Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lazal schreef:Verdorie, in Engeland en nog meer landen moet je dat kruid verplicht vernietigen. Hier mag het blijven staan voor een vlinder en andere insekten. De eigenaren van vaak dure paarden moeten maar kijken hoe ze die troep wegkrijgen. Hallo REGERING!!!!!!!!!!!!!!WAAR ZIJN JULLIE? Nog meer paarden dood? Maar ja, regering, die komen waarschijnlijk niet achter hun bureautje uit, die weten niet eens dat dat spul gif is voor de paarden.
EstherHegt schreef:Een beetje verbaasd ben ik wel dat er geen opluchting is dat er in Zeeland onderzoek is gedaan naar het voorkomen van Kruiskruid, kennelijk neemt de provincie daar het probleem wel serieus door te investeren in goed onderzoek.
EstherHegt schreef:]Een beetje verbaasd ben ik wel dat er geen opluchting is dat er in Zeeland onderzoek is gedaan naar het voorkomen van Kruiskruid, kennelijk neemt de provincie daar het probleem wel serieus door te investeren in goed onderzoek.[/quote[quote]
EricPrast schreef:Burgers van Nederland, slaap zacht. Ik zeg: vierkant affikken die troep, jammer voor de vlinders en de rupsen.
EricPrast schreef:Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de provincie. Eén van de belangrijkste verspreiders van JKK is jaren- zo niet decennialang de provinciale dienst Wegen, Verkeer & Vervoer geweest, door het voor te schrijven als verplicht component in bermmengsels. De provincie heeft daarom belang bij de uitkomsten van het onderzoek. Ik wil niet zeggen dat deze dús gemanipuleerd zijn, maar onafhankelijk is het nu bepaald ook niet te noemen. De uitkomsten ervan zijn daardoor voor mij per definitie van nul en generlei waarde.
EricPrast schreef:Esther, ik bedoel het niet zo letterlijk als jij het opvat. Letterlijk de hens er in jagen is geen oplossing en jíj weet ook best dat ik dat wel weet. En het mag dan wel zo zijn dat er 6000 plantensoorten zijn die PA's produceren, maar hoeveel daarvan komen ook in Nederland voor en hoeveel daarvan zijn door de overheid ACTIEF uitgezaaid? Niet veel, durf ik zo maar eens te opperen. En natuurlijk zijn er nog veel meer giftige planten, maar daarnaar verwijzen is in dit topic off-topic en niet terzakedoend. Ik vraag mij af wat er gebeurd is met de "Miss Anti-Kruiskruid Nederland" Esther Hecht zoals ik je een paar jaar geleden heb leren kennen. Wat je nu allemaal bazelt, is daar in de verste verte nog geen slap aftreksel van. Who got to you?
EricPrast schreef:Esther, ik bedoel het niet zo letterlijk als jij het nu opvat. Letterlijk de hens er in jagen is geen oplossing en jíj weet ook best dat ik dat wel weet. En het mag dan wel zo zijn dat er 6000 plantensoorten zijn die PA's produceren, maar hoeveel daarvan komen ook in Nederland voor en hoeveel daarvan zijn door de overheid ACTIEF uitgezaaid? Niet veel, durf ik zo maar eens te opperen. En natuurlijk zijn er nog veel meer giftige planten, maar daarnaar verwijzen is in dit topic off-topic en niet terzakedoend. Ik vraag mij af wat er gebeurd is met de "Miss Anti-Kruiskruid Nederland" Esther Hecht zoals ik je een paar jaar geleden heb leren kennen. Wat je nu allemaal bazelt, is daar in de verste verte nog geen slap aftreksel van. Who got to you?
Esther Hecht schreef:Zoals in wegbermen dus...JKK heeft inderdaad in zaadmengsels gezeten in het verleden, maar je moet je realiseren dat een plant pas kan groeien als de omgevingsfactoren er ideaal voor zijn. In het geval van Kruiskruid is dat bodemverstoring.
Esther Hecht schreef:Ik wacht de resultaten met spanning af... Ben ondertussen alleen wel bang dat ik straks voor een "gegarandeerd kruiskruidvrije" baal hooi het dubbele mag gaan betalen van wat hooi nu kost. En dat prijsverschil zal de overheid, als voornaamste veroorzaker van de huidige problematiek, me wel niet via een aftrekpost op mijn belastingaanslag gaan terugbetalen, vermoed ik zo maar eens.Even ter informatie, we zijn bezig met het certificeren van hooi, ook zal ik 6 dec. een presentatie geven voor de statencommissie en op het kruiskruidsymposium in februari. Dit zet wel zoden aan de dijk
joy76 schreef:Uit ervaring weet ik hoe moeilijk de plant te bestrijden is en ik ben de laatste om te zeggen dat maaien een goede oplossing is. Dat er andere giftige planten zijn weet ik ook. Maar dit topic gaat over JKK. En mijn ervaring is dat je met massaal uitsteken, vervolgens gras inzaaien, rust voor het land en eventueel bemesten het plantje redelijk de baas kan worden.
Kennelijk is het onmogelijk om dat aan onze overheid te vragen, al heeft die het zelf geplant. Nee, we moeten blij zijn dat het wordt onderzocht. Als tussenoplossing wordt er vervolgens gemaaid, iets waar ik persoonlijk blij om ben want dan krijg ik niet nóg meer zaadjes op m'n land.
EricPrast schreef:Esther Hecht schreef:Ik wacht de resultaten met spanning af... Ben ondertussen alleen wel bang dat ik straks voor een "gegarandeerd kruiskruidvrije" baal hooi het dubbele mag gaan betalen van wat hooi nu kost. En dat prijsverschil zal de overheid, als voornaamste veroorzaker van de huidige problematiek, me wel niet via een aftrekpost op mijn belastingaanslag gaan terugbetalen, vermoed ik zo maar eens.Even ter informatie, we zijn bezig met het certificeren van hooi, ook zal ik 6 dec. een presentatie geven voor de statencommissie en op het kruiskruidsymposium in februari. Dit zet wel zoden aan de dijk