Pony Guus toegetakeld in Groenstrook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pony Guus toegetakeld in Groenstrook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 14:30

http://www.bndestem.nl/moerdijk/article2010228.ece
bndestem.nl

De pony Guus van de zestienjarige Mijke Hazebroek uit Zevenbergen is donderdag door onbekenden met een scherp voorwerp op het hoofd gemept.

Mijke trof haar paard aan het eind van de middag met flinke hoofdwonden aan. Het dier staat samen met haar paard Maszaro gestald op een terrein in de groenstrook van Klundert naast het Kabouterpad. In paniek haalde ze bosopzichter Gerrit Confurius erbij, die direct de dierenarts belde om de verwondingen met zes hechtingen te herstellen.

Het verdriet bij Mijke was groot, zegt moeder Marja Hazebroek. "Toen Guus zich omdraaide zag ze plots dat hij een flinke jaap aan zijn snuit had en Maszaro rende zenuwachtig in het rond. Eerst dacht ze nog dat de pony ergens tegenaan gelopen was, maar toen zag ze dat er een stok tussen de stroomdraden was gestoken om op de wei te komen. Guus is een echte knuffelpony, vreselijk triest."

Sterre2000

Re: Pony Guus toegetakeld in Groenstrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:38

Jeetje, wat gemeen zeg .. Hoe sommige mensen dit kunnen doen! Ik snap dat echt niet.. Hoop dat alles weer goedkomt met de pony Lachen

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Sterre2000 op 13-10-07 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:39

Geen woorden voor... Wat vreselijk! Hier is geen excuus voor te "verzinnen" in mijn ogen, ik wordt hier zo kwaad van!! Hamer Sterkte voor alle betrokkenen Vriendjes zijn?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:40

jemig!! t gaat steeds verder he!
Bah! mensen moeten gewoon van dingen en dieren afblijven op deze manier, gatverdarrie!

Sterkte, en hopenlijk komt het snel goed met de pony!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:48

Verschrikkelijk..Ik ken dit meisje, ze zit bij mij op de ponyclub en deze pony staat maar een paar kilometer bij mijn pony vandaan..Als ik dit soort verhalen lees ben ik altijd maar blij dat mijn pony vlak bij huis staat en er altijd toezicht is en niemand er bij kan.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:50

Jeetje wat erg Boos!
Dat mensen dit in hun botte kop kunnen halen om ziet iets te doen.... Gewoon vreselijk Boos!

Heel veel sterkte....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:05

Opsluiten en nooit meer loslaten in de maatschappij dit soort figuren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:06

opsluiten en hetzelfde mee doen !!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:39

he bah, alweer

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:45

Boos! Vreselijk..
laat ik niet zulke mensen tegen komen terwijl ze bezig zijn, want ze zijn van mij..
Zal hun hetzelfde laten voelen..
Dat mensen dit uberhaupt in hun hoofd krijgen.. grr Boos!

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:56

Vreselijk.
Ik hoop dat ze de daders kunnen achterhalen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:59

het wordt weer een trend, komt weer meer in het nieuws
echt vreselijk dit Ach gut

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:03

wat erg, wordt bijna wekelijks nieuws dat er ergens een paard of pony wordt toegetakelt.
Het is te ziek voor woorden

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:17

Snotverdikkeme! Is het weer zover ja? Weer van die RATTEN die niet met hun jetten van andermans pony kunnen afblijven????? En ja: garny95: echt ZIEK dit om dit te doen. Die pony's doen toch niks???? Waar hebben ze dan het GORE lef dan vandaan om iemand anders zoveel verdriet te laten bezorgen?

Sorry hoor, maar dit...... MAAKT ME ZO WOEST!!!!!! Boos! Boos! Boos! Maar goed dat de pony dit heeft overleefd!!!! Die had van mij een grote zak biks gehad!!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:37

Een grote zak biks, HorseyDude? zodat hij er zich nog een koliek erbij eet ook? Arme pony Verdrietig

Maar dit is wel verschrikkelijk. Ik moet dat ook niet zien.
Opsluiten die gasten, en nooit meer vrijlaten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:48

Dabo schreef:
Een grote zak biks, HorseyDude? zodat hij er zich nog een koliek erbij eet ook? Arme pony Verdrietig

Maar dit is wel verschrikkelijk. Ik moet dat ook niet zien.
Opsluiten die gasten, en nooit meer vrijlaten.

