Verwaarlozing pony's bestraft

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verwaarlozing pony's bestraft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:18

http://www.bndestem.nl/breda/article1925113.ece
bndestem.nl

De rechtbank in Breda veroordeelt de 38-jarige C.V. uit Breda tot een werkstraf van veertig uur en twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf.

In december vorig jaar constateerde de politie dat de pony's van V. tot in de stal aan toe in een laag modder en mest stonden, zodat ze nergens konden gaan liggen. Er lag ook een gevaarlijke riek met de tanden omhoog.

De drukbezette verdachte vertelde dat de meisjes die de pony's bereden de verzorging van het perceel hadden verwaarloosd, maar de rechter vond niet dat V. die verantwoordelijkheid op meisjes van 14 tot 16 jaar mocht afschuiven. De officier van justitie vond het 'schandalig hoe de dieren erbij stonden' en hij trok zijn eerdere schikkingsvoorstel van 440 euro in.

_Lynn

Re: Verwaarlozing pony's bestraft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:30

Gosh, wat mensen dieren tegenwoordig wel niet aandoen! Boos!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:40

Jeetje hee! wie zet z'n paard nou in de modder! vreselijk zielig!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:15

ze moeten meteen deze beestje in beslag laten nemen(ik ken ze) de zoon erbij latne lopen merrie's weer allemaal drachtig(allemaal inteeld) hebben bijna nooit stukje droge wei onder de voetjes en dan maar te denken dat ze schoon water krijgen(ondertussen wel weer)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:01

ja hoor. Tis ZIJN terrein, ZIJN dieren en wil de schuld op die meiden afschuiven... Dream on mafketel! Ga maar lekker een paar maandjes in de kou en regen papier prikken, kijken of je dan tot andere gedachtes komt...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:13

Wat heb je er toch een mensen bij Scheve mond Dat je zo voor je dieren zorgt... en dan ook nog de schuld afschuiven op 2 jonge meiden! idioot

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:24

loeckie schreef:
ja hoor. Tis ZIJN terrein, ZIJN dieren en wil de schuld op die meiden afschuiven... Dream on mafketel! Ga maar lekker een paar maandjes in de kou en regen papier prikken, kijken of je dan tot andere gedachtes komt...

Hij heeft maar een werkstraf van 40 uur. Maar ik vind dat wel beter dan een boete van 440 euro. Zo kan hij tijdens dat werk eens mooi nadenken over zijn zonden!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:32

Nouja, ik vind het meer erger als zijn hele boeltje werd afgepakt maar dat is dus hier niet zo het geval. En dan maar op die meisjes afschuiven triest van hem.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:57

Si_monee schreef:

s'winters staan er heele groepen paarden in de modder overal...

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:09

dravergekkie schreef:
Si_monee schreef:

s'winters staan er heele groepen paarden in de modder overal...

Maaar niet tot hoog toe neem ik aan. Vork

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:13

dr zijn dr genoeg .. geloof me.
ga maar in de winter is langs wat weilanden.. dr zijn dr genoeg soms waarbij de paarden tot de buik aan in wegzaken...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:44

dravergekkie schreef:
dr zijn dr genoeg .. geloof me.
ga maar in de winter is langs wat weilanden.. dr zijn dr genoeg soms waarbij de paarden tot de buik aan in wegzaken...

Maar goed dat hij nu eidelijk een straf heeft gekregen en ik denk dat de volgende x dat hij weer naar de rechter moet de staf alleen nog maar erger wordt....

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:18

volgens mij ken ik die! Die initialen komen me in ieder geval heel bekend voor!
Maar het is maar goed dat hij nu gestraft is.

rosa_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:29

en dan te bedenken dat die beesten niet in beslag worden genomen , en waarschijndelijk het hele verhaal opnieuw gaan beleven

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:31

er is ondertussen al een man die een afdak enz heeft gebouwd voor die beestjes hij weet er weinig vanaf maar heeft het beste met ze voor. ze krijgen nu vers drinkwater en die man koopt van zn eigen geld elke keer wat hooi(de eigenaresse deed er niks aan ook geen voer)

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:33

Hmm 40 uur is ook niet veel....dat komt neer op 5 volle werkdagen, het is wel beter dan die geldboete
maar van mij hadden het wel wat meer uurjes mogen zijn.
En deze persoon in de toekomst blijven controleren of de arme beestjes er goed bij staan.

Salvados

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:30

Vreselijk gewoon ! Boos!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:33

De zwaarte van de straf verbaasd me eigenlijk. het is niet goed dat het is gebeurt maar er zijn ergere dingen dan dit. Bloos Zoals bv het ingegroeide halster of een opzettelijk verwaarloosde wond, te weingi eten, geen hoefverzorging.

Als alleen blubber en een riek al zo'n straf oplevert. Zo'n situatie heb ik maar al te vaak gezien op plekken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:37

Je wilt niet weten hoe vaak dit voor komt. Zoveel achteraf stalletjes waar niemand ooit komt en dit kan signaleren.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:46

Ik ga juist in de vrije uurtjes voor mijn les de paarden ff een lekkere borstelbuurt geven. Soms zit er nog veel vuil in de vacht wanneer ze hebben lopen spelen in de wei. Daar mag hij een voorbeeld aan nemen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:12

karuna schreef:
De zwaarte van de straf verbaasd me eigenlijk. het is niet goed dat het is gebeurt maar er zijn ergere dingen dan dit. Bloos Zoals bv het ingegroeide halster of een opzettelijk verwaarloosde wond, te weingi eten, geen hoefverzorging.

Als alleen blubber en een riek al zo'n straf oplevert. Zo'n situatie heb ik maar al te vaak gezien op plekken.

dat is het niet alleen hoefsmid komt er mischien 1 x per jaar als ze geld heeft. voer krijgen ze nu van iemand anders anders krijgen ze het niet en als je het weilandje ziet vind je toch echt wel dat ze te weinig straf heeft gehad. paar jaar geleden was er een paard zwaar gewond geraakt door prikkeldraad die heeft geen dierenarts gezien. (is later wel eraan overleden infectie)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:51

Dat staat neit in het bericht. Ik ken de situatie niet namelijk. Vandar dat ik ook zeg als dat het alleen is is het een vrij zware straf. Knipoog

Miekwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:52

Ik vind dat ze hier in Nederland soms te zacht zijn met straffen. Als je kijkt naar Animal Planet dan zie je vaak dat ze alle dieren in beslag nemen of de eigenaar moet een goed excuus hebben, maar dan worden ze vaak ook onteigend. Ik vind dat echt dat ze hier te zacht zijn. Vaak alleen een boete, taakstraf of de gevangenis voor een paar weekjes.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:23

ik ken ze ook ben toen gaan kijken voor een pony ben er zo wat huilend vandaan gelopen Huilen wat zielig was het daar zeg, ik weet dat een dag later weer 2 ponys zijn weg gehaald omdat die stijf stonden van de mok maar in zn erge staat dat ze diepe wonden aan de benen hadden Boos! en die 2 zijn in beslag genomen ook toen werd de schuld naar de verzorgsters geschoven Boos! echt zielig en te triest voor woorden Huilen

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:39

@ikke20: in welke straat van breda speelt zich dit allemaal af?