Het Nederlands Studenten Kampioenschap

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Het Nederlands Studenten Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:13

http://www.bokt.nl
nieuwsredactie

Afgelopen weekend vond bij manege ’t Hoogt in Utrecht het SNSK plaats. Dit is het Nederlands Kampioenschap voor Studentenruiters. De wedstrijd werd georganiseerd door U.S.R. Hippeia, de studentenrijvereniging uit Utrecht. De beste 3 ruiters van iedere categorie van het afgelopen collegejaar verschenen hier aan de start.
Hierbij kwamen verschillende bokkers aan de start en deze hebben de volgende resultaten behaald:
Lied is Nederlands studenten kampioen geworden in de klasse Bb dressuur! Fleury werd in dezelfde categorie met 1 puntje minder 2e. Dondeyne is 3e geworden in de Lb dressuur en Vientje werd 2e in het L springen.

Studentenwedstrijden zijn bijzonder omdat ze het mogelijk maken voor studenten om toch wedstrijden te blijven rijden terwijl ze door hun studie vaak geen eigen paard kunnen onderhouden. De studentenwedstrijden worden namelijk op onbekende paarden verreden!

Lees hier het hele verslag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het Nederlands Studenten Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:33

Citaat:
Afgelopen weekend vond bij manege ’t Hoogt in Utrecht het SNSK plaats. Dit is het Nederlands Kampioenschap voor Studentenruiters. De wedstrijd werd georganiseerd door U.S.R. Hippeia, de studentenrijvereniging uit Utrecht. De beste 3 ruiters van iedere categorie van het afgelopen collegejaar verschenen hier aan de start.
Hierbij kwamen verschillende bokkers aan de start en deze hebben de volgende resultaten behaald:
Lied is Nederlands studenten kampioen geworden in de klasse Bb dressuur! Fleury werd in dezelfde categorie met 1 puntje minder 2e. Dondeyne is 3e geworden in de Lb dressuur en Vientje werd 2e in het L springen.

Studentenwedstrijden zijn bijzonder omdat ze het mogelijk maken voor studenten om toch wedstrijden te blijven rijden terwijl ze door hun studie vaak geen eigen paard kunnen onderhouden. De studentenwedstrijden worden namelijk op onbekende paarden verreden!

De SNS is het landelijk overkoepelend orgaan van alle aangesloten studentenrijverenigingen in Nederland en houdt onder andere toezicht tijdens de wedstrijden. De wedstrijden worden volgens een lotingsysteem verreden, via een lootje wordt bepaald op welk paard je moet rijden en als hoeveelste. Op het SNSK zijn alleen de beste 3 ruiters per categorie aanwezig die twee proeven moeten rijden of twee parcoursen moeten springen. Er hoeft dus alleen bepaald te worden als hoeveelste je op het paard mag rijden.
Tijdens de 1e ronde wordt bij de dressuur het huidige niveau gereden en in de 2e ronde wordt een niveau hoger gereden. Na het SNSK moeten de ruiters namelijk over naar de volgende categorie. Bij het springen staat de 2e ronde ook hoger dan de 1e ronde.

