UPD: Vulcano en Waldemar, Patijn en Uromast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

UPD: Vulcano en Waldemar, Patijn en Uromast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 09:40

http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?lang=1
kwpn.nl

De finale van de Mitsubishi Hengstencompetitie werd een prooi voor Vulcano (v.Manno) van Stal Kwarten met Lambertus Huckriede. De winst in de competitie ging naar Waldemar (v.Patijn) van de Gebr. van Manen, Linjus en H.C. Vonk met Thomas van der Weiden.

De vader van Waldemar, Patijn (v.Kolonel) van Hermannus Boelens, won in handen van Harm Jan Veenstra de tweede goep van de dekhengsten.

In de finale, toen het ging om het kampioenschap van Nederland, kon Patijn helaas niet mee overlopen omdat hij een ijzer verloren had. De nieuwe kampioen werd Uromast (v.Manno) van H.C. Vonk en H.J. van Oort met Thomas van der Weiden.

nathalie16

Re: UPD: Vulcano en Waldemar, Patijn en Uromast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:01

Hey wat goed, daar stond ik eerst bij op stal Haha!

Sita18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:03

ik vond het gister wel raar gejureerd hoor, desondanks Saffraan te heet werd had Uromast niet hoeven winnen... Saffraan had toch echt meer mensen met hem mee.. vind het wel jammer van Patijn niet mee kon overrijdden.. Patijn had trouwens een los ijzer, geen ijzer verloren..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:08

doodzonde vn patijn, hij is van onze oude buurman, maar hij is geloof ik niet heengeweest te kijken, hij was de hele tijd bij zijn stallen:S

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:12

Sita18 helemaal mee eens. Uromast was geen terechte winnaar en inderdaad erg jammer van Patijn. Saffraan had kunnen winnen maar Torino zeer zeker ook wat is dat paard verbeterd en sterker geworden zeg! De jurering bij de tuigpaarden was sowieso weer zeer slecht. Kan nog steeds niet begrijpen dat Udalburga kan winnen, een paard met de mond open met daaruit een blauwe tong! En waarom durft de jury Sunlight niet voor Manno te zetten als Sunlight beter is? Moet zeggen dat het plezier van het naar de concoursen gaan er door de jurering zo wel af gaat. Volgens mij kijken ze alleen naar front en niet naar de rest...

Sita18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:52

Nou dat denk ik ook.. moet zeggen dat ik het ook niet snap dat ze udalburga hebben laten winnen vond de merrie van Saris (ben de naam van de merrie even kwijt) toch echt stukken beter, de merrie ging welliswaar wat vertraagd... maar vind het echt een goede merrie.

De nieuwelingen vond ik nu ook een beetje gewoontjes, niet dat je zei van echt TOP en met die voorselectie ervan was ook niet echt een voorselectie (er vielen maar 2 weg.. :S). Wel jammer dat de Plain's Liberator die wij mee hadden (Zeppelin) niet won, hij had bloed in zijn mond (op zijn tong gebeten).. dit vind ik dan wel weer terecht..

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:57

Heb even in je profiel gekeken wie je dan bent omdat je het over een Plain's Liberator hebt die "wij" mee hadden. Zie dat je bij Marcel Ritsma werkt. Leuk zeg! Die Liberator kan ik me niet echt goed herinneren dacht dat hij 2 paarden reed waarvan 1 van Landzicht? Ik vond het erg vreemd bij de nieuwelingen dat de Roughfield Fantasy waar Johan Kamphuis mee reed niet uitgeslecteerd werd! Het publiek vond hem geweldig, enige wat ik me kan bedenken is dat ze 'm te hackneyachtig vonden?
Trudalya ja van Freek Saris, inderdaad een hele goeie merrie en hij wordt er steeds heel erg mee ondergewaardeerd vind ik. In Norg stond hij ook ergens achteraan. Hij ging inderdaad wat langzaam maar maakte wel de passen af waar andere paarden veelal boven hun tempo worden gereden. Toen Henk Hammers Trudalya reed stond ze wel steeds op kop.