Eerste stap uitrol nieuw KNHS Wedstrijdprogramma gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eerste stap uitrol nieuw KNHS Wedstrijdprogramma gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 17:18

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=10028&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

De KNHS is druk bezig de laatste hand te leggen aan de ontwikkeling van het KWP, het nieuwe KNHS Wedstrijdprogramma. Op vrijdag 26 oktober vond de eerste informatiebijeenkomst plaats voor de KWP consulenten in spé.

Het KWP is een nieuwe applicatie die digitale organisatie van wedstrijden mogelijk maakt en daardoor het organiseren van wedstrijden sterk vereenvoudigd. Via een directe koppeling tussen het KWP, Mijn KNHS en de backoffice van de KNHS kunnen vraagprogramma’s digitaal worden aangemaakt, kunnen ruiters zich digitaal inschrijven, worden deelnemers ingeroosterd, kunnen start- en uitslagenlijsten worden gemaakt en de uitslagen vervolgens digitaal worden verzonden naar de KNHS.

Tijdens de drukbezochte informatiebijeenkomst zijn de potentiële KWP consulenten geïnformeerd over het systeem en de doelstellingen van het consulentschap. Ongeveer 50 KWP consulenten verdeeld over 11 KWP Regioteams gaan de wedstrijdorganisaties per telefoon of per e-mail begeleiden en adviseren bij het gebruik van het KWP. Het is de bedoeling dat deze consulenten de wedstrijdorganisaties advies en begeleiding bieden bij gebruik van het KWP zonder het wedstrijdsecretariaat over te nemen. Begin 2008 starten de KWP Consulenten met hun opleidingstraject. De landelijke uitrol van het KWP start in juni 2008.

DL_

Re: Eerste stap uitrol nieuw KNHS Wedstrijdprogramma gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:22

Nog even en er zijn geen coupons meer nodig!

Verder vraag ik me af hoe het gaat werken, de mensen die dit programma hebben ontwikkeld hebben zelf nog nooit een wedstrijd georganiseerd, een vraagprogramma aangemaakt of een startlijst in elkaar gezet. Heb een tijd terug gesproken met onze regio-secretaris, zij zat in het soort van ' testpanel' , toen zaten er nog heeeel erg veel fouten en probleempjes in, vraag me af hoe dat nu is..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:28

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:34

Nee, het is geen website, echt een programma, zie het als excel en word. Alleen is dit dan anders ingedeeld en sta je direct in contact met de KNHS, zodat alles veel vlugger gaat.

Overigens vind ik het wel vreemd dat dit nu al op de KNHS site staat, en de secretariaten er nog niets over hebben gehoord...

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:04

och, wanneer men zich uiterlijk kandidaat mag stellen als kwp consulent is ook nog steeds niet bekend. Eerst moeten er genoeg mensen zijn die dat willen. Daarna moeten zij en de knhs dat programma gaan promoten. De secretariaten hebben nog tijd genoeg en voor aankomend jaar in de testfase heeft het toch nog weinig zin. (ik was bij de voorlichting, mocht iemand perse iets willen weten, we hebben alles digitaal ontvangen) pb dan maar.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:19

Ik moest eigenlijk ook meteen denken aan startlijsten.... Als je het zo leest lijkt het aardig hetzelfde maar dat is het dus niet, kan het wel naast elkaar bestaan?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:48

We zullen wel gaan zien hoe het werkt. Ja

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:21

DresslOver schreef:
Nog even en er zijn geen coupons meer nodig!

Verder vraag ik me af hoe het gaat werken, de mensen die dit programma hebben ontwikkeld hebben zelf nog nooit een wedstrijd georganiseerd, een vraagprogramma aangemaakt of een startlijst in elkaar gezet. Heb een tijd terug gesproken met onze regio-secretaris, zij zat in het soort van ' testpanel' , toen zaten er nog heeeel erg veel fouten en probleempjes in, vraag me af hoe dat nu is..

Er zijn voor het ontwikkelen wel degelijk discipline deskundige ingehuurd. Het is niet zo dat een blik programmeurs aan het werk is gezet zonder enige vorm van bijsturing.
En foutjes zijn helaas altijd in nieuwe software aanwezig. Helaas moeten SGW, Endurance, Voltige en reining nog ruim een jaar wachten op de software.

Maar KWP gaat zeker startlijsten deels "vervangen". Het is zo dat My KNHS hier een deel van gaat invullen, doordat je via dit portal digitaal kunt inschrijven. Of het naast elkaar kan bestaan???? Startlijsten is natuurlijk geen officieel iets.
In KWP kunnen organisatoren de wedstrijd "managen" en de uitslagen in vastleggen. Die worden dan weer richting de KNHS overgezet.