Zadeldieven actief in Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Zadeldieven actief in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:43

Laatst bijgewerkt door Sammie op 07-11-07 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast voor voorpagina

Bojangles

Re: Zadeldieven actief in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:56

En hier in de buurt (Meppel) is een poging gedaan maar mislukt. Niet bij mij trouwens!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:01

Heb je een bronvermelding? Lachen

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 00:27

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:29

o jemig komt nou wel steeds dichterbij. bah.

waarom blijven mensen nou nooit eens van andermans spullen af. bah.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:06

Daar zat ons zadel bij! Behoorlijk &%$#. Zitten nu dus zonder dressuurzadel.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:07

das vervelend hoe ga je dat nu doen!?melkbus

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:20

We lenen zolang één van de manegepony's. Dit is gelukkig goed geregeld. Wij hebben een ander zadel besteld maar daar zit uiteraard levertijd op. Tot die tijd mogen we gebruik maken van het zadel van de manege. Er zijn meerdere pensionklanten die nu zonder zitten en dit wordt prima opgelost door onderling te lenen/gebruiken. Alleen de "merk"zadels zijn gestolen (toch nog 14!). Er liggen dus nog wel zadels. Gelukkig maakt niemand hier een probleem van.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:42

Ruitsportzaak The Country Mill in Nijkerk heeft hier in de buurt het initiatief OK dan! genomen om in overleg met de politie zadels in een centraal registratie-systeem op te laten nemen. Dit kon ik zelfs kosteloos uit laten voeren bij mijn zadels die ik al heb. Mogelijk zijn er meer ruitersportzaken die een dergelijk initiatief willen ondersteunen. De zadels die nu gestolen zijn krijg je daarmee niet terug maar het geeft voor de toekomst bij een controle of onderschepping wel meer kans om diefstal aantoonbaar te maken.
Ik heb een dressuurzadel en een westernzadel laten markeren en als je de merktekens wilt verwijderen moet je het zadel behoorlijk beschadigen. Vanaf de buitenkant zie je het merk niet, dus het zadel wordt er qua uiterlijk niet minder van. Voor dieven wordt het lastiger zadels - lett. en fig. - ongemerkt te verhandelen. Ik hoorde dat laatst een auto op weg naar Duitsland onderschept is met een stel zadels. Bewijs dan maar eens dat het jouw zitvlakdrager is die daar in de auto ligt. Mogelijk helpt registratie om te bewijzen dat het inderdaad jouw zadel is wat zo'n minkukel daar heeft. En een ander bijkomend voordeel is dat via de registratie achterhaalt kan worden waar de eigenaar woont. Dat maakt terugbezorging gemakkelijker. Ook als je een zadel koopt en je ziet dat merkteken kan je als je onraad vermoed checken of het zadel mogelijk afkomstig is uit diefstal. Mogelijk dat het zo wat minder aantrekkelijk wordt voor de 'heren en dames ' met jatgrage vingers Hamer

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:56

ik denk dat ik mijn naam dwars over mijn nwe zadel laat graveren/etsen. Als ik rij ziet niemand het en als ik niet rij is het voor iedereen duidelijk dat hij van mij is. En dat ze er met hun poten van af moeten blijven!
Registreren is leuk maar volgens mij trekken die dieven zich er niets van aan. Op onze zadelkamer zit een sticker waarop staat dat alle zadels geregistreerd en gemerkt zijn. Bovendien zit er alarm op de deur van de zadelkamer. Er zijn 2 camera's op de gang waar de zadelkamer is. Fort Knox is er niets bij. En toch hebben ze 14 zadels mee kunnen nemen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:10

Die zadels vind je toch niet meer terug. ZIjn meteen door naar het buitenland.

Mijn zadel hebben ze 4 maand terug op school (nhb deurne) gestolen.. En nu zijn ze ook bij ons op stal geweest..
Zaterdag hebben ze bij ons gevraagd waar die stal was, en daar hebben ze gevraagd waar onze stal was..
Reken maar dat er nog op meer plekken zadels weggehaald worden..

Echt te belachelijk voor woorden dan mensen niet gewoon van andermans spullen af kunnen blijven..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:15

@melkbus; is er niks te zien op de camera's enzo?

Ben blij dat mijn zadels gewoon thuis liggen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:31

Ongelooflijk
Ik begin me toch echt af te vragen waar al die zadels naartoe gaan Verward En daar moeten er toch ook mensen zijn die ze overkopen. Gaat er bij hun dan nooit een belletje rinkelen als er nummers in gegraveerd staan, of zelfs een naam Verward
Trouwens dat registratiesysteem, hoe goed werkt dat eigenlijk? Als alleen binnen Nederland daar weet van is, schiet je ook niks op als de zadels naar het buitenland gaan....
Maar goed, die mensen zitten er nu wel weer mee.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:50

Denk dat de mensendie dat soort zadels kopen heel goed weten dat ze gejat zijn. Deze mensen zijn net zo erg in mijn ogen !! Ik weet donders goed dat er een lechtje aan zit als iemand mij een duur zadel aanbied voor een habbekrats....

