Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roane schreef:Is toch het ergste wat je kan overkomen lijkt mij, dat je je paard niet mee kan nemen als er gevaar dreigt.en dan loslaten en hopen dat hij het overleefd, dat is stof voor nachtmerries...
Javayo schreef:Dat ga je met deze branden niet redden. Doordat de wind zo sterk is hebben ze op sommige momenten zelfs met de auto moeite om voor te blijven.... of onder het zadel ergens heen proberen te rijden...
Roane schreef:Is toch het ergste wat je kan overkomen lijkt mij, dat je je paard niet mee kan nemen als er gevaar dreigt.en dan loslaten en hopen dat hij het overleefd, dat is stof voor nachtmerries...
Mindfields schreef:Ik heb een paard verkocht naar Californie een paar jaar geleden..ik hoop dat hij nog leeft...
hilden1971 schreef:ja das lekker het brandt al een paar dagen, ze weten dat het een ernstige zaak is en dan wachten tot het laatste moment om vervolgens maar de boxdeur open te zetten en de paarden los te gooien. Zal wel weer aan mij liggen dat ik dit niet begrijp. Wanneer hier een storm komt met springtij en het water stijgt dan weet je dat er een gevaar aanwezig is en dit ernstige gevolgen kan hebben. Dan wacht je toch ook niet tot het water over de dijk komt, dan zorg je ook dat je alles eerder op een andere plek hebt staan lijkt mij.
tamorka schreef:24/10/2007 Paarden opgevangen op Del Mar Racetrack
De bosbranden in Californië bedreigen niet alleen duizenden huizen, waaronder die van de 'rich and famous', maar ook de onderkomens en levens van talloze paarden in de regio.
Iedere renbaan ziet graag veel paarden komen, maar op dit moment herbergt de renbaan Del Mar, nabij San Diego zo'n 2.400 paarden met hun vele verzorgers op de vlucht voor het vuur. In de regio zijn vele fokkerijen van volbloeds en andere rassen. Tot de bedreigde fokkerijen hoort de bekende Vessels Stallions Farm. Op de faciliteiten van de hengstenhouderij zijn ook tal van andere paarden ondergebracht al op de vlucht, maar er wordt gevreesd dat ook deze hengstenhouderij in de vuurlinie terecht komt en hetzelfde lot ondergaat als Ballena Vista Farm dat deels ten prooi viel aan de vlammen, waarbij overigens alle volbloeds konden worden gered..
De paarden die daar staan zullen dan ook weer elders moeten worden ondergebracht, maar dat kan niet op Del Mar, waar het stampvol is en verzorgers al moeten slapen op de golfbanen in de buurt van de renbaan. Wellicht biedt de baan van Los Alamitos dan soelaas. Ook hier is het stallencomplex open gezet voor paarden op de vlucht voor het vuur. Geschat wordt dat in de omgeving van San Diego zo'n 300.000 paarden aanwezig zijn. Vrijwilligers zoeken in tussen de getroffen streken af naar gevluchte of achtergelaten paarden om deze te redden en een veilig heenkomen te bieden.