Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:31

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9861&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Afbeelding

Gisteren tijdens een clinic op Paard & Passie viel Olympisch kampioene Anky van Grunsven van haar paard. Hierbij liep zij een gekneusd been en pijnlijke ribben op. Volgens trainer Sjef Janssen was dit te wijten aan de gebrekkige omstandigheden wat betreft het inrijden, en de speaker die het publiek zodanig opzweepte dat het optreden gepaard ging met een oorverdovend lawaai, waarna Nelson volledig uit zijn dak ging.

Organisator van Paard & Passie Fred Maring laat in een reactie weten dat de bodem nog afgevlakt was voor het optreden van Van Grunsven, waardoor de grond ,,absoluut niet slecht was''. Bovendien vond het incident volgens hem niet plaats toen Van Grunsven zo luidruchtig werd toegejuicht, maar op het moment dat zij het publiek zelf toesprak.

Op het filmpje is echter duidelijk te zien dat Nelson begon te bokken tijdens de reactie van het publiek.

(link verwijderd wegens niet werken).

Sjoert

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:38

Vorige week tijdens de clinic liep ze al niet "rad" zoals ze dat zelf noemde. Dit naar aanleiding van de val van Painted Black. Nu dit weer.
Zo op het filmpje te zien was het een best nare smak zeg en bleef ze imo nog lang zitten ook.
Ik doe het haar niet na.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:40

Ik vind het echt sneu voor Anky Ja

Ik denk dat het geen geheim is dat Anky zichzelf geen held noemt, dit is niet goed voor haar zelfvertrouwen, ik vind het dan ook heel naar dat de organisatie het gooit op de schuld van Anky zelf, terwijl inderdaad duidelijk te merken is dat Nelson uit zn dak ging nadat het publiek begint te juichen.

Heel naar, dit moet moet maar weer zien te verwerken en aan de kant weten te zetten om dóór te kunnen. Ook toppers kunnen vallen zie je maar, en ook toppers kunnen bang zijn.

Anky sterkte!

PS wat een belachelijke reactie aan het einde van het filmpje: "hihihihihi, ik heb het op film jongens" hoezo leedvermaak? Boos!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:40

Sjoert schreef:
Vorige week tijdens de clinic liep ze al niet "rat" zoals ze dat zelf noemde. Dit naar aanleiding van de val van Painted Black. Nu dit weer.
Zo op het filmpje te zien was het een best nare smak zeg en bleef ze imo nog lang zitten ook.
Ik doe het haar niet na.

Oh ja, dat wilde ik idd nog toevoegen... ze bleef nog heel lang heel goed zitten, hoeveel hadden er al niet tijdens de eerste bok er af gelegen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:41

Het ging toch ook niet over de kwaliteit van de bodem maar om de geringe oppervlakte van het losrijterrein waardoor Nelson niet losgewerkt kon worden?

En idd chapeau voor Anky, op het filmpje bokte Nelson als een kangoeroe in het rond. Menig ruiter had bij de tweede bok er al naast gelegen, Anky ging pas toen Nelson ineens afdraaide naar rechts.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:44

Ik vind het echt knap dat ze nog zo lang blijft zitten Nagelbijten / Gniffelen

Maar wat ik mij wel eens afvraag, ze wil graag hele hete, maar zegt ook geen held te zijn. Dat lijkt mij toch niet altijd een goede combi?

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:44

Ik wilde dat ik zo lang kon blijven zitten zeg! Ben blij voor haar dat ze verder niets ernstigs eraan heeft overgehouden.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:45

Piaffe schreef:
Maar wat ik mij wel eens afvraag, ze wil graag hele hete, maar zegt ook geen held te zijn. Dat lijkt mij toch niet altijd een goede combi?

Maar die hele hete beesten persen net dat beetje extra eruit wat je nodig hebt om te winnen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:45

Ach, de meeste ronsmakelijke reacties van mensen in de diverse topics zijn van mensen die nog nooit in zo'n volle arena gereden hebben met publiek etc.
Ik weet hoe het is om met je paard in een overvolle Jumping een demo te moeten geven....en geloof me, je hebt je handjes vol aan je paard als het nog niet zo bomproof is...

Verder weet idd iedereen dat Anky geen heldin is, ze nu wel 2 kids heeft en ook geen 18 meer is... ik blijf het superknap vinden dat ze op dit niveau blijft presteren. Tevens zit ze hem goed uit hoor !!! Zo'n sprong met een draai zit lang niet iedereen uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:46

Ik zat met een stand achter de tribune en moet zeggen dat er veel meer lawaai is geweest tijdens andere shows.

Overgens was het inrijterrein wel erg slecht dat klopt, een zeer kleine en zware bak.

Het is een ongeluk niet waar? Kan me niet voorstellen dat iemand daat schuld aan heeft.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:47

zo zeg dat was best heftig, en ze bleef lang zitten, ik dacht nou hier stopt het maar wat er nou precies nog in de hoek gebeurde?

wel triest voor anky, dit is niet fijn voor je zelf vertrouwen

hopelijk heeft ze niet al teveel last van haar been

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:47

En als je een clinic rijdt dan kun je verwachten dat het publiek applaudiseerd.
Anders is het ook maar saai.
Dat kunnen ze de schuld niet geven, maar dat doen ze ook helemaal niet.

