Een enorme vuurzee heeft afgelopen nacht het leven geclaimd aan maar liefst 30 paarden. De dieren waren Spotted Saddle Horses, een Amerikaans ras. De dieren kwamen om in het vuur.
De vuurzee woedde in de Dickie Gardner Stables in Amerika. "De buren zagen het en belde ons. Mijn vrouw en ik probeerden nog de stallen in te komen, maar de brandweer hield ons tegen. Volgen hen was het vuur al te ver heen", sprak Dickie Gardner.
De oorzaak van de brand is nog onbekend. Het metalen gebouw, waar ook verschillende kantoren van Gardner in zaten, stond al volledig in lichterlaaie toen de brandweer arriveerde.
"Er waren ongeveer 30 paarden in de stallen, inclusief verschillende kampioenspaarden", vertelde een aangeslagen Gardner. Hij wilde geen namen van de paarden bekend maken voordat de clienten zijn ingelicht.
De resten van de stallen zullen worden onderzocht om de oorzaak van de brand te achter halen. "We weten nog niet of er hier sprake is van brandstichting, maar het is goed om daar in ieder geval rekening mee te houden", aldus een woordvoerder van de brandweer.
Gardner had ongeveer 30 paarden in training. Geen enkel paard heeft de brand overleefd.
oc jeemig wat er ! ja zal je paardje er inderdaad maar hebben staan bah ! sterkte voor de eigenaren van de paarden en alle betrokkenen , dit wens je toch niemand toe
Hier kan ik niet tegen bahbah Arme mensen , weten niet meer wat ze hebben.. De staleigenaren hebben ook verdriet, komen ook in de problemen. De eigenaren zelf zijn natuurlijk kapot van verdriet.. BAHBAH:( Als er zoiets op een topic komt zie ik t voor me en dan...
30 paarden zoooo veel ; ik zou het veschrikkelijk vinden , zeker als het niet allemaal mijn eigenpaarden waren . en er zijn dan nog kampioenspaarden bij strekte voor de eigenaar
Echt rot voor de eigenaar :'( Wil je je paarden redden kan het niet omdat de brandweer je tegen houd dat is echt rot. En idd hoe kunnen ze zien hoe het van binnen is als je de deur of iets open zet kunen misschien sommige paarden nog ontsnappen. Heel erg. Arme paarden
Wat verschrikkelijk, dat je daar voor de stal staat en je wilt er wel in rennen, maar men houdt je tegen en je kan niets meer doen... Arme paarden
Inderdaad, wat zou je je vreselijk machteloos voelen zeg! Volgens mij zou ik echt helemaal doordraaien Maar nou vraag ik me wat af: ik heb het de laatste vaker gelezen dat er in Amerika een stal is afgebrand en gelukkig hier nog nooit, is dat toeval?
@Judje: Hier inMuiderberg zijn jaren geleden ook de buitenstallen aangestoken. Dit was om de kassa van de bar leeg te roven en paniek te zaaien. Helaas kwamen er geloof ik 5 paarden om. Ook hier mochten eigenaren niet meer naar hun dieren omdat het te gevaarlijk was.