AID: zeven overtredingen paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

AID: zeven overtredingen paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:24

http://paarden.ziezo.biz/
ziezo.biz

De Algemene Inspectiedienst (AID) heeft afgelopen dinsdag op de paardenmarkt in Zuidlaren zeven overtredingen geconstateerd. Dit zijn er net zoveel als in 2006. Alle overtredingen hadden betrekking op de identificatie en registratie. Zo kon het paspoort niet worden overlegd of was het dier niet gechipt.

Op de paardenmarkt zelf vonden drie overtredingen plaats. Na afloop van de markt werden op de A28 dertig paardentransporten gecontroleerd. Hier werd vier maal proces-verbaal opgemaakt. Twee keer voor het niet kunnen tonen van een paspoort of het hebben van een chip en twee maal voor het niet hebben en kunnen tonen van de verplichte vervoersdocumenten, aldus de AID.

supertinkie

Re: AID: zeven overtredingen paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:25

Kijk, dat is mooi dat, dat goed wordt gecontroleerd! Lachen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:26

Jammer dat mensen de moeite niet nemen om het even netjes te regelen (verkopers).

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:28

supertinkie schreef:

Idd !

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:30

Kijk we gaan die goede kant op.Ik ben blij dat ze steeds strenger toe gaan zien hierop.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:40

Valt dan weer mee, dat er geen overvolle wagens waren of die zijn via een achteraf weggetje gegaan! In iedere geval toch een prettig gevoel dat er zo'n controle is op de veewagens.Maar waarom staan er dan toch nog paarden die erg mager zijn, vind dat nooit zo'n reclame.Maar dat is mijn mening. Mag nog veel meer gebeuren en nog strengere regels voor vervoerders.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:25

Laat je niet veel wijs maken.
Een paar van mijn vriedinnen zijn er geweest.
Een tijd geleden zijn zij opgelicht door een meisje uit Someren, zij stond ook op de markt een paar pony's te verkopen.
Een van mijn vriendinnen is in gesprek gegaan met de AID, die meid is bekend bij de AID ook is er bekend dat zij geen pony/ paarden meer ik haar bezit mag hebben.

De AID deed het af met het feit ja we weten het maar kunnen niets doen dat is niet ons district Boos!

Ook had deze meid een pony bij zich dat er echt vrezelijk uitzag, toen mijn vreindin vroeg kan dat zo maar nee zei de AID Tja zei mijn vriendin moet je daar niets aan doen dan????
Ja daar bellen we een dierenarts voor en heb je dat al gedaan...... Waarop het antwoord kwam ik ben nu toch met jou in gesprek Verward Verward Verward

Terwijl die pony daar de hele morgen al had gestaan, ze hadden dus al lang en breed actie kunnen ondernemen...

marl0nn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:28

nou ze hebben wel goed gecontroleerd maar vast niet super heb zeker 2 paarden gezien waarvan de hele flank openlag, daar moet tog wat aan gedaan worden...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:44

ik heb er wel meer zien staan, waarvan ik dacht dát gaat me toch echt te ver, sterk vermagerd, open plekken, flink ingezakte ruggetjes, enz.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:15

Een chip is toch niet meer verlicht?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:27

GeeskeP schreef:
Een chip is toch niet meer verlicht?

Chip is nooit verplicht geweest, identificatie is verplicht en ieder dier moet een paspoort hebben. En tegenwoordig krijg je dat paspoort niet meer zonder dat je chipt, of van tevoren ontheffing hebt aangevraagd en DNA hebt laten bepalen. De DNA code wordt dan in het paspoort bijgeplakt. Bij een eventuele controle op wedstrijden of door de politie, kan er dan gevraagd worden om via DNA nogmaals de identiteit van je paard vast te laten stellen. De kosten zijn dan voor jouw rekening.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:39

Nou TOP dat ze strenger worden.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:16

goed dat hierop gecontroleerd word.. ja na afloop, die 30 trailers op de circa 500? misschien wel meer? tijdens te paardenmarkt kom je paardjes tegen waar je de angst in hun ogen ziet. Ze weten niet wat ze overkomt.Hengsten die nota bene met hun neus voor de botsauto's worden gezet, en dan verwachten dat ze stil blijven staan, met al die lichtjes en herrie en halfbezopen stonede jongeren langs de kant. Daar wordt helemaal Niks van gezegd. 80 shetlanders die worden opgeladen, allemaal bij mekaar gepropt in een 2 laags vrachtwagen... dat is wel normaal. Ik heb wat dit betrefd echt totaal geen goed woord over voor de AID. Ze controleren alleen bij het uitladen van de paarden, maar overdags zie je ze echt nergens. 7 overtredingen? ik heb er wel 100 gezien. Shetlanders die met hun kopjes bekneld zitten tussen de touwen van een ander, die zo uren moeten staan omdat er geen andere plek is! walgelijk! ik ben er voor de 3e keer geweest nu... af en toe word je er gewoon misselijk van.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:30

supertinkie schreef:

