Waarschuwing magere paarden Renkum 'helpt'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Waarschuwing magere paarden Renkum 'helpt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 07:39

http://www.gelderlander.nl/arnhem/article1961068.ece
gelderlander.nl

Het gaat goed met de paarden aan de Dorpsstraat in Renkum, ook al zullen dierenliefhebbers daar aan twijfelen. Dat zegt woordvoerder Jelko de Ruijter van de LID.
Begin augustus gaf de LID de eigenares van de drie paarden nog een waarschuwing en een voedingsadvies omdat de dieren aan de magere kant waren.

De politie en de LID houden de situatie van de paarden in de gaten, zegt De Ruijter. "Volgens ons wordt het advies goed nageleefd. We hebben sindsdien geen klachten meer ontvangen. Een dierenarts heeft vastgesteld dat de dieren gezond zijn. Er is genoeg hooi, er mankeert weinig aan de situatie."

Sommige buurtbewoners maken zich nog altijd zorgen om de paarden. Overbodig, zegt De Ruijter. "De politie zit om de hoek. Een dierenliefhebber maakt zich al snel zorgen. De situatie zal niet ideaal zijn, maar dat wil niet zeggen dat de wet overtreden wordt."

Zunzuncito

Re: Waarschuwing magere paarden Renkum 'helpt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:49

Een vriendin van me vraagt me geregeld of ik wat van die paarden hoor, omdat ze (verder een paardenleek) geschokt is door hoe dat ze eruit zien. Ik heb wel eens geantwoord dat ze misschien te mager waren, maar ook jong kunnen zijn, waardoor ze er wat dun bij staan (ik zie iets over de leeftijd terug komen in een antwoord onder het artikel). Ik heb ze zelf niet gezien, maar ik heb begrepen dat erg veel mensen ze veel te mager vinden. Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat.

farmershill

Re: Waarschuwing magere paarden Renkum 'helpt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:35

Deze mensen hebben nu nog maar 1 paard, de andere twee hebben ze verkocht.
Het weiland is opnieuw doorgezaaid, en de fries staat s'nachts op stal.
Het lijkt mij dat ze er toch wel wat aan doen.