Jullie nemen ook alles zooooooo letterlijk, nee natuurlijk niet alles tegelijk!!! Haha! Maar ik ben hier wel mee eens! Die pony verdient een grote knuffel!!!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:10

dit is wel heel bizar...liep daar laatst langs en dacht er toen aan dat dit echt zo'n plek is waar iedereen zommar aan je paard kan komen zonder dat je hetzelf doorhebt, lees ik dit...
DIT IS NIET ALS AANVAL BEDOELD OP EIGENARESSE!!!! want vind het echt te erg dat dit soort dingen gebeuren en mensen moeten handen thuis houden,maar soms zijn er dus van die openbare plekken ,waar dit soort dingen makkelijker kunnen gebeuren, nachtmerrie voor elke paardeneigenaar. sterkte en hoop dat pony goed hersteld.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:40

Weet je, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die zoiets doet; dan ben je toch ziek in je hoofd??
Ik vraag me dan ook iedere keer af: hoe weet je nu zeker dat dit door mensen is gedaan; weet je absoluut zeker dat het paard niet zichzelf heeft verwond?
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar kan me niet voorstellen dat iemand zoiets doet

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:59

yvonnepuntnl schreef:
Weet je, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die zoiets doet; dan ben je toch ziek in je hoofd??
Ik vraag me dan ook iedere keer af: hoe weet je nu zeker dat dit door mensen is gedaan; weet je absoluut zeker dat het paard niet zichzelf heeft verwond?
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar kan me niet voorstellen dat iemand zoiets doet

er lopen echt van die gekken rond helaas en als er al een stok tussen de stroomdraden zit om het weiland in te kunnen komen zonder een tik te krijgen lijkt het me duidelijk , maar ja
hopenlijk blijft depony lief voor de baasjes maar gemeen tegen vreemde bah ,

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 05:44

Het is triest dat er WEER een gefrustreerde gek zich moet botvieren op een dier!!
Voor iedere paarden/ponybezitter moet het ook onderhand wel duidelijk worden dat je je paard of pony NIET meer onbewaakt ergens op een stuk weiland of groen kunt zetten ter bescherming voor je eigen paard!!

Die van mij staat overdag ook op de wei maar daar kan verder geen onbekende toegang verschaffen en er loopt heel de dag wel iemand die toezicht houdt op de paarden rond drie uur gaan ze weer naar binnen en snachts staat ze lekker op stal!

Als eigenaar ben je verplicht om je dier tegen zulke mafketels te beschermen,tenminste ik zou geen oog meer dichtdoen snachts of overdag geen rust hebben wanneer die van mij ergens in het openbaar zou rondlopen,ivm mishandeling,uitbraak e.d.!

Dus mensen neem maatregelen en neem zo weinig mogelijk risico dat er kans bestaat dat er een of andere GEK bij je dier in de buurt kan komen ook al kost dit misschien iets meer!!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:25

Ik ken dat meisje en ik woon vlakbij de groenstrook.
Mijn paard heeft ook jarenlang in de groenstrook gestaan.

Guus is echt een hartstikke lieve pony, ik snap niet dat iemand dat hem aan kan doen!
Het is echt zown sulletje die met je wil kroelen enzo.

Wel een geluk dat ze haar andere paard niet hebben gepakt want ik denk dat die nooit meer goed zou komen, en bij Guus misschien wel.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:41

Jeetje, dan ben je toch echt gestoord gewoon (zelfs dat vind ik nog te zacht uitgedrukt)
x_lieze: dat is dan nog een geluk bij een ongeluk. Hoop dat die pony er behalve littekens niks aan overhoudt.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:10

Natascha13 schreef:
Jeetje, dan ben je toch echt gestoord gewoon (zelfs dat vind ik nog te zacht uitgedrukt)
x_lieze: dat is dan nog een geluk bij een ongeluk. Hoop dat die pony er behalve littekens niks aan overhoudt.

Zeker wel
Maar het is helaas jammer om te zien hoe zij met haar paarden omgaat
Dus ik heb er nogsteeds mijn vraagtekens bij

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:36

Oke, dat over terzijde, dit verdiend geen enkel paard/enkele pony Ach gut

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:55

x_lieze schreef:
Natascha13 schreef:

Zeker wel
Maar het is helaas jammer om te zien hoe zij met haar paarden omgaat
Dus ik heb er nogsteeds mijn vraagtekens bij

Dat is nogal een ferme uitspraak die je daar doet. Heb even in je profiel gekeken en dat maakt deze opmerking voor mij nogal dubieus en eigenlijk een beetje gemeen.