Ruiters mopperen over omweg naar manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruiters mopperen over omweg naar manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:18

http://www.gelderlander.nl/betuwe/article2184421.ece
gelderlander.nl

Ruiters en amazones moeten nog maanden omrijden om hun paarden in de manege aan de Hollanderbroeksestraat in Elst te bereiken.

De gemeente Overbetuwe is niet van plan het eenrichtingsverkeer te wijzigen, ondanks klachten van mensen die in de manege moeten zijn.

Vanwege de reconstructie van de Grote Molenstraat heeft Overbetuwe van de Hollanderbroeksestraat tijdelijk een eenrichtingsweg gemaakt. De situatie geldt vanaf de kruising met de Weteringsewal. De manege ligt ongeveer tweehonderd meter na dat kruispunt.

Om bij de manege te komen moeten de ruiters en amazones via de Langstraat richting Driel rijden om bij het Bremertonbos weer op de Hollanderbroeksestraat naar Elst te komen. Het is een omweg van enkele kilometers. "Maar als je die route enkele keren per week moet rijden, loopt het aantal kilometers wel op", zegt een van de ouders.

Bij de gemeente is over de situatie gemopperd, maar verkeerswethouder Witjes denkt er niet aan de situatie te veranderen. "We hebben uit het oogpunt van verkeersveiligheid voor het eenrichtingsverkeer besloten. Dat is voor fietsers van belang. Je kunt het bord dat de eenrichtingsweg aangeeft, wel verplaatsen, maar dan gaan anderen weer klagen. De mensen zijn inmiddels zo gewend geraakt aan de situatie, dat het ons beter lijkt die te handhaven." De situatie blijft nog zeker een half jaar zo.

De politie controleert of weggebruikers zich aan de nieuwe regels houden. Er zijn al mensen bekeurd die weigeren om te rijden.

Djilna

Re: Ruiters mopperen over omweg naar manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:01

Zo dat is lastig! En frustrerend, zeker aangezien het maar om 200 meter gaat. En het gaat om een manege en een pensionstal er tegenover. (pensionstal de Vink en manege De Hoeven)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:03

Wat hebben ze dit dan weer flauw geregeld. Ik kan me voorstellen dat de ruiters er flink van balen.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:05

Het lijkt mij ook erg irritant.. Ik ga elk jaar op kamp bij Gijsberts en als je vanuit het dorp
komt moet je dus helemaal omrijden om weer bij de manege te komen... Vreselijk onhandig....

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:58

Het is idd echt ontzettend irritant. Iemand heeft de omweg uit gerekend en het schijnt 6 kilometer te zijn. Mijn vader is er al voor bekeurd.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:03

echt weer holland op zn smalst en natuurlijk met al die exta kilometers niet bepaald milieuvriendelijk!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:04

Ik moet binnen kort ook een half uur om fietsen naar mijn manege! Een belangrijke brug word namelijk vervangen, en dat gaat anderhalf jaar in beslag nemen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:11

Leonora schreef:
echt weer holland op zn smalst en natuurlijk met al die exta kilometers niet bepaald milieuvriendelijk!

Nou idd

Is het niet handig om en fiets achterin de auto te leggen en het laatste (of eerste vanaf de manege) te fietsen? Pling

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:11

Even een verduidelijking, hebben we het hier nu over verkeer van en naar manege per fiets of auto? Of bedoelen jullie dat je voor een buitenrit ook een godseind om moet rijden...

In het eerste geval is het vervelend en frustrerend, maar niet klagen maar dragen. Het geklaag maakt de gezelligheid niet groter en het moet blijkbaar toch.
Van de bureaucratie win je het toch niet....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:31

Als het moet dan moet het zo he. Binnen een half jaartje is alles weer bij het oude...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:32

Ik dacht dat het erom ging dat ruiters niet met hun paarden die richting in mochten rijden! Dus ik wilde al voorstelen om gewoon af te stappen en al wandelend te gaan Knipoog
Maar uit delaatste berichten begrijp ik dat het om auto verkeer gaat. Nou dan zeg ik, niet zo zeuren en gewoon die auto 200 meter verder van de manege parkeren en 200 meter lopen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:46

ja maar wat als je nu ieder weekend wedstrijd heb en met de trailer erin en eruit moet ?
of je paard moet plots naar de kliniek

