Het Zweedse Magazine Tidningen Ridsport heeft onlangs foto's gepubliceerd van de Nederlandse FEI dressuurpony Power and Paint. Op deze foto's loopt hij aan de longeerlijn met de teugels strak aangebonden aan de longeersingel.
De foto's zijn genomen tijdens het Europese kampioenschap in Freudenberg, Duitsland. Ze laten zien hoe de ruiter van Power and Paint, de 15-jaar oude Angela Krooswijk, haar pony aan het longeren is. Dankzij deze foto's is het debat rond de Rollkur weer stevig opgelaaid.
Dit is niet normaal, beetje achter de lijn! En hij loopt ook super over de rug, niet dus! Zo kan ik het mijn pony ook wel leren, is hij met zijn 12 al helemaal kapot.... Ik vind het een super gaaf beestje maar dit vind ik wel heel ernstig en zielig voor power...
Laatst bijgewerkt door Conny_ op 21-09-07 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Ja niet alleen voor van Baalen, maar voor de hele Nederlandse Dressuur sport. Geloof mij maar, zo gaat het er vaak aan toe. Ik vind het echt zwaar belachelijk. Dat is tocdh geen Dressuur meer
en weer een paar foto's. Is toch niet heel raar,dat bijvoorbeeld de duitsers hier van profiteren,om ons nog even nagatief af te schilderen? Vooral zo doorgaan . lijkt me dat ook niet heel slim;om dat tijdens een EK of welke wedstrijd dan ook te doen. Thuis kan je alles nog afsluiten, dit is vragen om moeilijkheden. En als de amazone nog alleen was geweest was er misschien nog een half excuus op te vinden, maar er staat toch echt een hele bekende dame in t oranje naast..
Walgelijk. Echt waar, arm ding, en dat alles zodat hij het goed doet in de sport? Vind dit echt niet normaal meer, inderdaad eerder dierenmishandeling dan een trainingswijze. Zo met je paard omgaan zou strafbaar moeten zijn?
Tsja, jammer voor ze dat er foto's van gemaakt zijn. Kan er niet rouwig om zijn zelf. Zien mensen het ook eens met eigen ogen. Vind het een beetje een ziekelijke trainingsmethode. Mag dat paard ook nog een beetje ruimte? Blijf het echt een super stoere pony vinden trouwens.
ja idd, dit is geen trainingsmethode maar dierenmishandeling, moet je zien hoe hij zijn rug wegdrukt, (wat ik overigens niet gek vind :S) Vind het echt idioot, het was echt zo`n super gave pony, nou ga vooral zo door en je houd niks meer over. :S
Het verbaast me eigenlijk niet eens. Als je naar de foto's van Power and Paint kijkt in de link dan zie je dat hij een erg zware kaak heeft en weinig nek. viewtopic.php?f=101&t=632609 Moeilijk om nageeflijk en opgericht te lopen. je zult het dus op een andere manier voor elkaar moeten zien te krijgen. Dus de manier van de bijzet. Echt een afschuwelijk beeld zeg.
Ik vraag me af wat de meerwaarde er van is om het dier zo bij te zetten. Hij drukt compleet zijn rug weg en stapt super kort (niet vreemd overigens). Zou wel de achterliggende gedachten er van willen weten..
Dat ze niks hebben gemerkt, dat er foto's werden gemaakt...
Mischien is dit wel iets waar deze dames zich niet voor schamen.\
Ik vind het niet kunnen dat een paard op deze manier getraind word. Zeker het is een momentopname en zal vast een hoger doel hebben maar dan nog.....dit is echt niet gezond.
Ik had altijd het idee dat juist Coby op een respectvolle manier bezig was met haar paarden. Jammer dat juist diegene die een voorbeeldfunctie horen te hebben in de paardensport op deze manier bezig zijn.
Heb een paar maal naar de foto gekeken maar blijf het een meer dan walgelijk plaatje vinden