Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/7173 ... kkeld.html
telegraaf.nl
De douane op Atlanta Airport keek vreemd op toen ze een paard in een vliegkrat vonden.
Volgens de douane had de eigenaar van het dier niet de juiste papieren en werd het daarom in een zogenaamde skykennel meegenomen, die echter alleen voor honden en katten is bedoeld. Merkwaardig is dat de Duitse douane dit niet heeft opgemerkt, omdat de box veel te klein was.
De reizigers die de foto van het dier te zien kregen reageerden geschokt: ,, Dit is niet onmenselijk. Niemand zou toch in zo een krat gestouwd willen worden?"
Kort na de ontdekking werd het paard uit de box gelaten en kreeg het water en hooi. De eigenaar van het dier kan rekenen op een flinke boete en een bezoek aan de rechtbank, meldt CBS46 News.
ellepel schreef:niet onmenselijk whaha ja die is goed zeg!!
ze moeten de kranten eens een curus Nederlands schrijven geven,dan komt het misschien wel goed.![]()
maar inderdaad, ik zie een shet veulen en het blijft natuurlijk wel sneu dat dat diertje daar in moest gedurende de reis
cocktail schreef:Tja als je die tekst moet geloven denk je er zit een groot paard in zo'n hokkie gepropt.
Niet dat ik dit niet zielig vind maar had andere gedachten voordat ik de foto zag...
nicci88 schreef:Cayenne schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/7173 ... kkeld.html
telegraaf.nl
De douane op Atlanta Airport keek vreemd op toen ze een paard in een vliegkrat vonden.
Volgens de douane had de eigenaar van het dier niet de juiste papieren en werd het daarom in een zogenaamde skykennel meegenomen, die echter alleen voor honden en katten is bedoeld. Merkwaardig is dat de Duitse douane dit niet heeft opgemerkt, omdat de box veel te klein was.
De reizigers die de foto van het dier te zien kregen reageerden geschokt: ,, Dit is niet onmenselijk. Niemand zou toch in zo een krat gestouwd willen worden?"
Kort na de ontdekking werd het paard uit de box gelaten en kreeg het water en hooi. De eigenaar van het dier kan rekenen op een flinke boete en een bezoek aan de rechtbank, meldt CBS46 News.
die zin wat ik dikgedrukt heb klopt toch niet? er moet toch staan dat het onmenselijk is neem ik aan
lovelucky schreef:[ die deense dog kan gaan liggen en zichzelf als het ware "oprollen" toch lastig voor een shetlander
crazycactus schreef:Vind het ook niet zo heel zielig. Een grote hond in zo'n box heeft net zo veel ruimte. Zo'n klein veulen in een normale paardenbox zou veel zieliger zijn. Dan kan hij zich helemaal niet staande houden bij het opstijgen en landen.
Het verhaal is wel apart
Anne_GTI schreef:10 uur vliegen zonder eten en drinken gaat ie niet dood aan. Daarnaast kan ik me ergens wel voorstellen dat je als eigenaar van zo'n shetveulen deze oplossing kiest. Voor zo'n mini betaal je hetzelfde als voor een groot paard terwijl met een beetje fantasie in zo'n paardencontainer zeker 4 van die ponies riant kunnen staan.
De ruimte die het dier heeft is vergelijkbaar met een groot paard in een 1 paardstrailer.
Anne_GTI schreef:Paard? Ik zie alleen een shetlandpony ter grootte van een deense dog in het hok van een deense dog.