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:05

Sparky10 schreef:
ja maar wat als je nu ieder weekend wedstrijd heb en met de trailer erin en eruit moet ?
of je paard moet plots naar de kliniek

Als ik het goed begrijp is het naar de manege toe verboden om in te rijden, dus kun je van de manege af gewoon die kortere route gebruiken. Buiten dat zou ik met een paard dat naar de kliniek moet voor een spoedgeval gewoon rijden en als ze me daar een bekeuring voor willen geven, dan zal ik me daar later wel druk over maken. Eerst paard naar de kliniek, als ze me willen spreken op dat moment rijden ze maar achter me aan naar de kliniek Vork
En voor wedstrijden, ach, dan maak je een paar km extra. Niet zo moeilijk doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:07

gewoon 200 meter lopen, eitje toch ??
en nog beter voor het milieu ook

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:21

Ja, Ik sta bij Pensionstal De Vink, maar als iedereen daar zijn auto neerzet gaat het niet lukken! er kunnen maar 3 auto's bij de vissersplaats en is niet handig als je spullen mee hebt! en de boete is rond de 170 euro... dus ook niet fijn om te wagen, we doen het wel maar is niet handig!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:56

Het lijkt mij dat je als ruiter te paard dus ook moet omrijden, aangezien een ruiter te paard onder de bestuurders valt en dus niet tegen het eenrichtingsverkeer in mag.
Leuk als je een buitenritje gaat maken Clown

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:04

Ik begrijp wel dat het lastig is om zoveel om te rijden, maar ik fiets nu ook om vanwege wegwerkzaamheden. Dat is nederland en het zal er altijd blijven.
Bovendien vind ik al wel dat we verwend zijn met dit wegdek want als je in belgie kijkt is het verschrikkelijk. Eigenlijk moeten we blij zijn dat ze aan wegen willen werken.
Nogmaals ik begrijp de iritatie wel.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:41

Een beter milieu begint in ieder geval niet in Elst.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:41

parkeren daar word behoorlijk lastig volgens mij gaat dat nogal gevaarlijke situatie's opleveren als iedereen zijn auto daar langs de weg gaat zetten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:45

schaapjuh schreef:
Het lijkt mij dat je als ruiter te paard dus ook moet omrijden, aangezien een ruiter te paard onder de bestuurders valt en dus niet tegen het eenrichtingsverkeer in mag.
Leuk als je een buitenritje gaat maken Clown

Niet alleen te paard Knipoog Ook iemand met paard aan de hand Knipoog

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:50

Ik weet niet hoe die weg eruit ziet en wat de verkeersintensiteit is, ook ken ik het wetboek niet uit m'n hoofd, maar misschien mag je die 200 meter wel in z'n achteruit rijden....

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:48

Sorry ik vind het een beetje gezeur. Het is natuurlijk vervelend en irritant. Maargoed er moet iets aan de weg worden gedaan en dat is nu eenmaal zo. Bovendien is het tijdelijk. En ik moet zeggen dat ik 6 km ook echt niet veel vind. Met de auto heb je dat zo gereden. Ik heb al vaker gehad dat er bepaalde delen van de route naar stal waren afgezet en dat ik moest omrijden, naja dat is dan maar zo. Ik ben al blij dat ze de wegen goed onderhouden!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:37

Ik snap alleen niet waarom ze er geen bordje onder hangen van na 200 meter. Want tot aan de manege word er niet aan de weg gewerkt dat is pas veel verder op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:49

@ Pluklief; omdat dan de mensen die daar weer 200 meter vandaan wonen gaan zeuren..

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:19

@ Pluklief; die mogen wel de straat in die hebben een brief Knipoog
@ nikki160287; Een half jaar lang, zonder een verlichte weg beetje gevaarlijk 's avonds!
En dat deel naar de manege gaat niks gebeuren!