Van der Kamp junior snelste vierspanmenner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Van der Kamp junior snelste vierspanmenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 09:12

http://www.bndestem.nl/sportbrabant/article2015602.ece
bndestem.nl

Aart van der Kamp junior (27) liet er op het jubileumtoernooi van de Strijbeekse Grensmenners geen enkele twijfel over bestaan. Met de scherpste tijden in alle hindernissen was de Puttense veetransporteur de beste ponyvierspanrijder.

"Hij moest ook wel, want hij had zijn WK-vierspan voor de kar", vertelde zijn vader, Aart van der Kamp senior, die liefst elf nationale titels bijeen reed. Toch had het best anders af kunnen lopen, want bijna alle favorieten gingen in de fout in het Holland-België-duel. Van der Kamp jr ramde met zijn Shetjes in hindernis vier een bak."Mijn jongste pony, rechtsachter, viel naar binnen en ik corrigeerde te laat."

De Belg Glenn Geerts (18) reed met zijn Welshschimmeltjes een paal omver in de watercombinatie. "We draaiden juist iets te vroeg." Peter de Koning overkwam precies hetzelfde. En bovendien liet hij een balletje rollen in obstakel twee.

"Dit was puur training" aldus de nationale kampioen. "Linksachter had ik met het oog op het indoorseizoen een nieuwe pony. Hij is aalvlug, maar hij moet nog ervaring opdoen. Daardoor moest ik het achterspan wisselen."

De Koning wacht nu het indoorrijtje Oirschot, Nijkerk, Denekamp en Twist in Duitsland. De Belgische kampioene Tinne Bax (22) was een van de weinigen die foutloos doorkwam. "Dit is een ideale wedstrijd om een paar jonge pony's te testen. Ze hebben het goed gedaan, al kwam er een wel heel fel terug op het water."

Bij de enkelspannen pony's haalde een hele meute foutloos de finish. In de nek-aan-nek-race won Ielze Thielen nipt voor de Belg Wilfried Blockx en voor haar 'eeuwige' rivale Tracey Aarts.

Bij de dubbelspannen pony's liep het uit op een formidabel duel tussen Frans Marijnissen met zijn New Foresters en Eddie Vervaart met zijn Welshjes. Marijnissen was het snelst. Bij de enkelspannen paarden maakte Wout van Brouwershaven (Gilze) zijn rentree met een derde plaats achter de dit seizoen schier onklopbare Kim van Dooremalen en zijn plaatsgenoot Luke Geerts.

Bij de koudbloeds was Gregor Melse met zijn tweespan het snelst. De Belgische international Eddy van Dijck was bij de vierspannen paarden definitief gezien toen hij kapseisde bij het uitrijden van de watercombinatie.

Aart van der Kamp jr won bij het vierspannen. Bij de enkelspannen was het Ielze Thielen die won. De winst bij het dubbelspannen was voor Frans Marijnissen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:47

is dit die man , die je regelmatig in het bos tegen komt met 4 shets voor zijn wagen. Of is het die man met die schimmeltjes ervoor?
Mijn ouders wonen in Putten vandaar

Keukenkast

Re: Van der Kamp junior snelste vierspanmenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:41

Hm, de jonge jongen met 4 bonte shetlanders is het!

Bienotje

Re: Van der Kamp junior snelste vierspanmenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:13

Die met die schimmeltjes is inderdaad iemand anders Knipoog