Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Doping met paarden? Man, dat gebeurt al zo lang. Daar is niets nieuws aan.'' De agrariër in café Het Oude Slot aan het Marktplein in Schagen weet het zeker: de invallen deze week vanwege een onderzoek naar doping in de paardensport zijn niet schokkend.
,,Paarden, ik dacht dat je het had over paren. Dat vind ik veel interessanter'', lacht hij naar zijn collega's met wie hij aan de jonge jenever zit. Veel cafébezoekers hebben vroeger wel paarden gehad, maar daar zijn ze mee gestopt.
De meeste bezoekers van het etablissement hadden al gehoord over de huiszoekingen en de twee arrestaties naar aanleiding van de dopingkwestie.
Niet vreemd: Schagen geldt traditiegetrouw als een van de belangrijkste plaatsen in de provincie wanneer het de drafsport betreft. Niet voor niets is schuin tegenover Het Oude Slot het gokkantoor Scientific Games Champions Paardenrace gevestigd. Van 's middags tot 's avonds laat kunnen goklustigen daar geld inzetten op paardenkoersen in binnen- en buitenland.
De medewerkster van het kantoor heeft ook de berichten gevolgd. ,,De mensen hier praten er wel over. Maar niet heel erg veel. Doping in de paardensport komt ook in het buitenland voor'', zegt ze. Een gelijk antwoord geeft ook Henk Dassen, tot juli van dit jaar voorzitter van de Harddraverijvereniging in Schagen. ,,Helaas is doping bij paarden moeilijk te bewijzen. De dieren maken ook eigen stoffen aan, dan krijg je van die discussies zoals je die kent uit de wielersport.''
WildWings schreef:Cayenne, nogmaals, je weet toch pas wat ergens staat als je het gelezen hebt, dus houd aub op met dat kinderlijke "je hoeft het ook niet te lezen"
.. en dan staat het daarbij vrij om je mening te geven op VN.
Het is toch vrij logisch / bekend dat doping in de paardenwereld al langer gebeurt, en dat het ook in het buitenland gebeurt? Ik vind de bevestiging of mening van cafegangers of gokkantoormedewerksters nou niet echt nieuwswaardig wat dat betreft. Als het nou deskundigen waren geweest was er misschien nog enige sprake van echte nieuwswaarde geweest, maar nu..