BWP Auction Antwerp een succes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

BWP Auction Antwerp een succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:47

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1412&menuid=1
dehoefslag.nl

De zesde editie van de BWP Auction Antwerp gaat de boeken in als succesvol. In totaal kwamen 34 veulens en 11 paarden onder de hamer in het Azelhof te Lier. De paarden brachten 12.300 euro gemiddeld op. Het duurste paard, de driejarige hengst Entre Nous (v. Conan Z), bracht 19.000 euro in het laatje.

De veulens schopten het tot 8.400 euro gemiddeld. Onder deze waren een aantal met een interessante pedigree aanwezig. Henry de Revel is een zoon van Quidam de Revel en heeft als grootmoeder de merrie Kalista (v. Concorde). Kalista is de volle zus van Audi’s Jikke, voormalig GP-paard onder Eric van der Vleuten. Mede dankzij deze afstamming schopte Henry de Revel het voor een bedrag van 22.000 euro tot veilingtopper.

Andere hoogvliegers waren Hakuna Matada van de Dwerse Hagen (Clinton x Libero H) voor 18.000 euro en Heebie Jeebies van ’t Keysersbos (Nonstop x Forever) voor 17.000 euro. Ditzelfde bedrag bracht het duurste merrieveulen op, namelijk Hera van de Bucxtale, een dochter van Heartbreaker uit de internationale sportmerrie Kivolda (v.

eike

Re: BWP Auction Antwerp een succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:33

Je kan zien dat de veulens uit de betere merriestammen het veel beter doen dan hun soortgenoten. Ik zou persoonlijk nooit een paard of veulen op een veiling kopen, er wordt heel veel gesjoemeld op die veilingen veuelns en paarden die op voorhand verkocht worden en dan op de veiling zelf voor enorme bedragen verkocht worden terwijl ze eigelijk al van eigenaar veranderd zijn. Als jij dan toevallig in dat dier geintreseerd bent heb je wel pech en voor niets naar de veiling gekomen. Het is van de fokkers ook niet mooi om zulke dingen te doen maar soms pak je het zeker voor het onzekere, je dier is dan zeker verkocht. Tong uitsteken Wat voor de fokker toch belangrijk is.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:19

De veilingtopper Henry de Revel is half van mijn werk en was al verkocht aan de veilingcommisie op de selectie voor de veiling vandaar dat ie ook zoveel geld 'opbracht' fijn veulen fijne afstamming maar ik zou er dat geld nooit voor geven..
Humprey van de Nethe is ook van mijn werk en is weer mee naar huis gegaan voor 6500 gaat ie niet weg, merrie heeft zelf 1.40m gelopen Cassini II is ook niet verkeerd en er komen er verschillende erg goede springpaarden uit deze merrie waar ze dan vandaan komen met de 6500 wie weet maar voor dat geld mag ie nog wel een paar jaar blijven staan, als ze hem als 2 jarige zien springen zullen ze wel meer geven...

Greetz

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:28

Ik vind dat veulens tegenwoordig heel veel geld kosten. Voor 22000 euro kan je al een goed opgeleerd paard kopen en weet je tenminste waar je staat. Een veulen moet nog 3 jaar lang groeien en op de wei staan, er kan nog vanalles gebeuren en papier is niet alles. Maar ja wie is hier de zot hé, degenen die het vragen of degene die het ervoor willen geven.
Maar ik moet wel zeggen dat ik fier ben op Heebie-Jeebies aangezien hij het halfbroertje van m'n eigen paard is. Bloos Haha!
Alleen zou ik zelf nooit zoveel geld geven aan een veulen. Iedereen denkt tegenwoordig het topveulen thuis te hebben staan. Maar later hoor je van al die dure veulens soms maar heel weinig terug. Het is over het algemeen goedkoper om een 2-jarig paard te kopen ipv een veulen. Van een 2-jarig paard weet je reeds iets meer en is het maar 1 jaar meer voor je ermee kan beginnen. En nog een niet onbelangrijke factor is dat de meeste paarden op 2 jaar in hun lelijkste fase zitten, de meesten toch, de verhoudingen kloppen nog niet altijd enz. Daar moet je als koper dan natuurlijk kunnen doorkijken.