1 keer per 2 jaar wordt er weer speciaal voor IJslanders een MegaStrandrit gehouden in Camperduin. Dit spektakel wordt ieder jaar groter. In 2003 waren er 189 IJslanders van de partij, en in 2005 waren er maar liefst 192 geregistreerde Stamboek IJslanders te zien tijdens de rit. Iedereen met een IJslander is dan ook welkom, maar alleen de IJslanders met een stamboekpapier tellen mee. Het daadwerkelijke aantal paarden ligt dus vaak net iets hoger.
Dit jaar zal het spektakel te zien zijn op zaterdag 10 November op het strand van Camperduin.
ow, lijkt me zoooo stoer (maarja, bij het gebrek aan een ijslander, zeg maar ''paard in het algemeen'' denk ik niet dat ik mee mag doen, of ik moet er achteraan rennen) Denk wel dat ik ga kijken, een dagje uit (gelijk m'n camera mee ) * edit: Camperduin ligt in de kop van N-H. Zijn er mensen uit Hilversum/Naarden die met me mee willen rijden, PB dan ff! (mini-meeting onder voorbehoud)
mmm ik zal mijn buurvrouw eens inlichten! Die heeft een ijslander en er staan er daar nog 10 in de weide! En allemaal met stamboek! Misschein dat al die ruiters meewillen! Dan gaat het goed komen met het record! Zal het haar morgen melden! En ik ga kijken! Of ik moet er een paardje kunnen lenen! wANT MIJN grote lobbes kun je niet echt onder ijslander laten verstaan hahaha en is nog te jong!
stamboekijslander ... check.... trailer.... check.... auto.... check.... tijd.... helaas..... mischien over 2 jaar maar mee doen, dan zijn de paarden misschien in iets betere conditie... wil wel kijken!!!