Auto met paardentrailer betrokken bij aanrijding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Auto met paardentrailer betrokken bij aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 11:20

http://www.politie.nl/noord_en_oost_gel ... railer.asp
politie.nl

Woensdagmiddag 26 september vond er op de Winterswijkseweg een aanrijding plaats tussen een auto en een auto met paardentrailer. Twee mensen raakten hierbij gewond.

De aanrijding ontstond rond 14.30 uur omdat een 63-jarige man uit Heesch bij het oprijden van de Winterswijkseweg geen voorrang verleende aan een 26-jarige vrouw uit Winterswijk, die van links naderde in de auto met paardentrailer. De man uit Heesch had haar over het hoofd gezien. De vrouw uit Winterswijk is met onder andere rug- en nekletsel naar het ziekenhuis vervoerd. De 60-jarige medepassagier en echtgenote van de man uit Heesch is met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd. De man raakte zelf niet gewond.

Het paard dat zich in de paardentrailer bevond is voor zover bekend ook niet gewond geraakt. Beide auto’s raakten zwaar beschadigd en zijn afgesleept. Tegen de man uit Heesch wordt proces-verbaal opgemaakt voor het maken van een voorrangsfout.

Carolinef

Re: Auto met paardentrailer betrokken bij aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:22

Damn, hoe kan je een auto met trailer nu over het hoofd zien?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:23

dat kan gewoon gebeuren, ik schrik er altijd wel van van zulke berichten, het is niet risicoloos om meteen trailer dus de weg op te gaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:24

Carolinef schreef:

Clown Dat vroeg ik me nou ook af....ik rijd wel altijd met de lampen aan,
zodat ik goed zichtbaar ben Vork

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:29

aiii

hopelijk gaat het goed met alle betrokkenen en heeft het paard er geen trauma aan overgehouden

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:29

ach, sommige mensen kijken niet uit: zo is mijn moeder ooit aangereden met een rode citroën deux chevaux (eend) midden tussen groene weilanden in. vraag je je ook af; rood op groen, dat valt toch op? niet als je kleurenblind bent, blijkbaar, wat de 'veroorzaker' bleek te zijn.

je weet half niet wat voor semi-blinden er een rijbewijs hebben. was laatst toch ook een nieuwsberichtje over iemand die een vrouw met een blindenstok had zien instappen achter het stuur? bleke een oude dame te zijn, die zeeer slechtziend was, en daarom haar rijbewijs-test maar even uitgesteld had. Bloos!

je zal ze onderweg maar tegenkomen, brrrr....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:42

jeesus.... dit is toch altijd mijn grootste angst...
JIJ let altijd dubbel op met je trailer, JIJ houdt meters afstand op je voorganger...JIJ remt/laat gas los ruim van tevoren....JIJ durft al nooit voorrang tenemen ook al heb je het omdat je zuinig op jepaardje bent en dan rijdt zo'n heikneuter tegen je aan..... getsie....

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:47

hmm hopenlijk komt alles goed met beide betrokken partijen en het paard

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:02

ElCamino schreef:
jeesus.... dit is toch altijd mijn grootste angst...
JIJ let altijd dubbel op met je trailer, JIJ houdt meters afstand op je voorganger...JIJ remt/laat gas los ruim van tevoren....JIJ durft al nooit voorrang tenemen ook al heb je het omdat je zuinig op jepaardje bent en dan rijdt zo'n heikneuter tegen je aan..... getsie....

ook fijn dat je niet direct stil kan staan met je trailer. Noodstop is uit den boze met paard in de trailer. En ja dan doe je dus zo voorzichtig. Ben het helemaal eens dat mede weggebruikers niet altijd begrijpen dat je met een levend dier op pad bent.

het voorbeeld van een vrachtauto die graag bij je paard in de trailer wilt staan op de snelweg of voor een stoplicht Boos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:45

oei, heftig zeg!
Hopelijk komt iedereen er goed vanaf.

Sjoiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:28

Nou het kan dus wel degelijk dat ze een auto met trailer over het hoofd zien! Heb het zelf vorige week mee gemaakt. Mijn paard is dus wel voor minimaal een half jaar uitgeschakeld vanwege de verwondingen en zelf heb ik een scheurtje in mijn nekwervel. Het kan altijd gebeuren, maar je denkt altijd dat het jou niet overkomt. En als je dan van die man hoort die in die vrachtwagen zat die achter op je trailer is gereden dat ie met zijn navigatie zat te spelen en dat het zijn 3e keer is dat ie ergens achter op knalt.......sorry maar ik kreeg op dat moment toch wel wurgneigingen.
Boos! Boos!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:25

Ik vind wel dat er heel snel conclusies getrokken worden over het rijgedrag van mensen. Wel een begrijpelijke reactie, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal, ook als je zonder trailer rijdt. (Al besef ik me goed dat de gevolgen met trailer al gauw erger zijn)

Het hoeft niet meteen te betekenen dat mensen helemaal niet gekeken hebben. Ik denk dat de meeste mensen met aardig wat 'kilometertjes op de teller' zich wel een situatie kunnen herinneren waarin je een andere verkeersdeelnemer bijna over het hoofd zag en dat het maar net goed ging. Als je pech hebt gaat het net niet goed...

En iets over het hoofd zien wil niet meteen zeggen dat mensen niet beseffen dat je met een levend wezen op pad bent. Wat Sjoske schrijft vind ik wél echt schandalig en niet goed te praten, omdat die chauffeur bewust met andere dingen bezig was dan op de weg te letten. Maar in deze situatie is niet bekend waarom die oude man de auto en trailer over het hoofd heeft gezien en vind ik het niet netjes om meteen van heikneuter te spreken.

dierfysio schreef:
ach, sommige mensen kijken niet uit: zo is mijn moeder ooit aangereden met een rode citroën deux chevaux (eend) midden tussen groene weilanden in. vraag je je ook af; rood op groen, dat valt toch op? niet als je kleurenblind bent, blijkbaar, wat de 'veroorzaker' bleek te zijn.

Ik vraag me af of dit geval met kleurenblindheid te maken heeft. Knipoog
Ik denk ik met "polderblindheid". In de polder gebeuren ook vaak aanrijdingen, terwijl daar veel weilanden zijn. Weet niet precies hoe dit zit, maar mensen schijnen dan ver weg te kijken, juist omdat je zo ver weg kan kijken en zien verkeer dichterbij over het hoofd.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:35

't Kan natuurlijk ook zijn dat er een volle rij met bomen of struiken langs de weg stond dat de auto met trailer daardoor over het hoofd is gezien oid.

Is natuurlijk wel erg.. Maar sommige dingen gebeuren nou eenmaal.. Scheve mond

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:42

Hm.. Dat is niet echt leuk ! Maar het kan gebeuren ! Gelukkig is er niets met het paard aan de hand !

patricia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:29

Ik heb te doen met die vrouw en vooral het paard..... Haha! gelukkig is hem niets overkomen!!!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:42

Pollewoppy schreef:
Ik vind wel dat er heel snel conclusies getrokken worden over het rijgedrag van mensen. Wel een begrijpelijke reactie, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal, ook als je zonder trailer rijdt. (Al besef ik me goed dat de gevolgen met trailer al gauw erger zijn)

Het hoeft niet meteen te betekenen dat mensen helemaal niet gekeken hebben. Ik denk dat de meeste mensen met aardig wat 'kilometertjes op de teller' zich wel een situatie kunnen herinneren waarin je een andere verkeersdeelnemer bijna over het hoofd zag en dat het maar net goed ging. Als je pech hebt gaat het net niet goed...
En iets over het hoofd zien wil niet meteen zeggen dat mensen niet beseffen dat je met een levend wezen op pad bent...

Hier sluit ik me helmaal bij aan Lachen .

Carolinef schreef:

Ik stond van de week ook met trailer achter de auto op een kruispunt te wachten totdat ik verder kon rijden. Een goede vriendin van mij kwam de bocht om en ik zwaaide naar haar. Zij zwaaide echter niet terug.
Toen ik haar er de volgende dag op aansprak ("wil je me niet meer kennen Clown ?!") was het eerste wat ze zei "Ehhh... ik heb je helemaal niet gezien Vork !"

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:58

Gelukkig is het goed afgelopen, had anders kunnen zijn als diegene zijn auto in de trailer had geboord.
Pff je moet er inderdaad niet aan denken dat het je ooit overkomt.