Full house tijdens dressuurclinic Vught

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Full house tijdens dressuurclinic Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 12:48

http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuw ... 90&lang=nl
anky.nl

Anky van Grunsven, Tineke Bartels, Edward Gal en Imke Schellekens-Bartels vervulden afgelopen zaterdagavond de hoofdrollen tijdens de zevende editie van Dressuurclinic Vught, georganiseerd door Gertjan Bekkers. Het viertal stond garant voor een succesvolle avond waarbij educatie voorop stond.
Omroeper Bert de Ruiter opende de avond met een kort interview met de clinicgevers en daarna ging Edward aan de slag met twee ruiters, Gertjan Bekkers op een 12-jarige Iglesias en Nic de Gier op een vierjarige Gribaldi. Edward benadrukte dat altijd gekeken moet worden naar het paard en men de training daaraan aan moet passen.
Afbeelding
Imke & Aachen, begeleidend commentaar door Anky

Anky en Imke gingen vervolgens aan de slag met de zesjarige hengst Aachen (v. Arpeggio). De stoere donkerbruine vond het erg leuk in Vught en Imke ging steeds weer terug naar de controle over het tempo. Er werd aandacht besteed aan het aanleren van wissels en appuyementen.

Edward stelde Stradivarius voor en liet zien hoe een paard op lichte tour niveau getraind wordt. Tineke voorzag van commentaar en benadrukte hoe mooi en licht de aanleuning was tussen de hand van Edward en de mond van Stradivarius. Edward heeft uitgevonden dat hij de hete het best aan kan raken met zijn been in een werkpirouette. Zo zijn de ruiters steeds weer op zoek naar de beste trainingsmethode passend bij het desbetreffende paard.

Het zware tourwerk lieten Anky en Nelson zien. De twaalfjarige bruine wordt nu twee jaar door Anky gereden en heeft daarvoor met een blessure in de wei gelopen. Maar Nelson herstelde en Anky kon met hem aan de slag. Hij is nu één van de lievelingen van Anky waarmee ze de week vóór de clinic in Vught de Intermediaire I in het Zweedse Flyinge wist te winnen. Heel open vertelde Anky hoe moeilijk het was met Nelson de juiste aanleuning te krijgen omdat hij wel doorknikte en heel los was maar dan geen tempocontrole meer toeliet.
Als slotstuk reed Anky met Nelson de nog altijd kippenvel bezorgende Bonfire’s symfonie kür.

SophievdV

Re: Full house tijdens dressuurclinic Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:54

Is er iemand geweest? Zo ja, wat vond je van Aachen? Haha!

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:08

Ja ik ben geweest.
Ik vond het een heel erg leuke clinic.

Aachen vond ik heel leuk Lachen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:15

aachen is leuk ja!...volgens mij echt een deugnietje...voor de rest kan het ook lekker lopen!....de rest van de clinic vond ik ook weer super, ben afgelopen keer ook geweest, toen kwam salinero, dus nu klein beetje jammer dat Nelson er was, al is het ook een erg leuk paardje!...maar Nelson kwam na een paard die door Edward werd gereden(stravinkski..zoiets..)...en die had een schofthoogte van meer dat 1.85, dus elk paard wat daarna kwam leek een pony..

Tineke Bartels vind ik persoonlijk heel duidelijk en fijn alles uitleggen, dus ik heb er weer veel van opgestoken!

Manon, waar zat jij??..wij op tribune 3, rij twee.....

ow, en tommy visser kwam binnen, nouwww dat houden de vrouwtjes wel door(ik dus ook Knipoog)...... en hij blijft leuk om naar te kijken!!(en het oog wil ook wat)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:35

Mooi dat jullie Aachen leuk vinden *LOL* Wij krijgen er volgend jaar een veulen van Pling

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:02

idd tommie is erg leuk.

jammer dat er geen foto verslag van is

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:23

ik ben ook geweest en vond het erg leuk en leerzaam!
Ik zat aan de bakrand, dus kon het allemaal ook erg goed zien, en heel dichtbij Lachen
Tommie heb ik dan wel weer gemist, maar ja.

Stradivarius was echt een supermooi paard vond ik, en ook de mooiste van deze clinic.

Aachen was ook leuk, wat leuk dat je daar een veulen van krijgt Pletje123

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:24

Ja het was heel erg mooi en leerzaam.ik ben er ook geweest,zat op tribune 3 rij 4.
Wij hebben nog een vraag gesteld aan anky.
Maar het was echt volle bak.
Dat paard van edward gal vond ik echt mooi alleen wel heel erg groot.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:30

Aachen is leuk, jammer genoeg nog geen KWPN. Andere waren ook leuk. Heb er niet zo heel veel van mee gekregen, heb gewerkt voor en gedeeltelijk tijdens de clinic. Was een gezellig sfeer.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:36

wat gaaf om aachen weer te zien, heb gehoord dat hij ziek is geweest vd zomer.
wij krijgen ook een veulen van aachen!!
weet je trouwens dat ik heb gehoord dat aachen maar 2 merrie's drachtig heeft gekregen? door sperma waar wat mis mee was.
of het allemaal helemaal klopt weet ik niet 100% .
worden wel unique veulentjes in ieder geval als er maar weinig zijn.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:54

ik ben er ook geweest en vond aachen erg leuk Lachen verder vond ik het een leuke clinic en heb er wel weer wat dingetjes van opgestoken Lachen

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:16

Ik ben er ook geweest! Het was een leuke dressuurclinic..
Ik vond ook dat jonge zwarte dressuurpaard heel erg mooi.. en Stradivarius was ook een geweldig leuk paard Knipoog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:02

ik was er ook.. zat op tribune1 rij 7

Die 4 jarige gribaldi x jazz is zeker mooi (en ik kan er elke dag naar kijken Tong uitsteken) Hij gaf niks om het applaus, geweldig dier Lachen

Aachen was ook geweldig, als imke ging ontspannen wilde die ook echt gaan spelen..
Edward en stradivarius, wow wat een groot, mooi paard.. En dan daarna anky met een 'pony' vergeleken bij die joekel.. Nelson had ook wel wat aparts (ik weet alleen niet wat Tong uitsteken)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:28

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:58

Die eerste foto van de alpro site staan anky bij ons want wij hadden een vraag gesteld.Helaas wist ze niet direct een antwoord en gaf de vraag door aan imke maar ook die had niet echt een oplossing.
Anky zei toen dat we maar eens een da moesten raadplegen en het paard laten onderzoeken.
Wel hele gave foto,s.

Chancarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:16

Ben er ook geweest vond het weer geweldig, was er voor het 4de jaar bij. Stradivarius wat een KANJER. Ben helemaal weg van hem. Hou wel van grote paarden.

Volgend jaar ben ik er weer bij

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:26

dwertje schreef:
Die eerste foto van de alpro site staan anky bij ons want wij hadden een vraag gesteld.Helaas wist ze niet direct een antwoord en gaf de vraag door aan imke maar ook die had niet echt een oplossing.
Anky zei toen dat we maar eens een da moesten raadplegen en het paard laten onderzoeken.
Wel hele gave foto,s.

dat was de vraag waarom je paard niet in de linker/rechtergalop wil??...maar ik denk wel dat ze gelijk heeft om eerst te laten checken door een da...

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:21

Ja dat klopt,de vraag was waarom ons paard niet in de linkergalop kan,zelfs niet met longeren en buitenrijden.We gaan nu anja reins benaderen om te kijken of er blokkades of iets dergelijks zijn.
Knap dat je de vraag nog wist.