Uitvaartpolis voor paard begint te lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Uitvaartpolis voor paard begint te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 08:17

http://www.gelderlander.nl/sporten/paar ... 029402.ece
gelderlander.nl

Enkele tientallen paardenbezitters hebbenal een verzekering afgesloten voor de uitvaart van hun dier. Dat zegt Cor van de Heuvel van Hippo Zorg, het bedrijf dat de verzekering aanbiedt.

De in Den Bosch gevestigde paardenverzekeraar nam de uitvaartpolis enkele maanden geleden op in zijn pakket. Die dekt de kosten van transport en crematie van een overleden paard. "Mensen kunnen zo op waardige wijze afscheid van hun dier nemen", zegt Van de Heuvel. "Ze kunnen zelf bepalen of ze de as meenemen."

Sinds 2001 zijn paarden ingedeeld bij de huisdieren en hoeven ze niet meer per se naar een destruc­tiebedrijf. In Nederland zijn twee paardencrematoria, in Rotterdam en Roermond. De uitvaartverzekering kost voor een paard van vijf jaar, afhankelijk van de stokmaat, tussen de 113 en 208 euro per jaar.

spatter

Re: Uitvaartpolis voor paard begint te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:35

dan is de vraag:

wat kost het transport naar het cremetorium en wat kost het cremeren?

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:29

Hoi ik heb zitten kijken
het lig eraan hoe oud je paard is maar
voor mij is het gewoon zonder verzekering goedkoper
kijk op www.dierencrematie.nl
daar kan je een folder met prijzen downloaden

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:32

Er valt genoeg geld te verdienen aan mensen die het paard (en elk ander huisdier) 'vermenselijken'.
Slimme zet, werk op de emotie en klop de zakken leeg! Tong uitsteken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:33

Precies, Ec!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:33

Ik heb ook zo'n folder in huis gekregen. Afgaande op stokmaat en leeftijd van het paard zou ik zo om en nabij de 450 euro per jaar kwijt zijn.

Stel dat het paard dan nog 15 jaar mee gaat Ziek.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:43

Apple schreef:
Ik heb ook zo'n folder in huis gekregen. Afgaande op stokmaat en leeftijd van het paard zou ik zo om en nabij de 450 euro per jaar kwijt zijn.

*Even direct* Kun je 'm beter naar de slacht brengen, er zijn genoeg paardenslachterijen die paarden op een respectvolle manier afmaken. *edit* En zo heb je weer een beginnetje voor een evt. ander paard.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:46

Apple schreef:

Weet niet hou oud je paard is maar je betaald tot het 23e levensjaar van je paard daarna hoef je niet meer te betalen en keren ze uit als je paard overlijd ook al word hij 35 jaar oud..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:48

Nou precies. Ik weet nog niet wat er gaat gebeuren met paardlief als het zover is, maar slacht is zeker een optie.

(hoop natuurlijk dat het beest nog tig jaar mee gaat en dat hij op gegeven moment dood neervalt tijdens een rustig buitenritje oid).

Deschels: die verzekering zou mij dus om en nabij de 3500 euro kosten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:49

Humm, kan de prijzen niet vinden op die site en kan dus niet berekenen of het een vergelijkbaar bedrag is als ik kies voor gelijk cremeren of voor een verzekering.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:51

ja dat is slim geld verdienen..

maar indd het kost rond de 450 euro om hem te laten cremeren. wat kost een maand stalling denk ik dan?
je hebt je hele leven toch al veel geld aan stalling etc. besteed dan kan ik die 1e maal 450 euro ook nog wel betalen voor een mooi afscheid. evt. gewoon zo af en toe eens geld apart leggen ervoor, dat is slimmer dan misschien nog 10 a 15 jaar betalen voor een verzekering.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:52

Kost het slechts 450 euro om te laten cremeren? Waar zie je dat?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:54

cremeren kost geloof ik rond de 2000 euro, dit is incl ophalen...wel is het zo dat hoe groter je paard is hoe meer het kost om hem te cremeren...
dus ja zelf betalen is altijd goedkoper als verzekeren...dat is toch met alles..
Een verzekering moet ook kunnen leven..

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:56

maccie schreef:
ja dat is slim geld verdienen..

maar indd het kost rond de 450 euro om hem te laten cremeren. wat kost een maand stalling denk ik dan?
je hebt je hele leven toch al veel geld aan stalling etc. besteed dan kan ik die 1e maal 450 euro ook nog wel betalen voor een mooi afscheid. evt. gewoon zo af en toe eens geld apart leggen ervoor, dat is slimmer dan misschien nog 10 a 15 jaar betalen voor een verzekering.

Slapen eerst ff de prijzen op die site goed lezen. Kost geen 450,- maar 1400,= voor een paard. Dat is nog niet reiskosten meegerekend. De reiskosten zijn dan nog 1,= per kilometer. Dat zou bijvoorbeeld voor mij nog eens 260,= erbij zijn. Wil je je dier individueel laten cremeren, dan komt er nog 47,50 bij. Asblik 10,= en betalen op rekening 7,50. Al met al een kleine 1500,= voor de crematie van je paard.
Dat is een hoop geld voor de meesten. Zeker als je na een poos weer een ander paard zou willen aanschaffen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:20

Toch, als ik nu geld apart zet dan is 2000 euro om te laten cremeren goedkoper dan nu tot zn 23 ste die verzekering te betalen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:57

ik schrok me rot Haha! ik dacht nou misschien wel een oplossing he.
maar willem is dus al 19 en kan nog net met de verzekering mee... maar moet 960 per jaar dokken!
en dat nog 3 jaar tot zijn 23e dan kan ik net zo goed zelf gaan sparen. anders betaal ik het dubbele.
neh.. geen optie dus