Pitbulls doden minipaardje van kankerpatiëntje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pitbulls doden minipaardje van kankerpatiëntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 07:58

http://buitenland.nieuws.nl/484142
nieuws.nl

In de Amerikaanse staat Texas is een minipaard van 79 centimeter door twee pitbulls doodgebeten, twee dagen nadat deze door een liefdadigheidsorganisatie aan een klein kankerpatiëntje cadeau was gedaan.

De vader van het 3-jarige jongetje met hersenkanker trof het dier, Anniversary genaamd, dood aan op zijn erf in de plaats Pampa. Een van de honden viel de man op dat moment aan, maar hij wist te ontkomen door in een boom te klimmen. Vanuit die positie belde hij de hulpdiensten, die een van de honden wisten te vangen. De andere ontkwam en is spoorloos.

De stichting die het paardje cadeau deed, samen met een jaar lang gratis voer en medische zorg, zei niet de middelen te hebben om het dier, met een waarde van ruim negenhonderd euro, te vervangen. Inmiddels hebben zich al donateurs gemeld om geld in te zamelen voor een nieuw paardje.

__Robijn__

Re: Pitbulls doden minipaardje van kankerpatiëntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:00

jeetje wat erg zeg Bloos!
echt vreselijk.. dat kindje ook. Dat zal wel helemaal gelukkig geweest zijn met dat diertje.. Die pokke honden ook Nagelbijten / Gniffelen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:02

__Robijn__ schreef:
echt vreselijk.. dat kindje ook. Dat zal wel helemaal gelukkig geweest zijn met dat diertje.. Die pokke honden ook Nagelbijten / Gniffelen

Nee pokke bazen en rot mensen die nog steeds voor geld die beesten voor gevechten fokken..

sorry moest ik effe kwijt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:04

Wat erg zeg!!!
Helaas is het zo dat de honden zo worden gemaakt door de eigenaren en het wordt hoog tijd dat die aangepakt worden. Voor die honden is het helaas te laat, ze hebben bloed geproeft en zullen niet meer te stoppen zijn en dit gedrag altijd houden...........

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:05

Ik ben het met mijn voorganger eens.
Steek nou toch niet altijd meteen de schuld op de honden.
Deze hebben dit gedrag aangeleerd en doen in hun ogen niks verkeerd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 08:08

Hopelijk krijgen ze de andere hond snel te pakken. Die loopt dus nog ergens rond en kan nog meer slachtoffers maken.
Dat een hond het altijd aangeleerd krijgt is niet waar. Ik ken ook honden die zonder aanleiding opeens omsloegen en dit absoluut nooit aangeleerd hadden gekregen. Soms zit er zeg maar "een schroefje los". Net zoals bij mensen die om de een of andere reden opeens gaan verkrachten of vermoorden. Dat is ook niet "aangeleerd", maar dan zit er gewoon iets niet goed van binnen om het zo maar te zeggen. Dan zeg je ook niet dat dit die mensen is aangeleerd.

Dat is bij honden ook wel eens zo, dus om gelijk maar te zeggen dat het aan de baas ligt -zonder directe bewijzen hiernaar- vind ik niet terecht.

Dit is echter geen topic om dit soort discussies te gaan voeren.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:09

Ik denk ook dat die honden er weinig aan kunnen doen.
Die weten waarschijnlijk niet beter.
Oke er zijn ook honden waar een steekje los bij kan zitten.
Maar in de meeste gevallen is toch echt het baasje de schuldige.
Die bazen van die honden en die mensen die voor die honden gevechten betalen die moeste ze eens allemaal op sluiten.

Vind het wel heel erg zielig voor dat jongetje.
Vind eigelijk dat ze de eigenaar van de honden voor de koste van het paardje moeten op draaien.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:17

Echwel schreef:
__Robijn__ schreef:

Nee pokke bazen en rot mensen die nog steeds voor geld die beesten voor gevechten fokken..

baasjes zijn het niet altijd. Ik zelf heb een dobermann.. en ik merk dat dat een veel agressievere hond is als een labrador.. ook al voeden wij m gewoon netjes op. Hij is veel attenter dan een labrador.. dus het ligt niet altijd aan de baas. Ik ben het met je eens als het om vechten gaat e.d. maar een pitbull is zoiezo wat feller als andere honden, en dat is bewezen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:27

Het gaat hier over Amerika.
Als je dan af en toe ziet bij Animal planet, dat daar de honden
veelvuldiger gefokt en gebruikt worden voor gevechten.
Dan zijn het dus wel de baasjes..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 08:27

Echwel schreef:
Het gaat hier over Amerika.
Als je dan af en toe ziet bij Animal planet, dat daar de honden
veelvuldiger gefokt en gebruikt worden voor gevechten.
Dan zijn het dus wel de baasjes..

Dan nog kun je niet alle baasjes over 1 kant scheren. Er zullen ook mensen tussen zitten die hun hond wel goed hebben opgevoed, en niet gebruiken voor gevechten. En die vechthonden heb je hier ook zat hoor.

Pitbulls zijn nou eenmaal een ras die wat feller zijn inderdaad.

Super van de donateurs dat ze gaan helpen bij de aanschaf van een nieuwe pony! Hopelijk heeft het patientje er niet teveel van meegekregen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:29

Dat kindje.. helemaal gelukkig met die pony (althans, ik neem aan van wel), en hem dan zo snel weer kwijt zijn door twee honden... Gelukkig zijn er alweer nieuwe donateurs maar het had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Arme pony, arm kindje...

