'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 09:45

http://www.dvhn.nl/paarden/tips/article2587729.ece
dvhn.nl

Anky van Grunsven geeft de beursorganisatie van Paard & Passie de schuld dat ze zondag van haar paard Nelson viel. Organisator Fred Maring begrijpt er helemaal niets van.¶

Anky van Grunsven, maakte de nieuwe Groninger beurs Paard en Passie zondag in één klap wereldberoemd door van haar paard Nelson te vallen.

Manager en echtgenoot Sjef Janssen reageerde meteen: de omstandigheden waren minimaal, Anky schrok van het door de speaker opgezweepte publiek en er was geen fatsoenlijke inrijbak. De organisatie hield er geen rekening mee dat een toppaard losgewerkt moet worden.

In een column schreef Van Grunsven zelf dat ze ten onrechte als zeurpiet werd afgeschilderd.

Organisator Fred Maring van organisatiebureau Fremar pareert de kritiek. ”Maar het is heel jammer dat dit is gebeurd. We vonden het super dat Anky er was en je gunt niemand dat ’ie van z’n paard af valt.”

Maring vindt de commotie over de inrijbak een vreemd verhaal. ”Twee van onze mensen zijn een paar maanden geleden bij haar stal in Erp geweest om alles door te nemen. Ze waren daar nog erg verbaasd over omdat het nooit gebeurt. We hebben toen expliciet gevraagd of Anky een inrijbak nodig had, daar stond ze zelf bij. Ze gaf toen aan dat het niet hoefde. Dat ze het paard wel los zou rijden in de grote managebak tijdens de inleiding van de clinic. Zo is het ook gegaan. Een paar minuten was er niks aan de hand. Van de pistemanager heb ik later gehoord dat Nelson voor de demonstratie toch nog rondjes heeft gelopen (longeren) in de inrijbak, die inderdaad veel te klein en ongeschikt was voor serieuze oefeningen. Er lag alleen zand, maar dat wist ze en ze zou er geen gebruik van maken. Honderden paarden hebben trouwens wel gebruik gemaakt van de bakken en verder is er niemand van het paard gevallen. Zelfs de amateurs niet.”

Dat de val mede door het geschreeuw en gejuich van onverwacht veel toeschouwers was ontstaan, klopt volgens Maring evenmin. ”Ze wist precies hoeveel toeschouwers er waren, want we hebben om half twee koffie zitten drinken met uitzicht op de hal en om half drie heeft ze nog handtekeningen staan uitdelen. Ze is een paar keer langs de bak gelopen. De circa 4000 toeschouwers reageerden enthousiast toen ze binnenkwam, maar op het moment van de val was het rustig. Ze was toen al een paar minuten zelf aan het woord via de headset. Dat ze onze speaker de schuld geven, is niet slim, daar maken ze zichzelf ongeloofwaardig mee. Duizenden getuigen weten beter. Janssen was er zondag ook helemaal niet bij.”

Cayenne

Re: 'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 09:48

Sjef heeft zelf al meerdere keren eerder aangegeven dat hij er niet bij was, dus waar Maring dat dus vandaan haalde dat hij iets anders heeft gezegd Verward Verward
Tja, op het filmpje was toch echt te zien dat ze niet aan het praten was, maar de speaker.

Het wordt nu een welles-nietes verhaal

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:49

Wat begint dit een akelig modder verhaal te worden Verward

Anky is van haar paard gevallen, naar en akelig, maar geen sier om dan elkaar de zwarte piet toe te spelen.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:49

wat een drukte hier allemaal om zeg!!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:50

Wat een gedoe om niks allemaal.
Wel vreemd dat ze elkaar de schuld gaan geven, dat slaat nergens op. Je hebt met een dier te maken en ja die kunnen onverwachte dingen doen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:50

Apple schreef:
Wat begint dit een akelig modder verhaal te worden Verward

Anky is van haar paard gevallen, naar en akelig, maar geen sier om dan elkaar de zwarte piet toe te spelen.

Lijkt me net een kleuterklasje Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:52

Idd, in het filmpje is duidelijk de speker de hele rij overwinningen enz van Anky aan het opnoemen...en doordat dat al niet klopt in dit artikel, vraag ik me ook af of de rest van meneer Maring waarheidsgetrouw is.

Sjuulie

hmm wat een vreemde verhalen Verward
ze schuiven de schuld in elkaars schoenen, beetje onproffesioneel..

Katja

Het begint een beetje op een slechte soap te lijken. Jammer ook dat beide partijen de boel via de media uitvechten.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:53

wat een gedoe allemaal...k hoop voor anky dat ze snel weer te paard kan.

Cayenne schreef:
Honderden paarden hebben trouwens wel gebruik gemaakt van de bakken en verder is er niemand van het paard gevallen. Zelfs de amateurs niet.”.”

dit vind k ook zoiets vaags...die amateurs rijden toch niet met zoveel mensen, speakers etc in debak?...als dat bij anky ook allemaal was weggelaten was ze ook niet van dr paard gevallen..en nelson is al heel wat gewend qua geluid en drukte. Vind t een vage reactie

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:54

Dat klopt, op het filmpje hoor je haar niet praten. Maar om nu te zeggen dat het een waanzinnig opgezweept publiek was, nee, dat nou ook weer niet. Er werd wèl enthousiast geklapt, en blijkbaar had Nelson daar even tabak van... Kan gebeuren, 't is tenslotte nog steeds een vluchtdier.

