ARNHEM - Anky van Grunsven maakt met twee paarden deel uit van het olympisch kader, dat de hippische bond dinsdag in aanloop naar de Spelen van China in 2008 presenteerde.
ANP
De amazone verdedigt straks in Hongkong met IPS Salinero haar titel van Athene 2004. Painted Black heeft ze achter de hand. Met dit paard liet ze recentelijk zien ook al bij de internationale top te behoren.
Van Grunsven overweegt niet haar "tweede" paard af te staan aan een andere ruiter, om de Nederlandse kansen op goud in Hongkong te vergroten. "Sommige mensen verwachten dat geloof ik van me. Ik zie dat niet zitten."
Van Grunsven wil Painted Black met het oog op de Spelen van 2008 bij zich houden, voor het geval ze om de één op andere reden niet met Salinero zou kunnen starten. "Bovendien luistert de samenwerking tussen ruiter en paard in de dressuur heel nauw. Het is daarom ook maar de vraag of het zin heeft iemand anders op Painted te laten rijden."
Van Grunsven, die met Bonfire in Syndey 2000 ook al goud won, speelt serieus met de gedachte door te gaan tot Londen 2012. Daar zou Painted Black dan haar eerste keus moeten zijn.
bron: nu.nl
http://www.nu.nl/news/1332879/40/Van_Gr ... ectie.html