Steffen Peters niet langer ruiter van Floriano

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Steffen Peters niet langer ruiter van Floriano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 07:15

http://www.dressagedaily.com/2007/dd_20 ... riano.html
dressagedaily.com

Steffen Peters heeft aangekondigd dat hij is gestopt als ruiter van Floriano. De laatste paar jaar zijn Peters en de 17-jaar oude Westfaalse ruin een van de sterkste Amerikaanse combinaties geweest in de internationale competitie.

Dit jaar nog werden zij derde tijdens de Wereldbeker dressuur in Las Vegas. In 2006 waren zij Amerikaans kampioen, en de hoogst geplaatste Amerikanen tijdens de Wereldruiterspelen, waar zij zesde werden in de Kur op muziek.

Peters en Floriano maakten een flinke kans om te worden geselecteerd voor de Olympische Spelen volgend jaar. Peters verklaarde dat hij nog niet weet of een andere ruiter Floriano nu zal gaan rijden, maar hij denkt dat de ruin nog steeds een goede waarde zou zijn voor een Olympisch team. "In mijn hart denk ik dat Floriano er volgend jaar wel bij zou moeten zijn. Op een slechte dag krijgt hij nog 71 of 72 procent. Maar als de beslissing nu zal zijn dat hij met pensioen gaat, dan gaat hij op zijn top, want hij scoorde maar liefst 80 procent tijdens de kur op muziek op zijn laatste wedstrijd."

Peters vertelde dat hij deze beslissing heeft gemaakt omdat hij niet de hoeveelheid tijd kon vrijmaken voor Floriano wat de eigenaren, Laurelyn en Stephen Browning, in gedachten hadden. "Ze vroegen of ik alleen nog mar Floriano kon uitbrengen, maar ik heb ook afspraken met mijn andere klanten. Dus ik had in feite geen keuze. Ik heb zoveel geweldige paarden die ik kan rijden, en ik kan het niet maken om allemaal in de kou te laten staan."

Op maandag 22 oktober, moest Peters met spoed zijn stal evacueren ten gevolge van de vuurzee in Californie. Hij verplaatste alle 57 paarden, inclusief Floriano, naar een veilige plek verderop. Peters kreeg op woensdag het sein dat het veilig was om terug te keren, maar Floriano werd opgehaald door de Brownings, en keerde niet meer terug naar de stallen van Peters.

Voor Peters was de beslissing om te stoppen als ruiter van Floriano erg emotioneel. "Zonder Floriano was ik niet geweest waar ik nu sta. Ik zou niet de kans hebben gekregen om op Internationaal nivo te kunnen presteren. Ik ben erg dankbaar voor de kansen die de Brownings en Floriano mij hebben gegeven."

JJsalinero

Re: Steffen Peters niet langer ruiter van Floriano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 07:47

hij heeft toch ravel van edward gal voor de olympische spelen gekocht

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:20

Het paard zal wel naar de loser van een zoon van de eigenaren gaan. Hoe kun je een ruiter nou vragen om exclusief een paard op wedstijden uit te brengen. Dan moet je wel met een hele grote berg geld komen anders kan die ruiter zich dat niet permitteren. Ik weet zeker dat Floriano zijn Olympiade paard was geworden als hij fit was gebleven. Deze eigenaren zijn niet de meest gemakkelijke. Begrijp niet waar je bang voor hoeft te zijn als jouw paard toch de beste en meest ervaren is. Ik zie het alleen maar als voordeel als mijn ruiters/amazones meer paarden hebben. Dan hoeven ze die van mij niet over te belasten om vaak op wedstrijd te kunnen.
Mijn 8 jarige is ook niet in een kampioenschap om de Prix St George gestart omdat de amazone een beter 10 jarig paard op dat niveau klaar had. Ik vind het prima. Voor mij is het ook van belang dat ze zelf zo goed mogelijk voor de dag komt. Dan hebben mijn paarden ook meer aandacht met iemand die het goed doet. En dat mijn paard de betere is die tijd komt wel, kwestie van tijd. Hij is nog jong!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:07

Ik vind het jammer voor Steffen Peters maar hij heeft wel een realistische beslissing genomen. Hopelijk komt hij weer terug met een ander paard op hetzelfde niveau, ik gun het hem van harte!