Het probleem was idd de gebrekkige losrijruimte.
Als Nelson zijn energie wat kwijt was geweest was het waarschijnlijk niet gebeurt.
Maar ja, risico van het vak he!
Ik val ook wel eens 3x in de maand van een paard (gelukkig niet vaak). Leuk is anders, maar shit happens.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:48

petje af voor anky Ja dat ze zolang nog blijft zitten OK dan!
ik vin het inderdaad erg sneu van de organisatie om de schuld maar op Anky af te schuiven.. Anky is de beroerdste niet en als het haar eigen schuld zou zijn zou ze dt echt wel zeggen.

Ik hoop dat ze er niet al te lang last van heeft, want ze verdiend beter Ja

Piaffe, Normaliter is er niet veel aan de hand als je een heet paard maar goed kan losrijden. Ik heb Nelson gezien op Outdoor Gelderland en daar heeft hij zich super gedragen. Daar kon ze wel normaal losrijden... Bovendien is een heet paard bereid voor je te vechten en dat heb je op dat niveau nodig Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:49

Ik denk zelf dat ze zich er af liet vallen toen ze het hek dichtbij zag komen. Liever in het zand dan tegen hout denk ik dan maar.

De reactie van de organisatie snap ik niet helemaal. Het ging niet over de kwaliteit van de bodem Verward

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:49

ElCamino schreef:
Ach, de meeste ronsmakelijke reacties van mensen in de diverse topics zijn van mensen die nog nooit in zo'n volle arena gereden hebben met publiek etc.
Ik weet hoe het is om met je paard in een overvolle Jumping een demo te moeten geven....en geloof me, je hebt je handjes vol aan je paard als het nog niet zo bomproof is...

Verder weet idd iedereen dat Anky geen heldin is, ze nu wel 2 kids heeft en ook geen 18 meer is... ik blijf het superknap vinden dat ze op dit niveau blijft presteren. Tevens zit ze hem goed uit hoor !!! Zo'n sprong met een draai zit lang niet iedereen uit...

Dat vind ik altijd zo`n rare reactie.
Iedereen kan toch bang zijn?
Of je nou kinderen hebt of niet.
Ik heb geen kinderen, maar ik breek toch liever ook mijn nek niet!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:51

Super dat Anky nog zo lang bleef zitten, hij bokte echt hoog! Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet zo'n held (meer) is en vind het dan ook knap dat ze nog zo presteert.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:52

Andere paarden hebben het ook moeten doen met die kleine inrijbak. Onze IHW paarden waren ook rustig, en toen was er misschien iets minder publiek, maar het geluid was net zo. Camera's flitsten alle kanten op.......

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:53

Diablo schreef:
Super dat Anky nog zo lang bleef zitten, hij bokte echt hoog! Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet zo'n held (meer) is en vind het dan ook knap dat ze nog zo presteert.

Ga hier helemaal in mee.

Ik vind bovendien dat als je zo'n evenement organiseert dat je dan wel voor een fatsoenlijke inrijbak moet zorgen. Of je nou brave paarden hebt of iets hetere, dat maakt niet uit.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:53

ik denk dat de organistatie nu wel weet dat als er een volgnede beurs komt,dat ze toch zeker ook een fatsoenlijke inrijbak moeten hebben.

waar ook ik me erg aan irriteer bij het filmpje is dat er gelachen word als anky valt,en aaah jongens ik heb het op de film.
ben benieuwd of degene die het filmpje gemaakt heefd,het ook leuk zal vinden als wij zo gaan doen als zij er afvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:54

Onze dravers hebben zich ook netjes gedragen, met de zelfde inrijbak en de heel veel plubliek.

Maar toch, ik had de bokken waarschijnlijk niet zo lang uitgezeten.

PDI

lorelei schreef:
ik denk dat de organistatie nu wel weet dat als er een volgnede beurs komt,dat ze toch zeker ook een fatsoenlijke inrijbak moeten hebben.

waar ook ik me erg aan irriteer bij het filmpje is dat er gelachen word als anky valt,en aaah jongens ik heb het op de film.
ben benieuwd of degene die het filmpje gemaakt heefd,het ook leuk zal vinden als wij zo gaan doen als zij er afvalt.

jah precies, daar kan ik me ook flink aan ergeren Boos!

Wienna

Flinke smak en een flinke deuk erbij voor het zelfvertrouwen Scheve mond

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:55

Petje af voor Anky.
Dit kan iedereen overkomen, dus ook een topamazone!
Het is echt niet, dat zij nooit vallen.

Alleen erg vervelend, dat het nu zo snel achter elkaar is. In zweden en nu al..
Hopelijk komt ze er gauw weer bovenop.

En inderdaad, hihi ik heb het gefilmd. Tja! Daar moet je maar overheen kijken, die weten niet beter! Nagelbijten / Gniffelen

Nelson ging net zolang door, totdat ze eraf lag.. Zelf na die tijd nog.
Ze vangt hem harstikke goed op, beter kan het niet. Geweldig, dat ze daarna er weer op stapte! Ja

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:56

Toch vreemd, er staat het volgende in het stukje wat Fred Maring heeft gezegd; "Bovendien vond het incident volgens hem niet plaats toen Van Grunsven zo luidruchtig werd toegejuicht, maar op het moment dat zij het publiek zelf toesprak." Ik heb haar op het filmpje toch geen enkele keer horen spreken. Nagelbijten / Gniffelen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:57

wat een achtelijke reactie van dat mens dat het filmt!
sneu voor anky.. maar ik zou ook niet met een paard dat zo reageert op applaus zo'n demo gaan rijden.
ik vind dat ie gemeen bokt, echt om haar er af te krijgen.. niet alleen omdat ie schrikt