Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
play_coy schreef:lekker joh, met je fitte volbloeds op straat
Jemilah schreef:Nou krijgt elke buitenrijdende ruiter er een klusje bij; Het paard aanleren met zo'n zak aan z'n kont te lopen óf te leren rijden met een schep.
Ja, heel handig.
HannahFrouk schreef:Ik zie mij nog geen poepzak meenemen hoor. Ik heb o.a. een Belgisch trekpaard, daar komt per keer wel 10-15 kg uit. Zie je´t al gebeuren?
Cayenne schreef:In de nieuwe apv staat dat de eigenaar of houder van een paard verplicht is ervoor te zorgen dat dat paard zich niet van uitwerpselen ontdoet op de openbare weg, op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak, speelweide of sportterrein en op een andere door het college aangewezen plaats.
JoT schreef:Ik erger me zelf eerlijk gezegd ook aan die hopen paardenpoep op de straat. Gewoon even afstappen en in de berm schoppen, dan heb je ook niet het probleem dat niet-paardenmensen zich kunnen ergeren aan die hopen op straat. Kleine moeite en het bespaart je met een beetje geluk een paardenluier... Je kan nou wel zeggen, dat is de taak van de gemeente om dat op te ruimen, maar die kan niet iedere dag een bezemwagen laten rijden op alle 'paardentrajecten'. Neem de verantwoordelijkheid dus zelf en bespaar je zelf een hoop ellende.