Ploegende en wilde paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ploegende en wilde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 06:07

http://www.dekrantvanmiddendrenthe.nl/i ... 3&s_id=647
dekrantvanmiddendrenthe.nl

Orvelte stond zondagmiddag in het teken van de Dag van het Ploegpaard. Een prachtig gezicht al die ploegende paarden met ook nog een bijzonder moment.
Centraal stond het open Orvelter kampioenschap ploegen. Niet met een tractor, maar ouderwets achter de paarden met een ploeg. Dat ging over het algemeen prima, maar één keer ging het even mis toen twee paarden op hol sloegen. Er was even paniek en sommige omstanders moesten snel maken dat ze wegkwamen. Maar na een minuut had men de geschrokken paarden weer onder controle en kon de wedstrijd verder.

Klik hier voor foto's van de losbrekende paarden.

Sparky10

Re: Ploegende en wilde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:59

tja paarden kunnen nu eenmaal op hol slaan , maar als je de foto's ziet zie je dat de rest va nde paarden er rustig bij blijft staan ,
vind die shetjes tegen de belgen ook wel erg stoer om te zien ,
de op hol geslagen paarden wouden gewoon het gehele veld omploegen Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:54

tja dat heb je met paarden warvan ik vind dat ze niets voor een ploeg hebben te zoeken Nagelbijten / Gniffelen de trekpaarden zijn niet voor niets de echte ploegpaarden...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:41

verography schreef:
tja dat heb je met paarden warvan ik vind dat ze niets voor een ploeg hebben te zoeken Nagelbijten / Gniffelen de trekpaarden zijn niet voor niets de echte ploegpaarden...

een fjord of haflinger kan er ook goed voor hoor friezen ook wel , en neem aan dat de mensen geoefend hebben .... elk paard kan schrikken ook een trekpaard

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:13

haha, dat zeker, maar een belg is naar mijn mening toch wat schrikvaster dan een gelder (want ht waren gelder die ervoor stonden). En een belg schrikt minder snel dan een warmbloed. Maar dat is mijn mening, en om eerlijk te zijn heb ik geen zin om hier een discussie over te voeren.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:44

Hallo mensen,
Ik was er zelf bij die dag, deed ook mee. jaja met de shetlanders.
Het waren geen geldersen die ervoor stonden maar tuigers.
En idd, een ongeluk kan gebeuren.
En ik kan jullie uit betrouwbare bronnen vertellen, dat deze man vaak met deze paarden ploegt, en ze het dus wel degelijk gewend waren.
Deze paarden hadden de hele dag al gelopen, en doordat de één met zijn been over de streng kwam te staan, schrok hij, en nam de andere mee. Ze bleven overigens op een volte van ong. 15 meter, doordat ze de tuiger die geen been over de streng had snel te pakken hadden.
Dit had dus net zo goed bij de Belgen kunnen gebeuren of bij mij met m'n shetten.
De man met de tuigers, heeft overigens wel het ploegen gewonnen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:17

bettepet schreef:
Hallo mensen,
Ik was er zelf bij die dag, deed ook mee. jaja met de shetlanders.
Het waren geen geldersen die ervoor stonden maar tuigers.
En idd, een ongeluk kan gebeuren.
En ik kan jullie uit betrouwbare bronnen vertellen, dat deze man vaak met deze paarden ploegt, en ze het dus wel degelijk gewend waren.
Deze paarden hadden de hele dag al gelopen, en doordat de één met zijn been over de streng kwam te staan, schrok hij, en nam de andere mee. Ze bleven overigens op een volte van ong. 15 meter, doordat ze de tuiger die geen been over de streng had snel te pakken hadden.
Dit had dus net zo goed bij de Belgen kunnen gebeuren of bij mij met m'n shetten.
De man met de tuigers, heeft overigens wel het ploegen gewonnen.

leuk stel die shetjes joh !
en ja ik zei erboven ook al een ongeluk kan met elk paard gebeuren

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:37

Haha, leuke foto's. Haha!

En over belgen en schrikken.. Mijn welsh ponytje is een stuk dapperder dan de belgische kollen van mijn nicht. Clown
En veel trekpaarden die ik gereden heb, tinkers, haflingers etc. waren vaak ook erg schrikachtig. Het ligt toch meer aan hoeveel ervaring ze hebben gehad. Ja En natuurlijk, ieder paard schrikt wel eens. Vork