Presikhaaf ideaal decor Power Horse

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Presikhaaf ideaal decor Power Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:36

http://www.gelderlander.nl/arnhem/article1920255.ece
gelderlander.nl

Met hun stoere lijven, vriendelijke gedrag en sportieve prestaties hebben de honderd trekpaarden die het afgelopen weekeinde deelnamen aan de finale van de Power Horse-competitie in Arnhem, de duizenden toeschouwers in park Presikhaaf voor zich gewonnen.

Prachtig", zegt Remy Ftaq uit de Arnhemse wijk 't Broek. Elke keer als er een aanspanning langs komt, geeft hij de paarden een klopje op hun imposante billen. De dieren vinden het allemaal prima. Ftaq: "De kracht van deze paarden is heel mooi om te zien."
Het park Presikhaaf en in het bijzonder het terrein rond stadsboerderij Presikhaaf blijkt zaterdag en zondag een bijzonder goed decor te zijn voor de dressuur- en vaardigheidswedstrijden met de imposante trekpaarden. " Het terrein, de omgeving en de medewerking zijn geweldig", zegt Andri de Buck, een van de organisatoren van de Power Horse competitie. "Dit evenement op deze locatie is zeker voor herhaling vatbaar."

Lees hier het hele bericht.

Cayenne

Re: Presikhaaf ideaal decor Power Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:36

Citaat:
"Prachtig", zegt Remy Ftaq uit de Arnhemse wijk 't Broek. Ftaq komt uit Kosovo, maar woont al veertien jaar in Nederland. Samen met zijn vrouw Lula en kinderen Ardit (5) en Erza (4) staat hij op een van de paden in park Presikhaaf naar de wedstrijd te kijken. Elke keer als er een aanspanning langs komt, geeft hij de paarden een klopje op hun imposante billen. De dieren vinden het allemaal prima. Ftaq: "De kracht van deze paarden is heel mooi om te zien."
Het park Presikhaaf en in het bijzonder het terrein rond stadsboerderij Presikhaaf blijkt zaterdag en zondag een bijzonder goed decor te zijn voor de dressuur- en vaardigheidswedstrijden met de imposante trekpaarden. " Het terrein, de omgeving en de medewerking zijn geweldig", zegt Andri de Buck, een van de organisatoren van de Power Horse competitie. "Dit evenement op deze locatie is zeker voor herhaling vatbaar."
Toon Brooijmans uit Oud-Gastel is met zijn vierspan Nederlandse trekpaarden een van de favorieten. Hij maakt een paar foutjes tijdens het hindernisrijden op zaterdag, maar tilt daar niet al te zwaar aan. "De wedstrijd bestaat gelukkig uit meer onderdelen."
De paarden hebben er letterlijk en figuurlijk aan moeten trekken tijdens de dertien kilometer lange afstandsrit zaterdagmiddag door de parken Angerenstein, Klarenbeek en Sonsbeek, meldt Brooijmans. "Normaal hoeven alleen de achterste paarden te trekken en sturen de voorste paarden. Nu moesten ook die heuvelopwaarts trekken."
Samen met Jan Toyer, directeur van de Palm Bierbrouwerij en ook deelnemer met een vierspan, heeft Brooijmans in 1996 de Power Horse competitie opgezet. "Deze paarden hebben een beregoed karakter en kunnen veel meer dan mensen denken", betoogt Brooymans. "Ze werden vroeger alleen gebruikt voor het zware werk op het land en in het bos. Wij bewijzen nu dat ze ook heel goed recreatief te gebruiken zijn."

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:44

vandaar dus al die paarden, dacht al dat ik ze zag vliegen toen Vork !

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:21

Die heerlijke (dikke) knollen wat een prachtig gezicht! Ik kan er heel erg van genieten en ben daarom naar de Stadboerderij gegaan. Ik was toch in de buurt en vond dit een leuk ommetje. Helaas werd het net pauze toen wij de terreinen opliepen, moesten twee uur wachten voor er weer iets te zien viel, Jammer.
Hieronder de link naar de foto's die ik maakte van het door Biermerk Palm gesponsorde vierspan en Turbo, het trekpaard van Hans Peer met zijn vaste koetsier Henk.
http://www.mijnalbum.nl/Album=PLV8KLHD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:30

Een keine impressie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:20

Sorry Jippie kan je foto's niet zien. Kijk je er even naar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:32

ik kan ze gewoon zien dus ik weet niet of ik iets fout heb gedaan

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:11

Jippie schreef:
ik kan ze gewoon zien dus ik weet niet of ik iets fout heb gedaan

Jammer, ik zou ze ook zo graag zien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 09:12

Misschien even ergens anders uploaden.
Ik zie ze ook niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:25

Heb ik maar een woord voor....................... Prachtige foto's

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:14

Prachtig helaas kon ik niet Schijnheilig ligt naast de deur voor mij. Het moet wel leuk zijn geweest en prachtig om naar te kijken weer Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:22

En wie heeft er nu gewonnen? Dit was toch de eind wedstrijd?