Dierenbescherming wil meer controle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dierenbescherming wil meer controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:25

http://www.brabantsdagblad.nl/sport/article2020745.ece
brabantsdagblad.nl

De Dierenbescherming wil dat er meer dopingcontroles in de drafsport komen. Nu wordt er alleen op wedstrijddagen op de drafbanen zelf gecontroleerd. De Dierenbescherming vermoedt dat er veel mis is met doping in de paardensport.

Een recente controle-actie van de Algemene Inspectie Dienst in Noord-Holland kan op bijval van de Dierenbescherming rekenen, ook al zijn nog geen onderzoeksresultaten bekend.
"Het is een heel gesloten wereldje, waar veel geld in om gaat. Jarenlang hield iedereen zijn mond en nu wordt er geroepen: 'dat gebeurt al jaren'. Dat er wedstrijden worden gemanipuleerd, daar zitten we niet zo mee. Maar er worden ook dieren afgebeuld voor sponsor- en prijzengeld", zegt woordvoerder Niels Dorland van de Dierenbescherming.
De Dierenbescherming is bang dat de sector het zelf moet gaan regelen. Dorland: "Wij hebben weinig vertrouwen in het zelfreinigend vermogen van dit wereldje."
Nu nog mag de Nederlandse Draf- en Rensport alleen tijdens wedstrijddagen op en rond de renbaan controleren.

potverdikkie

Re: Dierenbescherming wil meer controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:47

goeie zaak!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:54

Daar hebben ze nog gelijk in ook Knipoog

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:59

HEle goede zaak! Mogen ze op meer wedstrijden doen en op meer plaatsen waar een wedstrijd gedaan wordt met paarden alle beesten in de gaten houden daar gaat ook nog genoeg mis! Nu ik er op let hoor ik steeds vaker wat de dierenbescherming nu eigenlijk allemaal doet! mOgen ze betaald uitbereiden van mij in Nederland. Tot nu toe is het veel vrijwilligers met de harten op de juiste plaats.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:04

Kostolany schreef:
HEle goede zaak! Mogen ze op meer wedstrijden doen en op meer plaatsen waar een wedstrijd gedaan wordt met paarden alle beesten in de gaten houden daar gaat ook nog genoeg mis! Nu ik er op let hoor ik steeds vaker wat de dierenbescherming nu eigenlijk allemaal doet! mOgen ze betaald uitbereiden van mij in Nederland. Tot nu toe is het veel vrijwilligers met de harten op de juiste plaats.

Ja

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:55

dit zouden ze in meer takken van de paardensport mogen doen,
moeten ze voor het 1 niet harder lopen dan willen ze het voor de andere tak van sport wel kalm houden er lopen meesters in het maken van coctails rond zo hebben we allemaal een coole knol.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:51

uitslag bloedproef is uitslag, idem urinetest. dus meesters van cocktail makers vallen vanzelf door de mand.