MirteL schreef:Moet de gemeente dan tegenwoordig ook als sponsor van goedkope weides fungeren? Als je een normaal bedrag per maand niet kan betalen en toch paarden/pony's wil houden, hoe moet het dan als je paard ernstig ziek word? Moet de gemeente dit ook betalen?
Natuurlijk hoeft de gemeente geen 'sponsor' te worden. Maar misschien is het wel zo dat mensen die die weitjes hebben daardoor wel geld hebben om zieke paarden te betalen. Is nog wel wat anders dan elke maand weet ik hoeveel geld ophoesten, vind ik. Bovendien kan het ook zo wezen dat je eerst makkelijk veel geld kunt uitgeven en daarna door omstandigheden minder. Is dan toch fijn als er een tussenoplossing is zoals weitjes. Gemeenten zouden ook in contracten kunnen opstellen dat ze elk ogenblik de weitjes kunnen invorderen (weet niet wat er in huurcontracten staat, daar heb ik geen verstand van) maar dan weet je waar je aan toe bent en kun je er alsnog voor kiezen om het wel of niet te doen.
Ik weet iig wel dat ik, zeker met huidige gemeentebeleidingen (?), liever geen weitje zou hebben. Dan maar geen eigen paard. Wil wel de zekerheid hebben dat ik het kan blijven betalen.