Ruiters prijzen hulpdiensten na ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ruiters prijzen hulpdiensten na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:21

http://www.eastbourneherald.co.uk/hails ... 3380946.jp
eastbourneherald.co.uk

2 Britse amazones zijn de hulpdiensten buitengewoon dankbaar nadat zij in een zware botsing kwamen tussen hun paarden en een auto.

Maria Elliott en Sarah Bachelor waren een rustige rit aan het maken, toen hun twee paarden schrokken van blaffende honden.
Beide paarden sloegen op hol waarbij de dames vielen, en het paard van Sarah, Harry, sprong recht voor een tegemoet komende Mitsubishi Shogun.

Het paard sloeg tegen de auto, verbrijzelde het windscherm en raakte het dak voordat het een greppel in rolde.

De politie, ambulance, brandweer, een lokaal reddingsteam en een speciaal team voor dieren, kwamen allemaal op het ongeluk af. Het duurde meer dan een uur voordat het paard weer uit de greppel kon worden bevrijdt. Maria, Sarah en de familie in de auto, werden naar het ziekenhuis gebracht.

Maria: "Iedereen was gewoon geweldig. De politie was goed bezig en behandelde dit als een zwaar ongeluk. Ze sloten de weg af en zorgden ervoor dat iedereen veilig was. Het ambulancepersoneel hielp ons, terwijl de reddingsteams bezig waren met Harry. Wanneer je met een traumatische ervaring als deze te maken hebt, is het goed om te weten dat er mensen zijn die voor je klaar staan.

Maria bleek een gekneusde rug te hebben, en Sarah, die bewusteloos was na de val van haar paard, bleek een kleine hersenbloeding te hebben. De bestuurder van de auto en haar passagiers bleven ongedeerd. Ook de paarden hebben dit ongeluk overleefd.

"Dit ongeluk had nooit hoeven gebeuren wanneer de honden onder controle waren gebleven", aldus de moeder van Maria.

Muzefee

Re: Ruiters prijzen hulpdiensten na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:24

Zo hé. Als ik dat zo lees heeft dat paard écht een engeltje op z'n schouder gehad. Bloos! Ze hebben erg geluk gehad zeg. Over het blaffende honden verhaal zeg ik niks...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:25

Beetje apart hoor..... mogen honden nu ook al niet meer gewoon blaffen???
Er staat nergens of de honden van achter hun hekje blaften en gewoon het erf bewaakten of dat ze aangelijnd waren of dat ze luid blaffend loslopend op de paarden afkwamen....

Typisch weer zo'n verhaal waar je alle kanten mee op kunt en maar aan kunt speculeren....

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:25

Mooi dat er snel goede hulp te plaatse was

Cayenne schreef:
"Dit ongeluk had nooit hoeven gebeuren wanneer de honden onder controle waren gebleven", aldus de moeder van Maria.

Alleen dit vind ik nergens op slaan.. Die honden blaften toch alleen maar? Dan moet je je paard beter onder controle hebben vind ik .. Blaffende honden zijn er nou eenmaal Tong uitsteken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:27

is geluk gehad hebben, maar honden onder controle houden, en honden die blaffen zijn 2 andere dingen.
ik ben blij dat mijn paarden aan honden gewend zijn, neem mn eigen vaak genoeg mee en die rennen als gekken door de wei en onder mn paarden door, vlak achter langs en knallen er soms zelfs tegenop omdat ze zo lomp aan rennen zijn en niet opletten

gelukkig heeft iedereen het overleefd en hebben de hulpdiensten goed gehandeld

Lynn_Nikita

blijkbaar dachten marjo en ik er hetzelfde over, over die honden..

annepaardoes

Gelukkig is alles nog goed afgelopen.
De reacties van de moeder vindt ik persoonlijk nogal raar. Paarden en honden zijn dieren. Paarden kunnen nou eenmaal schrikken en vluchten en honden kunnen nou eenmaal blaffen.
Maar verder kun je hier niet over oordelen ,omdat je maar 1 kant van het verhaald hoort.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:28

Idd, je kunt je fantasie erop los laten. Kunnen honden dan ook voor auto's springen als ze een paard horen hinniken?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:29

Ja of als je paard bijvoorbeeld schrikt van een vogel. Moet je de vogel dan de schuld geven??

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:31

patsur schreef:
Idd, je kunt je fantasie erop los laten. Kunnen honden dan ook voor auto's springen als ze een paard horen hinniken?

Nou dat lijkt me nogal stug aangezien paarden prooidieren zijn en honden roofdieren. Aan de ene kant zou een paard best tegen een blaffende hond moeten kunnen maar aan de andere kant mogen mijn honden niet naar anderen blaffen, ook niet naar paarden. En als het bij mij was gebeurd had mijn moeder er vast ook een hele stomme opmerking doorheen gegooid, de schrik zal er wel flink in hebben gezeten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:35

Jus_dOrange schreef:
patsur schreef:

Nou dat lijkt me nogal stug aangezien paarden prooidieren zijn en honden roofdieren. Aan de ene kant zou een paard best tegen een blaffende hond moeten kunnen maar aan de andere kant mogen mijn honden niet naar anderen blaffen, ook niet naar paarden. En als het bij mij was gebeurd had mijn moeder er vast ook een hele stomme opmerking doorheen gegooid, de schrik zal er wel flink in hebben gezeten.

