Rumoer omtrent Anky rij-jasje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rumoer omtrent Anky rij-jasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:45

http://anky.nl/index.asp?page=nieuws&it ... 75&lang=nl
anky.nl

Diverse dressuurruiters is de toegang tot de ring ontzegd vanwege het dragen van een Anky rij-jasje dat onreglementair zou zijn. Niets is minder waar. Het ‘venijn’ zit ’m in de revers.

Het revers hoort volgens het KNHS wedstrijdreglement platliggend te zijn. Omdat het Anky-rij-jasje een verhoogde kraag met een platliggende revers heeft, wordt dit ten onrechte als onreglementair beoordeeld. Een opstaande revers is wel onreglementair.

Artikel 143, lid 2a van het KNHS reglement verwoordt de omschrijving van een reglementair rij-jasje als volgt:

‘type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend’

Ruiters die in een Anky-rij-jasje rijden en commentaar krijgen van een federatievertegenwoordiger of ringmeester, kunnen melden dat het rijjasje volgens de eisen van het reglement is gemaakt en een hogere kraag doch platliggende revers heeft.

Katja

Re: Rumoer omtrent Anky rij-jasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:47

Ben je klaar mee als je weer naar huis gestuurd wordt met je nieuwe jasje.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:49

Ik vind dat hele jasje niet zo mooi.. Bloos

Wel vervelend voor de mensen die em wel dragen en zo de ring worden uitgestuurd.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:51

Je zou toch denken dat ze wel weten wat ze doen daar en geen jasje fabriceren die tegen de regelementen ingaat. Misschien is het een te opvallende verandering die voor de juryleden niet te plaatsen is en het maar afkeuren. En je vindt het mooi of niet, smaken verschillen.
Laatst bijgewerkt door kally op 13-11-07 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:51

Ze mogen de ring dus niet uitgestuurd worden.. mooi dat zo'n bericht er is dat het wel mag volgens de regelementen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:56

Sommige juryleden kunnen gewoon niet zo goed lezen.

Hetzelfde als toen bij de FEI de nieuwe regel was dat je niet meer met je zweep rond de ring mocht rijden, mocht ik het ineenkeer ook niet meer!! Wist niet dat ik al zo hoog reed Nagelbijten / Gniffelen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:58

Nu moeten Juryleden en ringmeesters dit bericht ook thuis krijgen, anders hebben de ruiters er niks aan..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:00

Men moet gewoon de regelementen goed kennen Scheve mond

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:01

Na het was toch al een lelijk jasje... Whoosh!

Lijkt precies op zo'n merkloos jasje van Divoza voor €45 enige verschil is dat dit jasje waarschijnelijk heel wat euri's meer kost omdat merk Anky is... Gaaaap

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:03

dan kan het uiteindelijk wel volgens de regelementen zijn, je wordt er toch wel een beetje moe van,om daar elke keer over in discussie te moeten gaan.(ik ben nog steeds heeeeel blij met mn pikeur)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:03

Mijn dochter heeft nog nooit commentaar gekregen op het Anky-jasje en ze rijdt er al dik een jaar wedstrijden mee. Maar het blijft moeilijk voor sommige juryleden om te lezen Lijst

Ik vind het jasje wél mooi Haha! Haha! (en ach alles wordt uiteindelijk nageaapt, maar de kwaliteit is medebepalend voor de prijs)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:06

Nee, dat begrijp je niet goed. Het naampje is bepalend voor de prijs. Niet de kwaliteit hoor.

edit typo
Laatst bijgewerkt door Esperanza op 13-11-07 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:09

Zag er laatst iemand mee rijden, wat een spuuglelijk ding zeg Nagelbijten / Gniffelen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:09

Esperanza schreef:
Nee, dat begrijk je niet goed. Hert naampje is bepalend voor de prijs. Niet de kwaliteit hoor.

het is beide mede bepalend.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:10

ik vind het wel een mooi jasje.
ik zou mensen bij mij de ring niet omzeggen vanwege dit jasje, tezij ze de kraag omhoog hebben

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:11

@ Esperanza
Een pikeur jasje is wel even wat anders dan een simpel jasje van €25 hoor Knipoog
Misschien van veraf niet, maar er is wel degelijk een kwaliteitsverschil.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:13

Ja, maar Netje had het over een ANKY jasje versus een Divoza jasje.....

