Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
misterA schreef:Ik ga me snel aanmelden als lid.
shan schreef:misterA schreef:Ik ga me snel aanmelden als lid.
![]()
![]()
![]()
Dat is een goeie.... ik ook!
Cristina schreef:vandaar dat hij geen voorzitter meer is van het NRPS
![]()
bobomelo schreef:Das goed nieuws als dat lukt!
maar het easp is nu toch al helemaal officieel?
snap ook al helemaal niet de redens dat die pvv het niet wilde erkennen!
ehhh betekent dat dat elk lid ehhhh 5000euro krijgt?????, zal wel niet........zou wel lekker zijn!
hilden1971 schreef:Je kunt niet eeuwig aanblijven als voorzitter, en ja visies veranderen binnen stamboeken mede omdat iedereen het KWPN moet en wil nadoen want dat is goed, maar er is meer tussen hemel en aarde.
http://www.easpstamboek.nl
Yootha schreef:Lianne het IHW selecteerd wel op karakter. Bij de stamboekopname voor zowel hengsten als merries wordt beoordeeld op karakater.
Hilden ik heb een paar jaar geleden een dekking van Corotino gewonnen. De merrie van een vriend van mij is door de hengst gedekt en hij heeft er nu een jaarlingmerrie van.
liannes schreef:plus het feit dat het EASP naar karakters kijkt,
Ze willen paarden fokken, die door iedereen te benaderen cq rijden zijn.
Daar slaat het KWPN en ook de nadere stamboeken de plank finaal mis.
Yootha schreef:Hilden het IHW en het EASP zijn wel 2 aparte stamboeken en hebben ook een totaal verschillend fokdoel. Wij proberen een klassiek ras in stand te houden terwijl het EASP een sportpaardenfokkerij is.
hilden1971 schreef:Wie zegt dat ik niet op de hoogte ben?. Ik verklaar niemand heilig, maar zit iets dichter op het vuur dan je denkt te weten. Met stront gooien doe ik ook niet ben het alleen niet eens(persoonlijk) met de fokprogrammering van het KWPN. We kunnen allemaal een keuze maken voor een merrie, welke hengst. Bij het KWPN heb je nu drie fokrichtingen, dressuur, springen, tuigpaarden en in de toekomst misschien wel de hunters. Wanneer je een dressuur paard fokt maar het wil niet echt lopen, oke misschien voorbestemd voor manegepaard of recreatie/buitenrit paard. Nu het springpaard, spring gefokt, blijkt niet mee te springen nog te berijden voor dressuur, wat nu?. Zou dan het fokdoel van het EASP niet meer kunnen aanslaan bij de recreant, pro? een all-round paard wat kan lopen(dressuur, springen), maar wat ook meteen een goede hunter zou kunnen zijn. Ik wil niemand iets opdringen, ieder zijn eigen keuze, maar laat wel een ieder in zijn waarde dus " En het lijkt me niet verstandig om toelichting hierop te vragen ". Ik vraag dus wel om een toelichting net als ieder ander lid van het EASP die hard op weg zijn naar een stukje erkenning mede de mensen die toch verder kijken dan de huidige stamboeken. En kom niet met ik geloof er niet in en de rest ook niet zelfs de VDL Stud is een sponsor, en alle andere uiteraard niet te vergeten.
sarabande schreef:Kigali is vooralsnog geen stempelhengst, noch zijn vader, Jazz bijvoorbeeld wel.
Ik val niet aan, als je dat zo voelt heb je wat te verdedigen, ik corrigeer je misvattingen.
Ik vind het prima dat iemand een mening over fokkerij heeft, maar ik begrijp niet waarom daarvoor een andere opvatting aangevallen moet worden.