Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeniseES schreef:Mijn mening hierbij is dat je er zelf voor kiest om met honden/paarden om te gaan, je bent je ook bewust van de risico's die het met zich meebrengt... Als je gaat fietsen bestaat de kans ook dat je kan vallen, maar is dat een reden om niet meer op de fiets te stappen of er preventief zijwieltjes op te plaatsen?
Albert schreef:DeniseES schreef:Mijn mening hierbij is dat je er zelf voor kiest om met honden/paarden om te gaan, je bent je ook bewust van de risico's die het met zich meebrengt... Als je gaat fietsen bestaat de kans ook dat je kan vallen, maar is dat een reden om niet meer op de fiets te stappen of er preventief zijwieltjes op te plaatsen?
Denk dat het probleem juist is dat als je kiest voor fietsen je niet vraagt om loslopende/bijtende honden of op hol geslagen, ruiterloze, paarden die je van de sokken lopen met alle gevolgen vandien....
DeniseES schreef:Mijn mening hierbij is dat je er zelf voor kiest om met honden/paarden om te gaan, je bent je ook bewust van de risico's die het met zich meebrengt... Als je gaat fietsen bestaat de kans ook dat je kan vallen, maar is dat een reden om niet meer op de fiets te stappen of er preventief zijwieltjes op te plaatsen?
ElCamino schreef:Ja....logisch toch...
Klinkt beetje vreemd maar incidenten bij honden zijn alleen de bijt-incidenten die voorkomen.
Bij de hippische sport kijken ze naar alles: van je paard vallen, ongelukken met in/uitladen, ongelukken met koetsen, op stal, in de wei, op straat etc. Paardensport heeft een veel breder vlak waarop incidenten kunnen voorkomen dan honden...
Ik vind het een beetje rare vergelijking.....
Lynn_Nikita schreef:ik heb hondje en paarden, loop ik nu dubbel gevaar ??![]()
Kuggur schreef:Is helemaal geen "verassende conclusie" naar mijn mening, het ligt nogal voor de hand dat omgang met paarden iha veel gevaarlijker is dan met honden. Ik vind het niet zo relevant wat een bepaald letsel veroorzaakt (bijtwond, trappen, eraf gebokt worden, simpelweg afvallen etc.), relevant is ernst/frequentie.
Met name onder niet hondenbezitters komt een overdreven angst voor hondebeten veel voor, ongegrond als je de statistieken nuchter bekijkt ( de statistische kans dat bv. een van je medemensen je aanvalt en verwond is veel groter dan dat je ooit een hondebeet oploopt...)
Ik heb ook paarden én honden, en ben véél voorzichtiger in de omgang met de paarden.
En natuurlijk is Ninja (die naam is niet toevallig gekozen...) de kat degene waar je voor moet oppassen....