Bloem hangt laarzen in wilgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bloem hangt laarzen in wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 20:42

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1543
dehoefslag.nl

Voor trainer Eric Bloem was zondag een memorabele dag. Op zijn thuisbaan Duindigt kwam voor Eric en zijn vrouw Jolien een einde aan een periode van 35 jaar rensport. Bloem leidde jarenlang een toonaangevende stal met vele successen, zijn paarden waren altijd een begrip. Grote namen uit de periode Bloem waren Give me Jewels, Jules Favre, Cool Concept en zijn beste renpaard ooit Damask Steel. Met Saros Delta werd de Derby gewonnen. De 52-jarige trainer/jockey ontving uit handen van renbaandirecteur Rob Milders een fles champagne en bloemen. Het vertrek van Eric Bloem betekent een gevoelige tik voor de rensport. Er blijft voor het volgende seizoen slechts een handvol trainers over in deze discipline. ‘Ik ben verdrietig, maar ook opgelucht. Het was fysiek nauwelijks meer op te brengen om de stal te combineren met mijn werk bij de Koninklijke stallen’, vertelde Eric Bloem.

Mii_X_HarrY

Re: Bloem hangt laarzen in wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:45

EN IK HEB HET ER SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPER NAAR ME ZIN GEHAD en ik denk wel meerdere Knipoog
Geniet van de vrije tijd die jullie nu hebben!!! en zien jullie vast nog wel eens op duindigt!!! Byeeeee dikke kus chinouk Knipoog

ladolcevita

Re: Bloem hangt laarzen in wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:27

Rolleyes DE HELD UIT MIJN KINDERTIJD STOPT ERMEE!!!!!

Ik heb zelfs een keer een spreekbeurt gehouden op school toen ik heel klein was over Eric Bloem.
Mijn merrie heeft later nog eens bij hem in training gestaan; super paardeman, no doubt!!

Maar zijn er zo weinig trainers dan? Begin jaren 90 sprongen de rentrainers/stalletjes toch als paddestoelen uit de grond? Maar als ik me niet vergis zag ik pas een van die stalletjes gevuld met..... polo-ponies???????? Of was dat al??

Hoe dan ook Bloem verdient een waardig afscheid van de baan. Hij was de beste Nederlandse jockey allertijden!