Verslag van de Tinkerkeuring afgelopen zaterdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verslag van de Tinkerkeuring afgelopen zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 09:03

Afgelopen zaterdag, 15 september, was de Tinkerkeuring in Lunteren. Een flink aantal bokkers waren van de partij om hun Tinker te laten keuren. Bokker Maya was ook van de partij, en heeft een erg leuk verslagje geschreven:

Afbeelding
Quincy werd Kampioen bij de ruinen van het type Vanner.
foto: amandafotografie.nl/

Zaterdagmorgen heel erg vroeg was het zover, we vertrekken vanaf Nuage Stables met 4 Tinkers richting stal de Nieuwe Heuvel in Lunteren. Ik chauffeurde voor Esmeralda haar Nuala en merrieveulen Geisha. We reden in kolonne met in de andere trailer Maddox en merrieveulen Kayah richting Lunteren. Het was een prachtig zonnige dag, waarbij we de zon zagen opkomen langs de snelweg. Dat beloofde wat! De dag ervoor moest iedereen namelijk nog in de stromende of motregen de paarden wassen en fatsoeneren, dus we waren al blij met het mooie weer.

Bij de aankomst richting het secretariaat voor de paspoorten en alle papierwerk. Vervolgens de paarden afgeladen en naar de tijdelijke stallen in de tent gezet. Een beetje gaan rondkijken naar de keuringen die al begonnen waren, en na een uurtje als eerste Geisha klaargemaakt die in haar rubriek werd voorgebracht door de voorbrengers. Ze toonde zich als een ware dame met als resultaat een prachtige 1e premie! Vanwege de hoeveelheid merrieveulens was de rubriek in 2 delen opgesplitst en in het tweede deel was Kayah aan de beurt. Ook zij verliet de ring met een uitstekende 1e premie. De dag was al geslaagd! Maar.. nu moesten de veulens aan het eind van de ochtend natuurlijk wel weer tegen elkaar... De concurrentie was daarnaast erg hoog, maar Kayah heeft gewonnen met daarnaast Boyan van Teuntje111 als reserve dagkampioen van de veulens!

Lees hier het hele verslag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Verslag van de Tinkerkeuring afgelopen zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 09:04

Citaat:
Zaterdagmorgen heel erg vroeg was het zover, we vertrekken vanaf Nuage Stables met 4 Tinkers richting stal de Nieuwe Heuvel in Lunteren. Ik chauffeurde voor Esmeralda haar Nuala en merrieveulen Geisha. We reden in kolonne met in de andere trailer Maddox en merrieveulen Kayah richting Lunteren. Het was een prachtig zonnige dag, waarbij we de zon zagen opkomen langs de snelweg. Dat beloofde wat! De dag ervoor moest iedereen namelijk nog in de stromende of motregen de paarden wassen en fatsoeneren, dus we waren al blij met het mooie weer.

Bij de aankomst richting het secretariaat voor de paspoorten en alle papierwerk. Vervolgens de paarden afgeladen en naar de tijdelijke stallen in de tent gezet. Een beetje gaan rondkijken naar de keuringen die al begonnen waren, en na een uurtje als eerste Geisha klaargemaakt die in haar rubriek werd voorgebracht door de voorbrengers. Ze toonde zich als een ware dame met als resultaat een prachtige 1e premie! Vanwege de hoeveelheid merrieveulens was de rubriek in 2 delen opgesplitst en in het tweede deel was Kayah aan de beurt. Ook zij verliet de ring met een uitstekende 1e premie. Go jij! Go jij! de dag was al geslaagd! Maar.. nu moesten de veulens aan het eind van de ochtend natuurlijk wel weer tegen elkaar... De concurrentie was daarnaast erg hoog, maar Kayah heeft gewonnen met daarnaast Boyan van Teuntje111 als reserve dagkampioen van de veulens!

De rest van de dag heb ik met heel veel bokkers gepraat, bij de ringen gekeken, geluisterd naar het duidelijke commentaar, geleerd van de primering en het commentaar over de sterke en zwakke punten van veel Tinkers. Erg leerzaam en verduidelijkend allemaal. 's Middags was het dan eindelijk tijd voor de Centrale Keuring waar ook heel veel Bokkers aan meededen. Maar, de organisatie was goed voor elkaar, maar miniem uitloop van alle rubrieken.

Na een aantal spannende momenten waren dan uiteindelijk alle kampioenen bekend. Iedereen nog een ererondje draven en toen werd ik gebeld. We gaan de veulens laden en weer richting huis. Afscheid genomen, paarden inladen en wegwezen. En na een lange dag konden we de merries met hun veulens weer op de wei zetten. Nuala maakte van de gelegenheid gebruik en ging uitgebreid en heerlijk rollen. Kayah maakte duidelijk wat ze ervan vond, ze zette zich neer en verzette geen stap meer... Lief klein veulentje toch.

Afbeelding
MBfoto.nl
Vlnr : Ahren, kampioen Cob ruinen. - Quincy, kampioen Vanner ruinen. - Kim, kampioene Cob merries. - Nirvana, kampioene Vanner merries.

