Het paard zal wel naar de loser van een zoon van de eigenaren gaan. Hoe kun je een ruiter nou vragen om exclusief een paard op wedstijden uit te brengen. Dan moet je wel met een hele grote berg geld komen anders kan die ruiter zich dat niet permitteren. Ik weet zeker dat Floriano zijn Olympiade paard was geworden als hij fit was gebleven. Deze eigenaren zijn niet de meest gemakkelijke. Begrijp niet waar je bang voor hoeft te zijn als jouw paard toch de beste en meest ervaren is. Ik zie het alleen maar als voordeel als mijn ruiters/amazones meer paarden hebben. Dan hoeven ze die van mij niet over te belasten om vaak op wedstrijd te kunnen.
Mijn 8 jarige is ook niet in een kampioenschap om de Prix St George gestart omdat de amazone een beter 10 jarig paard op dat niveau klaar had. Ik vind het prima. Voor mij is het ook van belang dat ze zelf zo goed mogelijk voor de dag komt. Dan hebben mijn paarden ook meer aandacht met iemand die het goed doet. En dat mijn paard de betere is die tijd komt wel, kwestie van tijd. Hij is nog jong!