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:30

Wat verschrikkelijk! Krijg je een lief paardje om je leven wat aangenamer te maken, wordt het doodgebeten! Ook echt afschuwelijk voor dat kleine beessie zeg...
Gelukkig dat ze het bedrag waarschijnlijk snel bij elkaar zullen hebben, zodat het manneke een nieuwe pony krijgt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:56

__Robijn__ schreef:
Echwel schreef:

baasjes zijn het niet altijd. Ik zelf heb een dobermann.. en ik merk dat dat een veel agressievere hond is als een labrador.. ook al voeden wij m gewoon netjes op. Hij is veel attenter dan een labrador.. dus het ligt niet altijd aan de baas. Ik ben het met je eens als het om vechten gaat e.d. maar een pitbull is zoiezo wat feller als andere honden, en dat is bewezen.

juist en wie fokt die beesten zo?
mensen ....
dus het blijft pokkemensen die die honden zo gemaakt hebben
wat niet wegneemt dat er voor deze twee maar 1 oplossing is .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:04

Cayenne schreef:
Hopelijk krijgen ze de andere hond snel te pakken. Die loopt dus nog ergens rond en kan nog meer slachtoffers maken.
Dat een hond het altijd aangeleerd krijgt is niet waar. Ik ken ook honden die zonder aanleiding opeens omsloegen en dit absoluut nooit aangeleerd hadden gekregen. Soms zit er zeg maar "een schroefje los". Net zoals bij mensen die om de een of andere reden opeens gaan verkrachten of vermoorden. Dat is ook niet "aangeleerd", maar dan zit er gewoon iets niet goed van binnen om het zo maar te zeggen. Dan zeg je ook niet dat dit die mensen is aangeleerd.

Dat is bij honden ook wel eens zo, dus om gelijk maar te zeggen dat het aan de baas ligt -zonder directe bewijzen hiernaar- vind ik niet terecht.

En hoe komt dat????

Juist!! Doordat de ''geniale'' mens het nodig vond om honden op dit gedrag te fokken!!

Niks geen schuld van de honden dus! Maar weer eens de schuld van de achterlijke mensheid!

Heel erg jammer en triest dat dit moest gebeuren. Maar laat het een les zijn voor de mensheid. Wij hebben ze zo gefokt, dus wij zijn er ook verantwoordelijk voor. We hebben dit allemaal aan onszelf te danken.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:06

Ik vind het niet normaal.. Echt niet, stomme eigenaren, het zit die honden in het bloed, die eigenaren die moeten aangepakt worden! En flink!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:09

Waar deze honden ook voor dienden, ik vraag me af waar deze eigenaar was!
Tuurlijk zijn Pitpulls over het algemeen wat feller dan b.v. een Labrador. Reden temeer om ervoor te zorgen dat de honden niet eens in de buurt van dit paardje hadden kunnen komen!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:10

Wat verschrikkelijk zeg.. Verdrietig Arm jongetje helemaal blij met z'n pony, wordt ie dood gebeten! Hopelijk is er snel genoeg geld bij elkaar. Moeten ze in het vervolg wel beter opletten met de pony, ze konden er zelf niks aan doen, dat weet ik. Maar misschien maar beter niet meer los laten rondlopen over het erf..?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 09:16

Wuis schreef:
Cayenne schreef:

En hoe komt dat????

Juist!! Doordat de ''geniale'' mens het nodig vond om honden op dit gedrag te fokken!!

Niks geen schuld van de honden dus! Maar weer eens de schuld van de achterlijke mensheid!

Heel erg jammer en triest dat dit moest gebeuren. Maar laat het een les zijn voor de mensheid. Wij hebben ze zo gefokt, dus wij zijn er ook verantwoordelijk voor. We hebben dit allemaal aan onszelf te danken.

Niet zo agressief Haha! Knipoog

Ik ben het met je eens dat de schuld ook bij de fokkers ligt, en dat deze honden niet los hadden mogen lopen, dus wat dat betreft mogen ze dit hele ras wat mij betreft afschaffen. Liever dat dan slachtoffers maken. Uiteraard mogen de mensen die *schuldig* zijn gestraft worden, maar dan wel met bewijs Lachen Gelukkig is het in de meeste staten van de US al verboden om deze honden te houden. Maar nogmaals, er zijn al 10 topics over dat onderwerp Lachen

Maar daar krijgt dit kindje zijn pony nu niet meer mee terug. Gelukkig zijn er nog goede mensen die aangeboden hebben om te doneren Lachen

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:20

Laten we nu geen ruzie maken of pitbulls/pitbullbaasjes wel/niet banketstaaf zijn..
maar gewoon hopen dat dat arme jochie zo snel mogelijk een nieuwe pony krijgt..

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:22

Vind het heel erg voor het kindje maar ook goed dat de stichting gaat inzamelen voor een andere pony Geld, geld! wat die honden betreft het is het karakter van de pitbulls maar dan nog moet het eigenlijk niet kunnen gebeuren No Cheer

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:23

Sneu voor het minipaardje, en hopelijk heeft het patientje er idd niet al teveel van mee gekregen Ach gut

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:31

Arm paardje arm kindje .
Wat zal die vader geschrokken zijn .
ik hoop dat het jongetje snel een andere pony krijgt .

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:33

Jeetje wat een verhaal zeg...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:42

Gos, je zal je erf maar oplopen en die scene aantreffen... Dan schik je echt wel! En dan ook nog zo'n doorgedraaide hond achter je aan... Gelukkig is voor die vader alles goed afgelopen, maar dat arme paardje... En natuurlijk erg zuur dat het juist het paardje was was van zo'n jong kankerpatientje.

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:43

ik weet alweer waar dit topic straks naartoe gaat.... het gaat straks alleen maar weer over die "rothonden"....(pitbulls, rottweilers etc etc) en niet over het verhaal zelf...

Erg sneu voor het patientje.... hoop dat ze genoeg mensen vinden en dat ie weer en nieuw paardje krijgt.