Afbeelding
Gypsy Diamonds fotografie
Boyan, reserve dag kampioen bij de veulens geworden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:28

Gefeliciteerd bokkers met de behaalde resultaten.
Erg leuk verslag maya Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:50

Cool Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:50

allemaal van harte gefeliciteerd!...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:54

Leuk verslag, lijkt erop dat het een hele leuke dag was....

Maar euh er zijn toch nog wel meer foto's gemaakt... hint hint Haha!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:21

Gaaf verslag!!
Het was een topdag met topresultaten voor een heleboel bokker!!
(waaronder ook voor mijzelf met mijn kleine meid Oriana's Kayah Nuage)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:33

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:47

Het schijnt dat de merrie die derde bij de Vanner merries geworden is, ook PRACHTIG was Haha! Schijnheilig Haha! Haha!

Leuk verslagje, Maya !!

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:17

Haha! wat een leuk verslag en wat een mooie uitslagen Pling en wat een mooie tinkers Bloos
allemaal gefeliciteerd Go jij! Go jij!
op naar de volgende keuring dames!!!!! ga zo door

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:24

Gefeliciteerd allemaal!
En een hartstikke leuk verslag!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:26

gefeliciteerd een ieder met de behaalde premies en punten
klinkt als een geweldige dag , en super dat er stallen zijn zeg!!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:14

So wat goed en allemaal hartelijk gefeliciteerd!!! Ik weet nu wel wie er zit te glimmen van trots!! HAHHA

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:35

Gefeliciteerd met de behaalde premie's, een zeer geslaagde dag zo te lezen, kon er zelf helaas niet bij zijn...
Leuk verslag, maya, leest lekker weg Ja

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:58

Hihi, die dekens heb ik opgestuurd naar de sponsor Hennie Timmer Haha! (ze komen van Equimatch - Shires) Grappig om te zien op de foto!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:51

gefeliciteerd

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:23

Keeva schreef:
Het schijnt dat de merrie die derde bij de Vanner merries geworden is, ook PRACHTIG was Haha! Schijnheilig Haha! Haha!

dat klopt, dat heb ik ook al gehoord.... Clown

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:25

Zie je wel, ik hoorde ook al zoiets !! Clown Haha! Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:27

Was dat die hele grote met die flapper oren? Die nog een beetje een baby was, maar verder wel een goede potentie had? Ja, daar heb ik ook al over gehoord...

Wat toevallig! Pling

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:29

ROFL

Heb via duistere kanalen een foto van haar lelijke stiefzus kunnen achterhalen ... kijk en huiver !
Afbeelding

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:57

Ik wist trouwens helemaal niet dat je nog nooit naar een keuring was geweest Maya? Ben nou wel benieuwd of je geen kriebels hebt om volgende keer zelf ook mee te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:16

Ik ben er wel eens vaker geweest (paar jaar terug.. 3? of 4?) met Snowdon mee.. ook ergens?, was de eerste keer dat ik jou ontmoet had trouwens Knipoog samen met Kiara. En 2 jaar terug met m'n toenmalige ex-veulentje in Zeeland. Maar toen heb ik eigenlijk alleen op die dieren gelet waar ik voor kwam. Maar ik heb nog nooit zo bewust en alles meemakend / krijgend geweest op een keuring Lachen Eind augustus heb ik voor Sita_ op Bokt haar, en haar merrie naar een keuring van het ICS in Westdorpe gebracht, het zogenaamde andere stamboek dus Clown En daar ben ik dus ook een hele dag geweest, en daarom vond ik het zo interessant om te zien hoe twee verschillende stamboek voor in principe hetzelfde soort paard. Dat toepassen, waar letten zij op, wat zijn hun verbeter en positieve punten? Hoe gaat de keuring in zijn geheel te werk etc. Dat soort dingen vind ik interessant.

Ook was het gewoon leuk om eens een Centrale Keuring te zien Lachen

Ik heb zelf eigenlijk wel de smaak van het "fokken" gekregen. Volgend jaar gaat m'n merrie naar een andere hengst dan in 't verleden, ook ander type. En gelang wat voor veulen daaruit komt (of ie een beetje goed lukt qua bouw en sok / haar Nagelbijten / Gniffelen t wordt dan nl een Grai * Cob veulen ipv Grai * Grai) en gelang hoe goed Dewi op conditie blijft. Dan beslis ik of ik zelf ook eens ga meedoen Lachen Volgens mij moeten we best een aardige kans maken op redelijk resultaat Bloos

iloverambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:17

Hahá, wat leuk.
ik woon in lunteren en ik zag al een hele stoet tinkers voorbij komen toen ik langs de nieuwe heuvel reed. Knipoog
tinker zijn echt prachtbeesten. (l)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:59

mooi verslag gemaakt maya! Ja
het leest idd lekker weg.

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:01

WIEW! Mijn paardje! Haha!
Leuk verslag Maya! Super! Vond het ook een errug leuke dag!