Fleury reed zelf ook mee met het SNSK:
Op zaterdag kwamen alle deelnemers in de middag aan om in te schrijven en de lootjes te trekken. Daarna begonnen de eerste rondes van de dressuur. Ik reed zelf mee in de Bb dressuur en lootte als 2e op Zirco. De proeven die gereden worden zijn de reguliere KNHS proeven en ik moest tijdens de 1e ronde een B proef rijden. De deelnemers kennen de paarden niet en mogen ongeveer 10 minuten van te voren op het paard stappen om hem even aan te voelen en rijden daarna gelijk hun proef. Zirco was een braaf paard en de proef ging wel redelijk. Na de 1e ronde dressuur volgde het avondeten want een studentenwedstrijd is altijd inclusief maaltijden, overnachting en feest. Hierna werd er een onofficiële extra rubriek verreden namelijk een verklede pas de deux wedstrijd. Hiervoor had iedereen zich in kunnen schrijven zodat ook de supporters mee konden doen. De pas de deux wedstrijd zorgde voor leuke momenten en een hele gezellige sfeer. Dondeyne en ik waren bijvoorbeeld als zonnebloemen verkleed maar er kwamen ook bruidsparen, zorro's en smurfen voorbij. Na de pas de deux wedstrijd werden we naar de slaaplocatie gebracht waarna we naar een cafe in Utrecht vertrokken voor het gebruikelijke feest op de zaterdagavond. Een studentenwedstrijd is niet compleet zonder een goed feest tot in de vroege ochtend om daarna ongeveer 2 uur te slapen en weer op te staan. Ook deze keer bleef de slaaptijd beperkt van 5.15-7.15 maar dat maakt allemaal niets uit! Om 8 uur waren we weer op de manege waar het ontbijt op ons stond te wachten. Na het ontbijt volgden de 2e rondes dressuur. Hierbij mocht ik op de schimmel Fabel rijden als 3e ruiter en nu moest ik een L1 proef rijden. Fabel was een erg leuk te rijden paard en ik was heel erg tevreden over de proef. Na de 2e ronde dressuur volgde een demonstratie dameszadel-rijden waarna het SNSK springen begon. Springen wordt gereden in de B en L categorie en telkens gaan de hindernissen iets omhoog. Omdat de deelnemers maar 2 oefensprongen mogen maken en het paard verder helemaal niet kennen zijn de hoogtes wel lager dan de officiële KNHS hoogtes. Ook worden de wedstrijden op stijl gereden in plaats van op tijd. De 1e en 2e rondes springen werden achter elkaar verreden en dit zorgde voor een spannende strijd tussen de deelnemers! Elke deelnemer kreeg een groot applaus na het afleggen van het parcours want bij een studentenwedstrijd gaat het toch vooral om de gezelligheid. Na het springen volgde de uitslag waarbij bleek dat ik over de twee gereden proeven net 1 puntje te kort kwam om 1e te worden in de Bb dressuur. Na de prijsuitreiking ging iedereen weer terug naar bijvoorbeeld Groningen, Enschede, Tilburg en Maastricht om weer allemaal bij elkaar te komen op de volgende wedstrijd die georganiseerd zal worden op 10 en 11 november in Amsterdam! En ondertussen houden we contact via bijvoorbeeld het speciale studentenruiterstopic op bokt!

Meer informatie over de studentenwedstrijden kun je vinden op http://www.studentenruiters.nl, de bokt wiki of door een pb te sturen naar veerledec, dondeyne of Fleury die in het bestuur zitten van de SNS; Stichting Nederlandse Studentenruiters.

Afbeelding
Fleury - Bb dressuur – 2e ronde

Afbeelding
Vientje - L springen – 2e ronde

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:16

Wat een leuk bericht zeg!

Inderdaad was er afgelopen weekend het SNSK in Utrecht, georganiseerd door U.S.R. Hippeia. Ik zit zelf in het bestuur van U.S.R. Hippeia en ben dit weekend ook druk in de weer geweest met alles soepel te laten verlopen. Maar het was uiteindelijk een super geslaagd weekend! Echt een dikke pluim voor onze SO-commissie die alles tot in de puntjes heeft georganiseerd! Verder was het natuurlijk ook voor mijzelf een geslaagd weekend, want ik ben 1e geworden in de Bb dressuur!!! Haha! Echt een overwinning voor mezelf, al werd ik op de hielen gezeten door Fleur, die ook super netjes reed... en jullie hebben haar verhaal al gelezen, het scheelde maar 1 puntje uiteindelijk! Maar ik heb beide proeven echt heerlijk gereden, de eerste proef op Zirco ging echt lekker, maar de tweede proef op Fabel ging echt super!! Echt een fijne wedstrijd gehad!