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:29

ElCamino schreef:
?Denk dat de mensendie dat soort zadels kopen heel goed weten dat ze gejat zijn. Deze mensen zijn net zo erg in mijn ogen !! Ik weet donders goed dat er een lechtje aan zit als iemand mij een duur zadel aanbied voor een habbekrats....
Ben het helemaal met je eens ElCamino. Maarruhhh, als je jouw zadel op marktplaats of ergens anders aangeboden ziet hoe bewijs jij dan dat het jouw zadel is ?? Zo'n persoon lacht je in je gezicht uit als je daar met een agent aankomt. Aankoopbon? Mijn aankoopbonnen van de winkel tonen weinig anders aan dan de merknaam, het type, omschrijving van de grootte en de prijs. Tig zadels kunnen daarmee overeenkomen. Het is nu net alsof registratie ineens alles op zou moeten lossen net als camera's en dat is natuurlijk niet zo.
En als jij dat luchtje ruikt als iemand iets aanbiedt, hoe wil je dan doeltreffende maatregelen nemen ? Of laat je het maar voor wat het is omdat het toch allemaal erg lastig wordt om iemand in zijn kraag te grijpen? Of timmer je hen op het gezicht waarmee je dan zelf weer aan de beurt kan zijn, want zo misselijk zijn dit soort gasten vaak ook nog weer.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:04

wij hebben een tijdje een meidje op stal gehad die werd van stal naar stal weggestuurd door haar eigen gedrag kwamen we later achter .
maar toen kwamen we ook achter een geheel ander verhaal,
toen ze werd weggestuurd bij een betreffende stal samen met een huisgenootje van haar , heeft ze uit nijd met dat andere meisje midden in de nacht daar de zadels van de staleigenaar weggehaald met de achterliggende gedachte dat diegene niet meer wedstrijden kon gaan rijden .
maar zoo dom zetten ze het op marktplaats en daar vanuit is de politie ingeschakeld en zijn ze naar dat betreffende meidje gereden en hebben ze het zadel mee terug genomen en aa nde eigenaar terug gegeven en die meiden kregen wel taakstraf en een boete en hebben nu een strafblad van heling,
dit vertelde ze me allemaal en toen ze ook bij ons op stal uiteindelijk weggetrapt werd probeerde ze mij er van te overtuigen ook maar het jc dressuur zadel van iemand van stal te pikken gelukkig had ik op stal dit verhaal al gemeld en is het slot va nde zadelkamer veranderd .
maar dan ben je toch ook ziek in je hoofd ?

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:10

Bij ons in de buurt zijn ze ook bezig geweest. gelukkig niet bij onze stal. maar zit er wel aan te denken om inderdaad ook iets te gaan ondernemen om het minder aantrekkelijk te maken om hem te stelen.

wat melkbus zei: je naam over het zadel heen laten zetten ofzo. als ze dat zien zullen ze hem denk wel laten liggen. want die kunnen ze dan niet meer snel doorverkopen. wie wil er nou een zadel waar andermans naam in staat toch?

ik zat er ook aan te denken om me zadel te laten verzekeren, maar als je kijkt wat je moet betalen. en alle regels dan is dat ook niet echt voordelig. als je namelijk alles bij elkaar opteld wat je moet betalen voor z'n verzekering, en wat je moet aanpassen aan je zadelkamer. dan heb je binnen niet eens 1 jaar. er een nieuw zadel uit.

z'n zadel klem heeft iemand daar ervaring mee. is dat wat?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:12

Ik denk toch dat als ze willen, ze alles wel los krijgen.
Zelf goed de boel in de gaten houden, verdachte mensen op stal of auto's die langzaam langsrijden en stoppen..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:15

Bij ons, in Zevenaar (GLD) zijn er ook dieven 2 x actief geweest, alle merkzadels uitgezocht!

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:21

Bojangles schreef:
Zelf goed de boel in de gaten houden, verdachte mensen op stal of auto's die langzaam langsrijden en stoppen..

Tuurlijk dat als ze willen dat, ze alles los krijgen, maar je moet ze het wel zo moeilijk mogelijk maken toch?
want lijkt mij dat een dief sneller een zadel jat die open en bloot ligt , dan een zadel maar ze vette moeite voor moeten doen.
het moet natuurlijk niet te lang duren, want kunnen ze ondekt worden. Cool

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:14

Er wordt hier gezegd "hoe bewijs je dat het jouw zadel is?" maar normaal staat er toch een serienummer op? Op die van mij althans wel. En dat nummer staat ook op het kaartje van aankoop.
Maar ja, wie in het buitenland gaat dat opzoeken of controleren? Nagelbijten / Gniffelen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:53

Das knap k*t.

Waarom kunnen mensen niet van andermans spullen afblijven?

Heb een poos geleden in de bit iets gezien over het chippen van zadels. Maar dit lijkt me geen nut hebben als ik zie dat gechipte paarden uiteindelijk ook niet bij de rechtmatige eigenaar terugkomen.

Geloof dat wij hier in groningen ook onderhand flink mogen oppassen. Heb zelf dan geen duur merkzadel, maar mocht deze wegzijn dan zit je wel met de gebakken peren.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:19

Bojangles schreef:

Bij ons hetzelfde als in Deurne. Zaterdags wezen kijken, aangesproken door de eigenares. Maar ze waren op zoek naar een andere manege in Dwingeloo. Kwam behoorlijk logisch over. 's maandags direct gebeld met andere manege. Daar waren ze ook geweest maar daar zochten ze onze manege.

Bojangles schreef:
@melkbus; is er niks te zien op de camera's enzo? Ben blij dat mijn zadels gewoon thuis liggen.

Ze zijn zaterdag's opgenomen op de video. De politie heeft de beelden meegenomen. In de nacht van de diefstal hebben ze de camera's met een bezem naar boven geduwd.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:24

Ohw kben blij dat ik dat weet!~
ik loop al tijden te zeuren tegen mijn pa dat ik slot op de stallen wil.... nu moet ie wel nu ze zo dichtbij komen!!
Kmoet er niet aan denken dat alle zadels en mentuigen weg zouden zijn Scheve mond

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:28

Zo heftig hoor...
Ben toch blij met de rotweilers op onze stal!! hoop ik... Mijn dressuurzadel is wel mijn postcode ingeslagen op het onderste zweetblad. Maar of dat effect heeft?!