Verminkte pony Long Prairie stierf natuurlijke dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Verminkte pony Long Prairie stierf natuurlijke dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:58

http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=10851
thehorse.com

De palomino pony, Savannah, die vorige week met ernstige hoofdwonden dood is gevonden stierf een natuurlijke dood, aldus de verklaring van de Sheriffs Office.

De eigenaresse, de 11 jarige Katie Symalla, vond de pony dood in zijn wei 3 november jl. Van het hoofd was het vel en een oogbal weg.

Sheriff Peter Mikkelson verklaard dat uit het onderzoek, waarbij ook autopsie op de pony is gepleegd, kan worden geconcludeerd dat de pony een natuurlijke dood stierf en vervolgens door roofdieren is toegetakeld. Eerder in het onderzoek werd de optie opengehouden dat een jager de pony, al dan niet per ongeluk, neerschot. Er is verder geen bewijs dat een mens de pony zo heeft toegetakeld of dat het dier is neergeschoten waarnaar de oogbal is verwijderd om de kogel als bewijs mee terug te nemen.

Eind vorige week kreeg de kleine Katie van stadsgenoot Sue Wenzel een 8 maanden oud veulen om het verdriet van haar eerdere pony te verzachten.

Verwant topic 1: [VN] Vermoedelijke jager doodt en verminkt pony
Verwant topic 2: [VN] Meisje van doodgeschoten pony door jager krijgt nieuwe pony

darwin

Re: Verminkte pony Long Prairie stierf natuurlijke dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:02

Als je zag hoe slecht die pony eruit zag, kan hij makkelijk overleden zijn aan een worminfectie of ondervoeding, maar het is altijd makkelijker om iemand anders de schuld te geven.
Arme pony.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:06

darwin schreef:
Als je zag hoe slecht die pony eruit zag, kan hij makkelijk overleden zijn aan een worminfectie of ondervoeding, maar het is altijd makkelijker om iemand anders de schuld te geven.
Arme pony.

Wat is dat nu weer voor speculatie en conclusie???

een pony kan ook een hartstilstand hebben...

Een natuurlijke dood wordt er gezegd.... Als wormen de oorzaak geweest zijn, of ondervoeding was dat wel aan het licht gekomen bij de sectie.
Mijn hemel...wat kunnen sommige mensen toch snel conclusies trekken en met hun oordeel klaar staan.
Dat kan heel gevaarlijk zijn...je kunt er mensen heel snel mee schaden!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:11

Oeps moet het meisje haar nieuwe pony nu dan ook weer teruggeven?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:18

ben blij te horen dat het geen opzet is geweest.. geen jager of andere gekken hebben gedaan

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:18

darwin schreef:
Arme pony.

Idd, ik dacht net hetzelfde.
Die foto's van die pony zijn sowieso al om niet over naar huis te schrijven...
Hopelijk hebben ze enig idee over het opvoeden en houden van veulens...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:20

polly2 schreef:
darwin schreef:
Arme pony.

Wat is dat nu weer voor speculatie en conclusie???

een pony kan ook een hartstilstand hebben...

Een natuurlijke dood wordt er gezegd.... Als wormen de oorzaak geweest zijn, of ondervoeding was dat wel aan het licht gekomen bij de sectie.
Mijn hemel...wat kunnen sommige mensen toch snel conclusies trekken en met hun oordeel klaar staan.
Dat kan heel gevaarlijk zijn...je kunt er mensen heel snel mee schaden!

Hun trekken toch net zo snel de conclusie dat de jager de schuldige was, dus wat is het verschil ?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:22

Dat waren dus ook voorbarige conclusies.
Er is geen verschil. Maar dat geeft niemand nog een vrijbrief om dan maar andere voorbarige conclusies te trekken.

wat gij niet wilt dat u geschied...doe dat ook een ander niet....

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:05

Ik vind de pony er ook knap dun uitzien op het filmpje tjee
hoop dat het maar goed komt met het veulen wat ze moeten opvoeden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:40

Hoe het ook zij... die pony zag er op het filmpje inderdaad niet best uit. Vraag me af hoe oud het dier eigenlijk was... en wat staat dat dier raar op zijn benen...