Daarnaast was natuurlijk de pas-de-deux wedstrijd helemaal top! Iedereen deed leuk mee en er kwamen heel wat grappige en leuke creaties langs Lachen

Hieronder heb ik voor de liefhebbers nog een aantal foto's van het SNSK 2007:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KILXR3KR.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOHTNVR4.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNFLBG4Z.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WGKGG6RW.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:30

Wauw, studentenruiters op de voorpagina van Bokt! Leuk verslag Fleury Lachen

Wat een leuke foto's Lied! Haha! En nog maar een keer gefeliciteerd hè, met je overwinning én met jullie goede weekend wat jullie inelkaar gezet hebben OK dan!

Ik heb ook een fijne wedstrijd gehad, enorm gelachen met de pas de deux (echt waar, Naranga en ik komen de ring in en Judoka en Eva besluiten prompt een hekel te hebben aan elkaar terwijl het in de losrijbak best nog goed ging ROFL Merries!). En springen is verdiend gewonnen door Eefje, ik was weer eens aan het mutsen met die weigering en de balkjes Clown Vond het wel leuk om te zien dat ik een betere stijl had, vooral omdat ik haar heel erg netjes vind rijden Lachen Jaja, en nu houd ik daarover op want nu weet iedereen het wel, ben nou eenmaal heel blij met die uitslag Bloos Clown

Op naar de volgende SO Haha!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:33

In de tweede ronde dan Vientje?

Ja mensen, het was een prima weekend. Wel zwaar vermoeiend en mijn slaapgebrek is ook weer leuk opgebouwd. De sfeer was goed en dat is belangrijk, en ik denk dat we leuke en terechte kampioenen hebben.

Eefje heeft in ieder geval goed bewezen het wel verdiend te hebben, ondanks het commentaar na SO CnC Knipoog.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:23

Denk dat de winnares van de La ook wel even genoemd mag worden! Adriette van Parafrid. Go jij! Go jij!
Haar overwinning was nl. een geweldige comeback nadat ze eerder dit jaar haar rug had gebroken na een val, weinig mensen die dat haar na doen waarschijnlijk!

Verder ontzettend leuk verslag en erg leuke foto's, leuk dat iedereen zo zijn best had gedaan zich zo orgineel mogelijk te verkleden bij de pas-de-deux!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:45

De studentenruiters op de voorpagina, wow!

Klinkt als een geslaagd SNSK! Helaas kon ik er dit keer niet bij zijn. Vooral jammer omdat het op mijn oude thuisbasis is. Is er iemand die toevallig foto's heeft van Jansen (liep volgens de berichten Lb)?

Alle winnaars: gefeliciteerd!!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:11

woehoe voorpagina nieuws Haha!
Gefeliciteerd meiden !!! ( als er mannen iets gewonnen hebben natuurlijk ook Knipoog )
Ik stond blijkbaar ook nog reserve in het B springen maar ben niet nodig geweest..
Maar het is dus weer een leuk weekend geweest lees ik wel. Op naar het volgende SO, waar ik hopelijk wel bij kan zijn Haha!

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:52

WOW voorpaginanieuws!!!! Haha!:D Mijn organisatiestress werpt zijn vruchten af Knipoog
Het weekend vond ik, eigenlijk gisteravond pas want toen was alles goed verlopen en achter de rug, helemaal super! Had eerder ook niet echt tijd om te bedenken dat het leuk was Tong uitsteken
Ik hoop dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft gehad bij U.S.R. Hippeia op 't Hoogt en dat we jullie allemaal nog eens terugzien!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:08

Ja, was een super geslaagd weekend!! Haha! En inderdaad denk ik ook terechte winnaars in alle categorieen.. (Helemaal de Bb natuurlijk Knipoog ) haha...

