'Doorgaan, dan komt het wel goed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Doorgaan, dan komt het wel goed'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 10:03

http://www.destentor.nl/vechtdal/219750 ... l-goed.ece
destentor.nl

Ze wisten dat ze hoog hadden ingezet, maar dat uiteindelijk in krap vier weken meer dan 13.000 euro is ingezameld had niemand verwacht.

"Hier zijn werkelijk geen woorden voor", reageert de molenaar van De Lelie, die op 22 oktober werd getroffen door een verwoestende brand in de molenschuur. Daarbij ging zijn verzameling authentieke boerenwagens en twee kostbare aangepaste marathonwagens verloren.

"Ik sta perplex", stamelt Anton Wolters (49). "Dit had ik nooit verwacht. Natuurlijk kunnen met deze actie niet de oude boerenwagens worden vervangen, maar ik kan wel dankzij de spontane inzamelactie mijn geliefde paardensport blijven doen. Dat geeft een heel goed gevoel. Daaruit blijkt dat toch veel mensen hun hart wel op de goede plaats hebben zitten."

Tot grote verrassing van Anton en Rita Wolters, die de molen en een natuurvoedingswinkel bestieren, stond er ook een ineens een nieuwe marathonwagen voor de deur. Speciaal aangepast voor de handicap van Wolters, die een aantal jaren geleden zijn rechterarm verloor door kanker.

"Dat betekent dat ik toch door kan gaan. Dit had ik dit nooit kunnen vermoeden. Volgend jaar misschien met de nieuwe marathonwagen naar het WK in Duitsland, waar ik een ticket voor de Paralympics in China kan verdienen."

"Ik vraag me telkens af waar ik dit aan verdien. Neem de schoolkinderen die flessen hebben ingezameld en dan de opbrengst brengen, of de mensen die oliebollen en hamburgers voor deze actie hebben verkocht. Ze zijn voor mij met de pet rondgegaan. Het verzacht wel de pijn. Graag willen we iedereen bedanken. De steun en lieve woorden van de Ommer bevolking doen ons goed", aldus Anton Wolters uit de grond van zijn hart.

Gisteravond kon het saldo van de speciale bankrekening met ruim 1.100 euro worden aangevuld door een actie onder het personeel van de Ommer brandweer, waar Wolters zelf ook deel van uitmaakt.

Wolters is de afgelopen jaren door ellende achtervolgd. Hij kreeg kanker en verloor een arm. Zijn geliefde paard werd gedood door blikseminslag. En in de nacht van 22 op 23 oktober volgde de verwoestende brand. "Maar ik sta met beide benen op de grond en verricht geen heldendaden. Misschien spreekt mijn levensverhaal tot voorbeeld voor anderen en kunnen zij er moed uit putten door met eigen ogen zien dat je ziekten en tegenslag overleeft door de moed niet te verliezen. Mijn motto is ook: 'doorgaan en kop er voor, dan komt het wel goed'.

ponymeid1

Re: 'Doorgaan, dan komt het wel goed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:15

Wat prachtig zeg! En na al die tegenslagen kan iemand idd best wel een steuntje in de rug gebruiken Ja

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:18

Echt fijn dat deze mensen geholpen zijn!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:20

he dat is nou leuk nieuws voor in de ochtend!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:20

Oh jeetje zeg wat een gedoe hebben zij meegemaakt.
Erg mooi dat ze zoveel geld hebben konden inzamelen voor deze mensen, zodat hij zn sport verder kan beoefenen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:58

achter de wolken blijft toch nog de zon schijnen voor deze mensen. geweldig

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:00

Dat zulke mensen nog zo positief kunnen blijven.
Als ik een verhaal zoals deze lees, dan denk ik altijd bij mezelf, waar zeur jij nou eigenlijk om!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:29

Ik vind het zo geweldig. Anton is zo'n prachtige man en hij heeft zoveel tegenslagen meegemaakt. Toen ik in de krant las dat zijn schuur was afgebrand kon ik wel janken. Na alles wat hij heeft meegemaakt, en dan ook dat nog.
Ik vind het echt prachtig hoeveel geld er voor hem is ingezameld!
Helemaal top!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:56

Wat een prachtige actie!! Ik heb een tijdje in de regio gewoond en heb Anton leren kennen als een vriendelijke man die zo positief was als mogelijk.
Dat zijn schuur is afgebrand had ik niet gehoord, dus ik schrok wel even van dit bericht, maar super om dan ook meteen te horen hoe mensen zich hebben in gezet voor hem!

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:35

Vreselijk dat dit juist hem moest overkomen. Hij heeft dit echt niet verdiend, staat altijd klaar om anderen te helpen.
Prachtig dat er zoveel geld is ingezameld!