Ik vind dat veulens tegenwoordig heel veel geld kosten. Voor 22000 euro kan je al een goed opgeleerd paard kopen en weet je tenminste waar je staat. Een veulen moet nog 3 jaar lang groeien en op de wei staan, er kan nog vanalles gebeuren en papier is niet alles. Maar ja wie is hier de zot hé, degenen die het vragen of degene die het ervoor willen geven.
Maar ik moet wel zeggen dat ik fier ben op Heebie-Jeebies aangezien hij het halfbroertje van m'n eigen paard is.
Alleen zou ik zelf nooit zoveel geld geven aan een veulen. Iedereen denkt tegenwoordig het topveulen thuis te hebben staan. Maar later hoor je van al die dure veulens soms maar heel weinig terug. Het is over het algemeen goedkoper om een 2-jarig paard te kopen ipv een veulen. Van een 2-jarig paard weet je reeds iets meer en is het maar 1 jaar meer voor je ermee kan beginnen. En nog een niet onbelangrijke factor is dat de meeste paarden op 2 jaar in hun lelijkste fase zitten, de meesten toch, de verhoudingen kloppen nog niet altijd enz. Daar moet je als koper dan natuurlijk kunnen doorkijken.