Wel vreemd... een natuurlijke dood gestorven, maar de kop open en een oog mist... door ROOFDIEREN? Kunnen die zomaar de wei in dan? En aan wat voor roofdieren moeten we dan denken? En alleen de kop en het oog kapot, en verder niets.. dat is ook vreemd voor een roofdier.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:06

Blijken de eigenaren toch gelijk te hebben dat het geen jagers waren.....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:07

Nakisha schreef:
Hoe het ook zij... die pony zag er op het filmpje inderdaad niet best uit. Vraag me af hoe oud het dier eigenlijk was... en wat staat dat dier raar op zijn benen...

Wel vreemd... een natuurlijke dood gestorven, maar de kop open en een oog mist... door ROOFDIEREN? Kunnen die zomaar de wei in dan? En aan wat voor roofdieren moeten we dan denken? En alleen de kop en het oog kapot, en verder niets.. dat is ook vreemd voor een roofdier.

Nou...als een marter of een bunzing mijn kat kan toetakelen [BB] Stalkat met een gouden randje! ...dan kan een klein roofdier wel behoorlijke schade aanrichten aan zo'n paardenhoofd en het oog er uit vreten.

ik vind soms ook kippen die behoorlijk toegetakeld zijn door een klein roofdier...dus mijn kippen hebben daarom nu ophokplicht... Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:17

Nakisha schreef:
Wel vreemd... een natuurlijke dood gestorven, maar de kop open en een oog mist... door ROOFDIEREN?

Wat in dit bericht mist, maar wel in de andere berichten terug is te lezen is dat zij vlakbij een bos/natuurpark wonen. Zij wonen op een ranch, een omgeving die niet gelijk met die in Nederland te vergelijken is.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:01

Nakisha schreef:

Bepaalde vogelsoorten zijn ook roofdieren Knipoog en die hoeven geen hek te openen om in een wei te komen.

Mijn vraagtekens zijn enkel dat ik me afvraag hoe lang dat beestje er al zo bij lag? Ik heb geen benul van hoe lang t duurt voordat een roofdier een oogbal eruit heeft, maar dat zal geen 5 min duren... En zoals al gezegd, de pony zag er imo niet echt doorvoed uit...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:08

Ik wilde net dit herhalen:

Citaat:
En alleen de kop en het oog kapot, en verder niets.. dat is ook vreemd voor een roofdier.

Tot ik het berichtje van Buitenzorg las. Dat zou inderdaad meer verklaren!

Ja, roofdieren kunnen een paard met gemak zo toetakelen, maar wat IK vreemd vond, is dat ze dan niet méér delen van het paard zouden hebben gepakt... maar roofvogels zouden het wél verklaren.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:43

Nakisha schreef:
Ik wilde net dit herhalen:

Citaat:
En alleen de kop en het oog kapot, en verder niets.. dat is ook vreemd voor een roofdier.

Tot ik het berichtje van Buitenzorg las. Dat zou inderdaad meer verklaren!

Ja, roofdieren kunnen een paard met gemak zo toetakelen, maar wat IK vreemd vond, is dat ze dan niet méér delen van het paard zouden hebben gepakt... maar roofvogels zouden het wél verklaren.

Als het een klein roofdier is als een vos, een marter, of een bunzing, dan hebben ze hun buik snel vol en verdwijnen ze weer.
Ik heb de laatste twee weken twee kippen verloren door zo'n soort roofdier. Het gekke is dat ze mijn grootste plofkippen (Orpington) hebben gepakt en niet mijn krieltjes. En de kippen waren maar half opgegeten, maar behoorlijk toegetakeld. Ook botten doorgebeten.
En hetzelfde dier heeft ook mijn kat gepakt bij zijn elleboog. De beetwond zat er in en de kat had zijn elleboog en bovenarm verbrijzeld. En ik heb een hele flinke, behoorlijk felle kat.... Dus ze zijn tot meer in staat dan je denkt.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:02

Zit weer wat in Polly...

Hoe 't ook zij, het is sneu voor de pony en de eigenaren, maar ik vraag me nog altijd af hoe 't kwam dat die pony er zo mal bij stond.

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:13

arme pony R.I.P