Kemperman bekritiseert dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Kemperman bekritiseert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 08:48

http://www.academybartels.com
academybartels.com

De directeur van CHIO Aachen, Frank Kemperman, en ex- wereldbeker directeur Joep Bartels gaan op het Global Dressage Forum praten over de marketingmogelijkheden voor de dressuur. Op de eerste dag van het forum, op maandag 29 Oktober, staat dit onderwerp gepland voor de kür presentatie en live concert van de wereldberoemde pianist Wibi Soerjadi.

Joep Bartels: ‘Frank en ik hebben lang samen gewerkt, toen we beide nog bij BCM werkten, zo'n 15-20 jaar geleden. Sinds die tijd heeft Frank veel succes geboekt als sport directeur van het CHIO Aachen en van andere evenementen. Ik ben trots op het feit dat ik al meerdere jaren deel mag uit maken van zijn pers team voor dit evenement, aldus Bartels, die vervolgt: ‘Tijdens het CHIO van dit jaar, heb ik met Frank gepraat over de ontwikkeling van de dressuur en dit vergeleken met het springen en met andere sporten. We hebben beide het gevoel dat de dressuur een sport is met enorm veel potentieel, maar dat de ontwikkeling ervan niet goed verloopt. Frank heeft een paar weken geleden zijn vakantie doorgebracht in Italië. Dit viel gelijktijdig met de Europese kampioenschappen in Turijn. Het was voor hem onmogelijk om informatie over dit kampioenschap te krijgen via de plaatselijke media. Er was absoluut geen verslaglegging hierover. Maar één Italiaanse ruiter deed mee aan de Europese kampioenschappen. De meeste aandacht kwam uit Duitsland, Zwitserland en Nederland. De dressuur is niet populair in Italië. Toch ging dit kampioenschap naar Italië, want dat wordt besloten door een comité van juryleden die de strategie bepalen. Volgens Frank en mij werkt dat niet. Het succes van de World Cup is naar mijn mening te danken aan het feit dat we een comité aan de leiding hadden staan bestaande uit journalisten, organisatoren, ruiters en bestuurders. De sport is hard aan nieuwe leiderschap toe. De FEI dressuur heeft geen top sport strategie. Frank en ik hebben een analyse gemaakt van de recente ontwikkelingen in de sport. We hebben de sport vanuit verschillende oogpunten bekeken. We hopen een positieve bijdragen te kunnen leveren aan de sport waarvan we beide zoveel houden,' zegt Bartels.