Maja je weet de andere kant van het verhaal niet. Het zouden ook 2 spelende honden geweest kunnen zijn die gewoon naar elkaar aan het blaffen waren.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:37

Natuurlijk zijn ze geschrokken, maar ik vind niet dat de moeder de honden de schuld moeten gaan even.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:39

Fijn dat de hulpdiensten zo snel waren. Dat ene meisje heeft dan geluk. Een (kleine) hersenbloeding is niet niks.
Inderdaad beetje vreemd om de honden de schuld te geven. Als ze alleen maar blaften, is er niks om hen de schuld te geven.
Onlangs is mijn paard ook geschrokken van een hond. Die kwam plots aanrennen vanuit een huis, door de tuin en vlak naast het pad waar ik reed, daar stopte hij (aan de draad). Daar kan je gewoon niks aan doen, dat is pech als die hond dan net op dat moment buiten is.
Toch fijn voor de meisjes dat hun paarden ook niks ernstig hebben. Of althans al overleefd, want over de verwondingen staat er eigenlijk niks.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:19

Misschien zijn die 2 honden wel achter de paarden aangerent en wilde ze de paarden aanvallen...
Dat is mij ook al eens overkomen maar dan met 1 hond.
Gelukkig heb ik een hele fijne, lange menzweep Extreme duivel Whoosh! met een zwiepend end eraan waar ik heeel goed mee overweg kan....

Wat is eigenlijk wil zeggen is dat jullie allemaal wel kunnen roepen dat je paard tegen een blaffende hond moet kunnen maar dat je dus niet weet hoe het in dit geval is gegaan en waarom de paarden nu zo gereageerd hebben....

(en ik ben wel een hondenliefhebber hoor, alleen niet als ze mijn Jorritje willen bijten Duivel )

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:27

Wel dat bedoelt iedereen hier dus. Er is gezegd dat ze schrokken van blaffende honden. Maar liepen ze dan los of zaten ze in de tuin?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:28

Jeetje, naar zeg! Gelukkig is alles goed afgelopen...

Ach, je hoort het altijd... Als een hond blaft naar een paard, en het paard gaat ervandoor, is het de hond zn schuld, had de eigenaar hem maar beter onder controle moeten houden... Maar je kan als eigenaar niet altijd voorkomen dat je hond zoiets doet, net zoals je vij een paard niet altijd kunt voorkomen dat ie vlucht...

Mijn ouders hebben van ruiters ook regelmatig scheldpartijen en dergelijke moeten aanhoren, en dat terwijl die altijd heel oplettend zijn als er ruiters in de buurt zijn (de hond vind paarden erg leuk namelijk Knipoog )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:29

Ibalia schreef:
Misschien zijn die 2 honden wel achter de paarden aangerent en wilde ze de paarden aanvallen...
Dat is mij ook al eens overkomen maar dan met 1 hond.
Gelukkig heb ik een hele fijne, lange menzweep Extreme duivel Whoosh! met een zwiepend end eraan waar ik heeel goed mee overweg kan....

Wat is eigenlijk wil zeggen is dat jullie allemaal wel kunnen roepen dat je paard tegen een blaffende hond moet kunnen maar dat je dus niet weet hoe het in dit geval is gegaan en waarom de paarden nu zo gereageerd hebben....

(en ik ben wel een hondenliefhebber hoor, alleen niet als ze mijn Jorritje willen bijten Duivel )

Ik vind niet zozeer dat een paard maar tegen een blaffende hond moet kunnen, maar wel dat het niet meteen de schuld van de eigenaren is... Zoals je een paard niet altijd onder controle hebt, gebeurt dat ook wel eens met een hond...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:34

Daar heb je wel gelijk in Laura.
Daarom ben ik blij met mijn menzweep!
Ik ken dan geen genade en sla!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:37

haha, groot gelijk, doe ik ook hoor (heb altijd een zweep mee op buitenrit, maar dan niet voor mn paard Knipoog )

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:51

gelukkig waren de rediingsteams op tijd ter plaatse en is dit verhaal met een sisser en een boel engelen op schouders van zowel ruiter , paarden en personen in de auto afgelopen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:18

Cayenne schreef:

Euh, is de ruíter niet de bestuurder die díens voertuig ´onder controle´ moet hebben?!

Ooit, in een blijkbaar grijs en vergeten verleden, waren paarden en honden nét niet automatisch met elkaar verbonden bij paardrijden.
Zeker in engeland waar jachtrijden achter de meute ééuwen de grote, bijna enige, steun onder het paardrijden was.

Het enige punt is.... opvoeding. Autos, vrachtautos, landbouwvoertuigen, motorfietsen, voetballende kinderen, klaarovers in oranje pakken en loslopend be¡laffende honden zijn zekerheden.
Een luchtsissende rem van een vrachtwagen, een claxon, een passant die naar een ander zwaait, een huisvrouw die een rolluik laat klettere, een schoonmaker die een vuilniszak in een container mikt, noem het op. Allemaal de schuld van een ander die geen rekening met het ´onvoorspelbare vluchtdier´ houdt????

Áls een paard inderdaad een ´onvoorspelbaar vluchtdier´ zou zijn, dan zou dat 500 kilo potentieel ongeleid projectiel niet in het openbaar verkeer horen Haha!

hc