Een Heerenvener (34) is door de Leeuwarder rechtbank veroordeeld tot 240 uur werkstraf en vier maanden voorwaardelijke celstraf.
In de periode 1 december 2005 tot en met 10 maart 2006 heeft hij drie paarden verduisterd die in bij hem waren gestald. Ook deed hij medio maart vorig jaar bij de politie valse aangifte van de diefstal van een aggregaat en een ampèrekast.
Bovendien heeft hij zijn schuur aan de Beetsterweg in Beetsterzwaag verhuurd voor het telen van hennep. Op 9 maart 2006 ontdekte de politie in het pand een hennepkwekerij met 1390 planten.
Hij moet een schadevergoeding van 500 euro aan een gedupeerde betalen. De rechtbank verplichtte hem voorts om 4850 euro aan de Staat te voldoen, zodat hij geen financieel voordeel overhoudt van zijn criminele activiteiten. De paarden zijn inmiddels weer terug bij hun huidige eigenaren.
het is toch te zot voor woorden . Als eignaar was ik nog niet klaar geweest met deze man . Boete vind ik normaal maar waarom aan de staat en niet aan de gedupeerde eigenaren . Die 500 euro valt in het niet bij het andere bedrag . En warom geen gevangenis straf .
Wat een belachelijk lage straf weer. Ik vind die €500 overigens ook behoorlijk aan de lage kant. En dit moet dan ook nog over drie mensen verdeeld worden?
Wat een belachelijk lage straf weer. Ik vind die €500 overigens ook behoorlijk aan de lage kant. En dit moet dan ook nog over drie mensen verdeeld worden?
in het berincht staat dat ie de schade aan EEN gedupeerde moet betalen . Dus ik vrees dat de andere niet eens iets krijgen .
Bovendien zit de zaak nog een klein beetje anders in elkaar, want die 34 jarige heerenvener was niet de eigenaar, maar huurde de boel!! En de laatste maanden heeft ie geen huur betaald, waardoor er een inval werd gedaan...... Maar blijkbaar kan de eigenaar van destijds (het is inmiddels verkocht) naar die laatste maanden huur fluiten.....
De eigenaren van de paarden hadden ze overig al eerder terug hoor