Engelse paardenhandelaar in opspraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Engelse paardenhandelaar in opspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 18:23

http://www.horseandhound.co.uk/news/397/149244.html
horseandhound.co.uk

De zaken van paardenhandelaar Paul Anderson uit Fife, Engeland, worden onderzocht nadat er een flink aantal klachten waren van ongelukkige klanten.

Anderson verkocht een KWPN merrie aan Paul Murray uit Edingburgh, en vertelde zijn klant dat de merrie "geschikt was voor een 12-jarige".

Klant Murray gaf de 8 jaar oude merrie genaamd Samosa, aan zijn 12-jarige dochter Rebecca, in ruil voor de warmbloed Warwick, welke de handelaar al eerder aan deze klant had verkocht.

Meneer Murray betaalde 6000 euro, en had beide paarden nooit laten keuren.

"De tweede keer dat Rebecca op Warwick reed, gooide het paard haar er gewelddadig af en dat zorgde ervoor dat mijn dochter haar been brak," sprak hij. "Een week nadat we Warwick hadden ingeruild voor Samosa, begon Samosa precies hetzelfde gedrag te vertonen. Toen heb ik de veearts gebeld.

Samosa werd onderzocht, en tijdens het onderzoek ging ze tweemaal op haar achterbenen staan, waarbij ze bijna het hoofd van de veearts wist te raken. Ook haalde ze uit naar een Shetlander die langs liep.

"Ik maakte me zorgen over de veiligheid van de dochter van Meneer Murray", sprak de veearts. "Deze merrie is chronisch kreupel, en haar temperament past absoluut niet bij een 12-jarig meisje".

"Ik weet dat ik dom ben geweest, maar dat is de druk die je krijgt wanneer je tienerdochter *dat* paard wil", sprak Murray. Volgens de handelaar is dit alles echter onzin. Hij verklaarde dat zijn 11-jaar oude zoon moeiteloos met de merrie overweg kon.

"Dit is een hele lieve merrie, maar de familie Murray heeft haar opgesloten in de stal en veel te veel eten gegeven", verklaarde de handelaar.

Zijn bedrijf staat inmiddels te koop, omdat hij, volgens eigen zeggen, wat kleinschaliger te werk wil gaan. De klachten worden onderzocht.

bromfiets

Re: Engelse paardenhandelaar in opspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:12

Vreemd verhaal...

Ik geloof beide partijen eigenlijk niet...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:21

Wat geloof je dan nietn van de gene die het paard gekocht heeft?
Ik vind het inderdaad ook een vreemd verhaal, maar ik snap niet dat je een paard niet laat keuren voor dat je hem koopt,
zeker bij een handelaar waar over al meerdere klachten waren..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:29

"Ik weet dat ik dom ben geweest, maar dat is de druk die je krijgt wanneer je tienerdochter *dat* paard wil", sprak Murray.

Dat bijvoorbeeld. Dan sta je als vader niet bepaald stevig in je schoenen. Kan ik me erg moeilijk voorstellen.

Voor de rest is het idd vooral dom, maar beide partijen proberen zich er nu uit te draaien. Dat ligt er zo dik bovenop dat het hele verhaal ongeloofwaardig wordt.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:30

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik ben benieuwd wat er uit komt!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:34

ben ik ook benieuwd naar Ja

Zouden ze in engeland ook zoiets als Radar hebben?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:37

Ik vind zoiezo al raar om een paard geschikt te vinden voor een 12 jarige ruiter ligt er toch ook aan wat voor niveau zon kind is.
En voor die prijs het paard niet gelijk te laten keuren. Raar verhaal .

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:04

Dit doet me aan een soortgelijke verhaal denken
Ik kende een meisje die ook een vervelende pony had (pony bokte iedereen eraf)
na een jaar hebben ze de pony verkocht en kochten ze een andere brave pony
na een half jaar bleek ook deze pony onhandelbaar te zijn
er werd de verkoper verweten haar een onhandelbare pony verkocht te hebben
later bleek dat het de boom van haar zadel gebroken was!!
hetzelfde zadel lag ook op haar vorige pony.........

soms hebben mensen geen verstand van paarden, en daar krijg je dit soort situatie's van
wat weet nu een 12 jarig meisje van paarden, als haar vader er ook geen verstand van heeft Scheve mond

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:19

Raar verhaal

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:48

Nou, dat de vader niet sterk in zijn schoenen zou staan vind ik ietwat snel geoordeeld. Hoeveel meiden in Nederland zijn zo verwent dat ze doorzeuren tot ze het paard hebben.
En misschien heeft dat meisje een vader die altijd werkt, die zich schuldig voelt daarover en daarom zijn dochter maar alles toestopt waar ze om roept...

Verder vind ik heb ook een vreemd verhaal. Waarom zou de handelaar nu opeens kleinschaliger willen gaan werken als zijn grote bedrijf met slechte paarden goed draaide? En daarbij heeft de dierenarts het paard nu afgekeurd, dus het probleem zal niet bij het meisje liggen/ hebben gelegen. Ik vind het onverantwoord om een paard van deze prijs 2 x zonder keuring te kopen. Als je de eerste keer een slechte koop doet weet je toch beter? Dan vraag je het paard eerst n paar weken op proef en je laat m keuren.

Of ben ik de enige die zo denkt?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:09

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 lijkt mij nog steeds een goed spreekwoord. Zijn dochter heeft al een been gebroken op een eerder bij deze handelaar gekocht paard. Ja dan heb je inderdaad hersens om zonder wat voor keuring dan ook een paard hier aan te schaffen. Eigen schuld, dikke bult oftuwel een hoop geld kwijt voor een waarschijnlijk ongebruikbaar dier.