Denise Nekeman derde in Weikersdorf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Denise Nekeman derde in Weikersdorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:02

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9921&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Denise Nekeman (13) uit Zwartsluis nam afgelopen week met Hoby deel aan een internationaal dressuurconcours (CDIP) in Weikersdorf bij Wenen. Vrijdag stond de eerste wedstrijd met 24 deelnemers uit heel Europa op het programma. In deze Landenproef eindigde de jonge amazone als derde met 69,74%, tevens een persoonlijk record. Op zaterdag was de individuele proef, waarom opnieuw het beeld heel constant en vloeiend was en Nekeman haar oefeningen mooi afwerkte. Dat resulteerde in een score van 68,83% met nogmaals een derde plek. Slechts Sanneke Rothenberger met Konrad en Nicola Krause met Going East gingen haar voor.

In de finale startte Nekeman als allerlaatste in de ring en reed daar de kür, gemaakt door Gea Bouwstra uit Heesch. Ze klom over de magische 70%-grens te rijden (70,50%, 3e). Met deze klasseringen was ze tevens steeds de beste Nederlandse amazone in een ploeg van negen deelnemers.

MarloesV89

Re: Denise Nekeman derde in Weikersdorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:09

Doet ze goed!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:14

13 jaar en al zo rijden... ik vind het echt maar knap

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:39

Zo dat is knap ...als 13 jarige petje af hoor !!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:52

aah dat is leuk voor haar!
knap hoor!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:46

Ehm.. tja.. wat zal ik zeggen..
Dr ouders hebben vet veel geld en dus geld voor suuuuuperdure paardjes.. en ze krijgt les van een super instructeur.
Maar rijden op een 'normale' pony bij ons op stal, dat gaat dr minder af Vork

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:51

Emilion1985 schreef:
Dr ouders hebben vet veel geld en dus geld voor suuuuuperdure paardjes.. en ze krijgt les van een super instructeur.

lees daar toch wat afgunst?

heel knap om als 13jarige zo ontzettend gemotiveerd met de sport bezig te zijn, anders red je het niet hoeveel geld paps en mams ook hebben.........

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:52

jaaaa dat is ook waar hoor Haha!
bedoelde t niet gemeen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:53

inkepink schreef:
Emilion1985 schreef:

heel knap om als 13jarige zo ontzettend gemotiveerd met de sport bezig te zijn, anders red je het niet hoeveel geld paps en mams ook hebben.........

Haar instructeur heeft ook jarenlang lessen gegeven bij diverse verenigingen, dus ook voor de kleine portemonnee bereikbaar.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:57

inkepink schreef:
Emilion1985 schreef:

Ik ben het eens met Emilion1985 hoor!! Gewone mensen met niet zoveel geld als hun krijgen als het ware niet eens een kans om zo hoog op te stromen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:13

En toch moet die superdure pony het maar doen met een 13 jarige op zijn rug. En alhoewel ik het jammer vind dat mijn ouders toen ik 13 was niet zo veel geld hadden, gun ik het een ander wel. Mits de persoon in kwestie aardig blijft.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:24

Super goed gedaan van Denise!! Vind het altijd zo flauw dat mensen direct veroordelen dat ze omdat ze veel geld hebben dat het dan maar logisch is dat ze zo goed zijn!! Een goede pony en instructie is nog niet altijd een garantie voor succes!! Ze zal (en heeft) toch zelf ook echt wel talent hebben hoor!! Vind het super van een dertienjarige dat ze het al zo goed presteerd!!

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:25

BTW haar eerste pony was volgens mij geen toppertje maar daar deed ze het ook altijd heel goed mee!! Niet internationaal, maar regionaal reed ze toen ook goed mee!!

AnneFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:38

Heee!!

Denise als je dit leest.. wil ik jou graag Feliciteren met je behaalde resultaten in Oostenrijk Haha!

Super Gedaan!!!!! Heel erg knap!

Groetjes: Anne-Fleur

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:55

Redford schreef:
BTW haar eerste pony was volgens mij geen toppertje maar daar deed ze het ook altijd heel goed mee!! Niet internationaal, maar regionaal reed ze toen ook goed mee!!

Dat was ook een toppertje Knipoog Die had al Z dressuur, Z springen en Z samengesteld gelopen voordat zij hem kreeg. En was al tig keren nederlands en regionaal kampioen.
Desalniettemin vind ik het knap van haar en ik hoop dat ze deze stijgende lijn gaat vasthouden. Is weer een goeie combinatie voor Nederland!

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:27

OK dan! Ik wist het al maar supergoed gedaan hoor!

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:38

Emilion1985 schreef:

Nou, ik zie jou dat nog niet nadoen hoor...

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:52

Top van Denise, hopen dat ze deze stijgende lijn vast kan houden Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:33

Helemaal top!

Kijk, wij gewone stervelingen zullen dit sprookje nooit kunnen waarmaken. Kinderen die Hoby, P&P, en dan nog dat meisje dat zowel Milkshake als nog 2 toppony's onder haar gat geschoven krijgt, zullen gewoon meer scoren.

Ik hoop alleen dat ze het voor zichzelf en de sport doen, en niet voor de knikkers. Dan is er niks aan de hand en mogen we best wat afgunstig zijn, dat is menselijk.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:09

Emilion1985 schreef:

Bij deze neem ik bovenstaande terug.. Excuus

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:11

je kan nog zo'n goede pony hebben en zo goed les en veel geld, als je zelf niet wil, niet de motivatie en mentaliteit hebt om op die leeftijd zo veel te trainen kom je er niet.. Daarom jammer van sommige reacties.. Ik vind het top voor je denise, ga zo door

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:45

Ja maar er zijn nog veel meer kinderen van rond de 13 die de mentaliteit hebben enzovoort maar die kansen nooit krijgen. En ze zit ook wel op een superpony. Tuurlijk het is nog steeds knap wat ze doet echt waar, maar er zijn echt meerdere die dit zouden kunnen presteren als ze de middelen zouden hebben.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:07

sjaantje schreef:
Redford schreef:

Dat was ook een toppertje Knipoog Die had al Z dressuur, Z springen en Z samengesteld gelopen voordat zij hem kreeg. En was al tig keren nederlands en regionaal kampioen.
Desalniettemin vind ik het knap van haar en ik hoop dat ze deze stijgende lijn gaat vasthouden. Is weer een goeie combinatie voor Nederland!

Jij bedoelt de pony voor Hoby denk ik, ik bedoel de pony daarvoor, zo'n schimmeltje.
Sorry voor offtopic!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:01

Ik snap de reacties van sommigen wel, tuurlijk is het leuk zo'n prestatie, maar vergeet niet dat deze pony al enkele jaren meedraait op hoog nivo en alles al kent. Dat stuurt wat makkelijker weg dan een pony die er net bij komt kijken.
Maar bij de topsport draait alles om geld, het kost vaak ook meer dan dat het wat oplevert Knipoog
Dus mensen weer blij met je eigen paardje waar je mee begint in de B (bijvoorbeeld), wat maakt het uit. Hoe je met je paard omgaat is belangrijker dan presteren (vind ik).

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:20

Leuk voor Denise!
Paardrijden is een sport waarbij rijke mensen meer kansen krijgen. Dat is wel jammer maar ce la vie.