Joker R piekt tijdens 120 km van CEI Hüntwangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Joker R piekt tijdens 120 km van CEI Hüntwangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 11:11

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1371&menuid=1
dehoefslag.nl

Haar tweede plaats met Joker R op de 120 km van CEI Hüntwangen weet Carmen Römer heel treffend in één woord te omschrijven: ‘Onverwacht. Op de startlijst stonden grote namen. Ik had ingeschat dat er voor ons heel misschien nog wel een vijfde plaats in zou zitten als er veel uitvallers zouden zijn, maar het liep anders.’ Een van de aanvankelijke koplopers lag al na 60 km uit de wedstrijd, de ander werd in de derde ronde ingehaald door Römer en de Duitse Melanie Arnold.

Het tweetal reed het grootste deel van de wedstrijd samen en bij de finish liet Römer Arnold voorgaan. ‘Ik heb een goede band met Melanie en we hebben fijn samen gereden. Melanie heeft met haar jonge paard het meeste werk gedaan. Joker is nu twaalf en is fitter dan ooit, maar hij loopt niet graag voorop. Met een onbekende had ik misschien nog wel een eindsprint ingezet, het blijft tenslotte een wedstrijd.’ De gemiddelde snelheid van de nummers één en twee was 15.12 km/u. Voor 2008 heeft de familie Römer Joker in principe ter beschikking gesteld aan Jarmila Lakeman, die zich met hem gaat richten op het EK voor Junioren en Young Riders.

soesita

Re: Joker R piekt tijdens 120 km van CEI Hüntwangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:52

Melanie mocht voorgaan... Kijk, dat vind ik nu zo heerlijk aan de endurancesport! Je hoort het daar wel meer: laten voorgaan of hand in hand over de eindstreep. Ik vind het geweldig als mensen bij al hun professionaliteit het fairplay niet vergeten. Mijn oprechte bewondering en proficiat voor een zeer verdiende tweede (eerste) plaats! OK dan! OK dan! OK dan! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!