Paarden via Aken naar China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden via Aken naar China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:38

http://www.sportweek.nl/detail.asp?grou ... wsid=40890
sportweek.nl

Meer dan driehonderd paarden verblijven volgend jaar in afwachting van vertrek naar de Olympische Spelen in Peking in Aken in quarantaine. De Duitse stad is de officiële quarantaineplaats voor de deelnemers aan de Olympische spring, dressuur en eventing-disciplines, die in Hongkong worden gehouden.

Van 1 tot en met 6 juli 2008 wordt in Aken het traditionele CHIO gehouden. Daarna gaan de paarden in afzondering. De Olympische Spelen in Peking duren van 8 tot en met 24 augustus.

Katja

Re: Paarden via Aken naar China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:01

Achterlijk eigenlijk dat ze zo ingewikkeld in quarantaine moeten om naar een land waar bijna geen paarden zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:06

Vind ik wel meevallen hoor. Dat is om te voorkomen dat ziektes die nu niet in Japan te vinden zijn door de paarden mee worden genomen.

Quarantaine wil overigens niet zeggen dat de paarden 4 weken op stal staan. Meestal is dat zo geregeld dat de training gewoon door kan gaan. Zullen ze wel moeten, want niemand zal zo kort voor een grote wedstrijd zijn paard zo lang stil willen laten staan. Willen ze deelnemers hebben dan moeten ze deze wel toestaan om bij een qurantainne gewoon de paarden door te trainen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:12

Falona schreef:
Vind ik wel meevallen hoor. Dat is om te voorkomen dat ziektes die nu niet in Japan te vinden zijn door de paarden mee worden genomen.
Denk dat de ziektes nog niet zo snel in Japan zullen komen aangezien de paarden naar Hongkong gaan.

Het zou voor de ruiters veel makkelijker zijn als de paarden per land een quarantaine zouden hebben nu moet iedereen een hoop reizen of lang van huis zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:15

Katja schreef:
Denk dat de ziektes nog niet zo snel in Japan zullen komen aangezien de paarden naar Hongkong gaan.

Natuurlijk, ik ben een beetje duf geworden van het saaie werk vandaag.

Ik denk dat dat vele reizen wel meevalt. De meeste paarden zijn toch al in Aken omdat de quarantainne aansluitend op het CHIO in Aken begint. Scheelt ze juist weer een reisje naar huis.

Het voordeel van een centrale quarantainne is dat je er een betere controle op kan houden tov gedecentraliseerd geregeld quarantainnes en je beter weet wat er speelt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-07 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:20

Ik zie de voordelen voor de organisatie ook wel maar denk dat het voor de ruiters een heel gedoe wordt.
Ten eerste zal niet iedereen in Aken willen rijden mijn zijn of haar Olympiade paard en ten tweede zullen de meeste ruiters voor ze naar de spelen gaan nog thuis wat moeten doen omdat ze anders helemaal lang van stal zijn en daar de boel ook geregeld moet worden.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:19

Ik begrijp de redenen hiervoor wel maar ik ben het met Katja eens dat het voor de ruiters zo wel een heel gedoe zal worden.
Plus ik voorzie dat er mensen gaan zijn die zullen vinden dat de Duitse ruiters zo in het voordeel zullen zijn (alhoewel dit niet noodzakelijk zo is, Duitsland is immers groot en het zal voor sommige Nederlanders, Belgen e.d. misschien dichterbij zijn dan voor sommige Duitsers...)
Maar evengoed, zo kan men zich toch moeilijk optimaal voorbereiden lijkt me Scheve mond