Of Anky nu wel of niet van de inrijbak gebruik wilde maken, kunnen wij niet weten, maar ik vind dit wel een kinderachtig welles nietes spelletje worden, zeg. Grow up, beide. Prima dat Anky zelf reactie heeft gegeven, balen dat ze van Nelson afviel, maar ga niet met een vingertje wijzen. En dat geldt net zo erg voor de organisatie.

Balen dat Anky van haar paard viel, maar dat gebeurt iedere dag wel iemand, no big deal. Het lijkt ondertussen echter meer op een tennis wedstrijd. De bal ligt nu weer bij Anky, en hopenlijk blijft ie daar.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:55

runningkawa schreef:
Idd, in het filmpje is duidelijk de speker de hele rij overwinningen enz van Anky aan het opnoemen...en doordat dat al niet klopt in dit artikel, vraag ik me ook af of de rest van meneer Maring waarheidsgetrouw is.

Klopt, maar aan de andere kant hoor ik ook geen menigte uitzinnig joelen en klappen. Gewoon een fiks applaus zoals je dat zou verwachten bij het binnenkomen van een amazone met de staat van verdienste als Anky van Grunsven.
Vermoed dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:57

Het wordt onderhand indd wat kinderachtig en wie nou waarheid zegt is niet meer duidelijk.
Als er wel een goede inrijbak geweest had had ze ook kunnen vallen, dat had ook bij haar thuis kunnen gebeuren...
Drukte hierom allemaal zeg Nagelbijten / Gniffelen

Authentic

Zijn ze nou uit gewellest-nietest? Volgens mij zet diegene zich flink door schut, half Nederland heeft dat filmpje gezien en daar kunnen mensen prima zelf hun conclusies uit trekken.
Laatst bijgewerkt door Authentic op 18-10-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

uitzinig niet, maar ze klappen wel...en niet op iets wat Anky zegt.
Dus het klopt gewoon niet. Vermeld dan dat de menigte klapte, maar niet uitbundig...dan klopt het tenminste wat je in een artikel laat zetten.

Maar net als de rest vind ik het ook erg flauw worden Ja

doom

Is het filmpje trouwens nog ergens anders te zien .?
de link naar you tube daar krijg ik het filmpje niet bij te zien omdat deze verwijderd is .
had er toch graag naar willen kijken helemaal omdat mijn vader het zag via shownieuws en die dus vind dat anky gelijk heeft.
wordt steeds nieuwschierig na dit topic Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 09:58

Eerder zei Anky nog dat ze volgend jaar hoe dan ook weer zal rijden tijdens Paard & Passie.
Ik denk dat Meneer Maring dat nu wel kan vergeten Nagelbijten / Gniffelen

@Doom, het is al dagen aan de gang. Waar zat jij? Clown Volgens mij heeft heel bokt het al gezien Haha!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:59

Het ene verhaal zegt dit een ander zegt dat..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:00

Sjonge jonge, wat een drama wordt er van gemaakt.

Anky is gevallen, punt! Jammer dat er dan meteen naar oorzaken wordt gezocht. Als ze nu gewoon had gezegd: 'ja jongens, kan gebeuren hè' dan was het nu over geweest.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:00

Cayenne schreef:
Eerder zei Anky nog dat ze volgend jaar hoe dan ook weer zal rijden tijdens Paard & Passie.
Ik denk dat Meneer Maring dat nu wel kan vergeten Nagelbijten / Gniffelen

@Doom, het is al dagen aan de gang. Waar zat jij? Clown Volgens mij heeft heel bokt het al gezien Haha!

Ja ik weet dat het al dagen aan de gang is alleen het filmpje heb ik niet gezien sorry haha en de link doet het niet van you tube Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:02

jeetje,, je kan er natuurlijk ook gewoon over op halen ..
Pff..wat zeuren ze hierover door ..

arie53

Mag ik er op wijzen dat Anky al bij binnenkomst met een spontaan applaus werd verwelkomd en dat Nelson daar totaal niet, behoudens met een rustig orenspel, op reageerde. Dat Nelson vervolgens rustig rondstapte en totaal niet de spontane opwinding van een niet ingereden paard toonde. Zeer beheerst en gedisciplineerd stapte hij rond.

Mag ik er voorts op wijzen dat het identieke voorval met Painted Black plaatsvond nadat PB meer dan ingereden was en zelfs al een proef had afgelegd!

jiehaaa

Ik vind het allemaal niet zo boeiend eerlijk gezegd.
Nelson maakte beste sprongen, knap dat ze nog zo lang bleef zitten.
Waarom hij dat deed en wat er allemaal mis ging in de voorbereiding doet er niet meer toe, het is nu eenmaal gebeurd en denk ik een goede les voor alle partijen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:03

dat kunnen jullie nu wel allemaal zeggen, maar deze partij heeft natuurlijk ook het recht om zijn woord te doen. dan laat ik ff in het midden wie de waarheid spreekt Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:05

Maar het laatste commentaar van anky vond ik niet echt een verwijt naar de organisatie eerder van, als ik iets win zegt niemand wat, maar dit is super nieuws wat ik niet kan begrijpen