Er zijn veel foto's gemaakt dit weekend! Ik heb er dus al een paar geplaatst, maar er zijn er natuurlijk nog veeeeeel meer Lachen Maar als het goed is komen die zo snel mogelijk op de website van Hippeia te staan : www.hippeia.nl en dan onder het kopje foto's. Dus hou de site in de gaten zou ik zeggen!

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:50

Leuk om te lezen dat de SNSK op de 'voorpagina van bokt' mag! We zijn bij parafrid helemaal trots op Adriette natuurlijk Haha!:D
Hebben jullie van de SO van parafrid het verslag al gelezen in de huidige editie van de Horsimo?
Daar staan ook nog wat bekende gezichten op de foto Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:47

Leuk hoor! Gefeliciteerd!!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:56

Wat leuk dat ik wat van studentenruiters hoor Lachen Ik ben net lid geworden van SNS en kan dan ook in het buitenland wedstrijden gaan rijden Haha!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:58

Ah, dan heb ik jouw mail gezien Haha!.

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:35

Wowie voorpagina.... heb ik dan toch iets gemist???

Alle winnaars gefeliciteerd (en Adriette OK dan! )! Heeft er iemand de hele uitslag?
En hebben Rian en Ralph plannen ofzo? Haha!

IIg toch leuk dat de Nederlandse Studentenruiters weer eens onder de aandacht worden gebracht!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 11:47

Hier de hele uitslag:

Ba dressuur:
1. Larissa Ruijs Blok 347 punten

Bb dressuur:
1. Lydia Kampman Hippeia 388 punten
2. Fleur Kuijten Les Chevaliers 387 punten
3. Lisette Bakker Blok 363 punten

La dressuur:
1. Adriette Oostvogels Parafrid 372 punten
2. Sofie Vreedeveld Blok 371 punten
3. Eveline Vogelzang Hippocampus 350 punten

Lb dressuur:
1. Iris Notschaele Hippocampus 372 punten
2. Rozemarijn Capiau Blok 364 punten
3. Dondeyne Zillen Les Chevaliers 362 punten

B springen:
1. Lea Goedhart Hippocampus
2. Viola Siemons Hippeia
3. Sofie Vreedeveld Blok

L Springen:
1. Eefje van Pelt Cave ne Cadas
2. Hilde Geraedts Les Chevaliers
3. Adriette Oostvogels Parafrid

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:28

Voor die mensen die interesse hebben...er is ook een heus studentenruiter topic hoor Haha!. *hint*

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:16

Gaaf dat we op de voorkant staan zeg Tong uitsteken Het was iig een héél leuk weekend Ja

Edit: zandor, ik ga morgen ofzo de foto's van mij op jansen ophalen bij fleur dus dan zal ik er wel eentje doorsturen Lachen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:23

Kimmb schreef:
Wowie voorpagina.... heb ik dan toch iets gemist???

Alle winnaars gefeliciteerd (en Adriette OK dan! )! Heeft er iemand de hele uitslag?
En hebben Rian en Ralph plannen ofzo? Haha!

IIg toch leuk dat de Nederlandse Studentenruiters weer eens onder de aandacht worden gebracht!

Heb je dan ook je eigen charming foto in de Horsimo gemist?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:27

Kan iemand dat Horsimo bericht anders even scannen? Ben wel benieuwd! Haha!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:30

Ja die wil ik ook wel heel erg graag hebben! Adriette zou hem toch inscannen?

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:30

Dank je dondeyne!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 13:41

Ja, dat verhaal in de Horsimo was ook erg leuk! Inderdaad charmante foto van Kimm erbij Haha! Ik hoop ook dat het artikel ingescant kan worden.
Ik heb inderdaad wel wat foto's van Janssen! Zag eruit als een erg leuk paard Lachen

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:49

Jansen is ook een erg leuk paard Haha!. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's. Mijn mede oud-bijrijder is er onder andere erg benieuwd naar, vandaar Haha!.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:59

Ik zou t digitaal krijgen van Adriette, heb ik gister ook al voor gemaild.