Inderdaad Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:32

KirstenG schreef:
goed dat hierop gecontroleerd word.. ja na afloop, die 30 trailers op de circa 500? misschien wel meer? tijdens te paardenmarkt kom je paardjes tegen waar je de angst in hun ogen ziet. Ze weten niet wat ze overkomt.Hengsten die nota bene met hun neus voor de botsauto's worden gezet, en dan verwachten dat ze stil blijven staan, met al die lichtjes en herrie en halfbezopen stonede jongeren langs de kant. Daar wordt helemaal Niks van gezegd. 80 shetlanders die worden opgeladen, allemaal bij mekaar gepropt in een 2 laags vrachtwagen... dat is wel normaal. Ik heb wat dit betrefd echt totaal geen goed woord over voor de AID. Ze controleren alleen bij het uitladen van de paarden, maar overdags zie je ze echt nergens. 7 overtredingen? ik heb er wel 100 gezien. Shetlanders die met hun kopjes bekneld zitten tussen de touwen van een ander, die zo uren moeten staan omdat er geen andere plek is! walgelijk! ik ben er voor de 3e keer geweest nu... af en toe word je er gewoon misselijk van.

Het begin is er maar het moet idd. veel beter, arme paarden Huilen daarom kom ik ook nooit op paardenmarkten zou elk paard willen kopen en de hele tijd met tranen in mijn ogen lopen Huilen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:57

kally schreef:
Valt dan weer mee, dat er geen overvolle wagens waren of die zijn via een achteraf weggetje gegaan! In iedere geval toch een prettig gevoel dat er zo'n controle is op de veewagens.Maar waarom staan er dan toch nog paarden die erg mager zijn, vind dat nooit zo'n reclame.Maar dat is mijn mening. Mag nog veel meer gebeuren en nog strengere regels voor vervoerders cq handelaren

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:33

Sorry maar ik heb soms ook wel eens een paard voor de handel gekocht en verkocht maar zal het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om tussen zulk gajes te gaan staan om mijn paard of pony te verkopen. dan maar netjes via internet en het beestje mooi op stal tot er een serieus iemand komt. Kan mij ook niet voorstellen dat er mensen zijn die daar een paard vandaan halen, dat kan er bij niet in zullen wel handelaren van de oude stempel zijn of zoiets ik weet het niet maar wat ik daar zie maakt mij als dierenvriend verdrietig. Ik ben er maar een paar keer naar toe gegaan in mijn leven en ik heb ook wel eens een hengstenhouder die op zo`n markt stond via de email gevraagd waarom hij het afval van zijn fokkerij aan de man probeerde te brengen, kreeg ik als antwoord dat hij de rotzooi van de fokkers probeerde te verkopen. Sorry hoor maar als gerespecteerd hengstenhouder ga je je niet zo verlagen zeker niet voor producten van relatie fokkers. Vind dat er veel strenger opgetreden moet worden en dat kan makkelijk. Zo dat wou ik even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:44

ik ben dit jaar voor het eerst geweest, en ik heb serieus overwogen om een pony daar te kopen, mooie merrie, stond op niet tussen de zoveel paarden, maar apart, zag er allemaal heel netjes uit, had water en kuil, zou haar dan wel hebben laten keuren voordat ik het zou doen, maar ik heb het niet gedaan omdat ik mijn eigen paard niet kwijt wil.
dus wat dat betrefd, er zijn niet alleen verwaarloosde dieren, er zitten ook goede tussen. ik hoef er niet weer heen, vind het veel te druk, en de mentaliteit staat me ook niet zo aan.

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:54

goed dat er gecontroleerd wordt ,maar ook op internet is het niet altijd rozegeur en maanneschijn . is de foto wel van nu. of zijn het de juiste papieren wel???? dat is op de markt wel te cotroleren . er lopen genoeg mensen rond met een chiplezer,en die heb ik thuis niet of ik moet da laten komen.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:35

Heb de AID daar bij twee hele kleine minishetjes gezien. Die beestjes klopten voor geen meter, x-achterbeentjes, te korte voorbeentjes, 1 zag er uit als een soort "zeehondje" qua achterkant Verdrietig
En zo stonden nog meer verschrikkelijk verkeerd gebouwde shetjes bij. En dan serieus 350 euro voor zo'n diertje vragen.
En vertellen dat je thuis nog meer zulke shetjes hebt, en daar gewoon mee kan fokken.
(Ik heb zelf een shet met x achterbenen en te korte voorbenen, van een handelaar bij mij uit de buurt, kwam daar eens door een meisje en heb dat ponietje toen gekocht. Ze is heel lief, heeft werkelijk waar, nergens last van. Ze hoort helemaal bij mijn clubje andere ponies. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een veulentje van haar te fokken ! terwijl er verschillende mensen hebben gevraagd waarom ik dat niet zou doen ...
Omdat ze al ouder was, en anders naar de slacht zou gaan (echt waar) heb ik haar toen meegenomen. Ik weet de antwoorden al ; zo hou je dat soort fokkerijen in stand Bloos , maar ... zij is er toch al, heeft plezier in het leven, moet ik haar dan maar laten "hangen" , zoals die handelaar zei dat ze anders toch zou gaan doen ? Verdrietig ).

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:31

Blijkbaar hebben ze niet goed genoeg gecontroleerd, want ik heb daar een paardje gekocht als de aid die gezien had dan was die denk ik zelfs in beslag genomen. Zo erg ziet het diertje eruit!