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:14

sjaantje schreef:
Esperanza schreef:
Nee, dat begrijk je niet goed. Hert naampje is bepalend voor de prijs. Niet de kwaliteit hoor.

het is beide mede bepalend.

Nou vind het meestal onzin gata gewoon om het merk...

Als je een shirtje bij de Zeeman haalt voor €2.50 of een shirtje van Bjorn borg voor €45... Maakt qua kwaliteit niks uit alleen staat bij de Bjorn Borg er het merk op en dat is waar je voor betaalt... Er is zelfs nog een test na gedaan een keer na kwaliteit van merkkleding in verhouding tot merkloze en ook uit die test kwam als resultaat dat het elkaar geen moer scheelt..

Niet dat ik nou in Zeeman kleren ga lopen, maar je betaalt gewoon voor het merk..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:15

Het gaat toch niet om of het schoon is of merk, wel spijtig voor die personen die het gekocht hebben en uit de ring gestuurd worden

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:16

Esperanza schreef:
Ja, maar Netje had het over een ANKY jasje versus een Divoza jasje.....

Dat schreef ik net Lachen
Inderdaad vind kwaliteit van Pikeur niet te vergelijken met jasje van Divoza van €45.
Maar heb dit jasje van Anky gezien en vind hem spuuglelijk (maar dat is persoonlijk) en hij lijkt precies op jasje van huismerk Divoza zelfs qua stof..

Uiteindelijk betaal je meestal voor de merknaam.

Heb zelf ook Pikeur wedstrijdjasje gehad en ben over die kwaliteit erg te spreken..

Maar goed het Anky jasje klopt volgens de regelementen, als ik dat jasje had zou ik gewoon even de regelementen in me zak houden als ze gaan zeuren kan je ze er meteen op wijzen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:21

sjaantje schreef:
Zag er laatst iemand mee rijden, wat een spuuglelijk ding zeg Nagelbijten / Gniffelen

Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:24

SONY schreef:

Als je een shirtje bij de Zeeman haalt voor €2.50 of een shirtje van Bjorn borg voor €45... Maakt qua kwaliteit niks uit alleen staat bij de Bjorn Borg er het merk op en dat is waar je voor betaalt... Er is zelfs nog een test na gedaan een keer na kwaliteit van merkkleding in verhouding tot merkloze en ook uit die test kwam als resultaat dat het elkaar geen moer scheelt..

Niet dat ik nou in Zeeman kleren ga lopen, maar je betaalt gewoon voor het merk..

Maar waarom loop je dan niet in Zeeman kleren?
Als de kwaliteit en pasvorm precies hetzelfde is, dan ziet toch niemand het verschil?
Waarom zou je dan duurdere kleren kopen?

Of is Zeeman kleding niet mooi genoeg? Heeft dat misschien toch wel met de prijs te maken Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:26

asjemenou schreef:
SONY schreef:

Maar waarom loop je dan niet in Zeeman kleren?
Als de kwaliteit en pasvorm precies hetzelfde is, dan ziet toch niemand het verschil?
Waarom zou je dan duurdere kleren kopen?

Of is Zeeman kleding niet mooi genoeg? Heeft dat misschien toch wel met de prijs te maken Lachen

Nee, de kleding bij de Zeeman vind ik qua uiterlijk inderdaad niet mooi genoeg. Dat is puur visueel en ja heb als het op kleding aankomt best een dure smaak. Ik zeg alleen dat het qua kwaliteit van de stof bijvoorbeeld vaak geen donder uitmaakt. Maar ook ik vind merkkleding er vaak leuk uitzien.. (niet altijd, bijvoorbeeld geen normaal blauw shirt met alleen G-star erop)

Als ik na dit Anky jasje kijk zie een jasje dat veel op Divoza huismerk jasje lijkt alleen is de Anky veel duurder. Kijk als ik het dan over Pikeur heb dat is ook duur maar ik vind het mooi afkleden goede uitsraling en goede kwaliteit..

Achja is voor iedereen persoonlijk wat die mooi vind. Als je met dat Anky jasje rijd stop gewoon regelement in je zak heb je altijd iets achter de hand als je erop aangesproken word.
Laatst bijgewerkt door SONY op 13-11-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:27

Vertel mij dan eens waarom mijn shirtjes van de H&m gaan draaien in de was.. en mijn River Woods shirts netjes blijven?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:27

Bij mij hoort Visueel en pasvorm ook bij kwaliteit.