Belgische Fries Manon Boszorg kampioen te Lier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Belgische Fries Manon Boszorg kampioen te Lier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 16:29

Belgische Fries Manon Boszorg kampioen te Lier (Be)

Achtentwintig oktober jl. organiseerde het Belgische Stamboek v/h Friese Paard (BFSP) haar 1ste merriekeuring sinds de officiële erkenning afgelopen augustus 2007. Deze keuring werd gehouden op manege De Hoefslag te Lier.

Er kwamen 13 merries in 3 rubrieken in de ring, enkele van deze merries hadden vorige week ook deelgenomen aan de Centrale Keuring te Leeuwarden (Nederland).
De 1ste rubriek was voor de jeugd, waarvoor 4 veulens en 2 enters waren ingeschreven. Kampioen werd Trienke van Noordwijk (Andries x Jakob) van fokker E. Visser uit Noordwijk. Als reservekampioen mocht Yette van de Bist, (Tsjerk x Teunis), van fokker en eigenaar L. Van Hout uit Broechem-Ranst zich opstellen.
De 2de rubriek was voor de 3-jarige en oudere merries, waarvoor 3 paarden in de ring kwamen. Manon Boszorg mocht zich als kampioen opstellen. Manon Boszorg (Folkert x Krist) is een 3-jarige merrie en in eigendom van M & P Moosen uit Hasselt. Reserve kampioen werd de Belgische gefokte Loeske II fan de Smederij (Jasper x Tsjomme) van fokker en eigenaar R.Verdonck uit Rijkevorsel.
Voor 3de rubriek mochten de kampioenen uit de eerste 2 rubrieken zich tegen elkaar meten.
Trienke van Noordwijk (Andries x Jakob) werd op de 2de plaats gezet en is dus de reserve Belgisch Kampioene. De titel van Beste Belgische Fries gaat naar Manon Boszorg. Manon werd 1ste premie stermerrie op de BSFP fokdag te Zolder in september jl. en stond op een 2de plaats van de 3-jarige stermerries te Leeuwarden.

Een verslag met foto’s en een lijst met de deelnemende paarden kun je hier nalezen.

Ilsemarie

Re: Friese Belg Manon Boszorg kampioen te Lier (Be)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:08

(eh.. moet het geen belgische fries zijn? want bij een friese belg denk ik aan een belgisch trekpaard die in friesland wat gewonnen heeft Knipoog )

voor de rest hartstikke mooi natuurlijk! OK dan!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:10

Super.
Ik heb ook een hengst van de stoetrij Boszorg. Hij heefd daar mooie paarden staan wat ook goed presteren.
Ook de paarden wat hij verkocht heefd doen het goed

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 21:36

Ilsemarie schreef:
(eh.. moet het geen belgische fries zijn? want bij een friese belg denk ik aan een belgisch trekpaard die in friesland wat gewonnen heeft Knipoog )

Ik zat te twijfelen Nagelbijten / Gniffelen