Onderzoek naar ongeluk 2 Endurance-paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Onderzoek naar ongeluk 2 Endurance-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:46

http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=10407
thehorse.com

De Amerikaanse Endurance Ride Conference (AERC) gaat een zaak onderzoeken waarbij 2 paarden de dood vonden nadat zij op de zevende dag van de Great Santa Fe Trail Horse Ride, over de finishlijn kwamen en werden geraakt door een auto.

Amazone Teresa Wilcox kwam er vanaf met een aantal snijwonden en kneuzingen. Sandy Olsen liep een uit de kom geschoten heup op, en een gebroken duim. Beide paarden overleden ter plekke.

"Dit is een verschrikkelijke gebeurtenis," sprak AERC President Mike Maul. Mijn medeleven gaat uit naar de ruiters. Ik ben blij te horen dat ze alweer op Endurance evenementen gesignaleerd zijn.

"Een incident als deze is in de 35 jaar historie van deze organisatie nog nooit gebeurd. Alle incidenten, of ze nou groot of klein zijn, worden altijd door ons onderzocht, zodat we onze sport nog veiliger kunnen maken voor de deelnemende ruiters en paarden.

De Great Santa Fe Trail Horse Race is een 1300 kilometer lange endurance rit over 13 dagen. Een van de bedoelingen van dit evenement is om de sport te introduceren aan duizenden mensen.

CM_

Re: Onderzoek naar ongeluk 2 Endurance-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:50

wat een vreselijk ongeluk!!!

hebben ze daar geen posten die helpen met het oversteken van gevaarlijke wegen????
belachelijk dat zoiets kan gebeuren

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:52

Na het oversteken van de finish? Vraag me af hoe dat kan gebeuren Verward

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:54

Dat vraag ik me ook af, maar het staat echt letterlijk zo in het artikel Verward
Ik hoop toch wel dat ze daar voldoende stewards en dergelijke rond hebben lopen Scheve mond Bizar ongeluk..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:11

Ik kan me er ook bijna geen voorstelling van maken, hoe kan zoiets gebeuren?
Ben wel heel benieuwd wat er uitkomt!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:37

Dat is heel vreemd.

En wat ongeloofelijk naar voor de amazones. Heb je net zoiets gepresteerd met je paard en dan gebeurd en zoiets. Hoop dat ze met een verklaring en maatregelen voor de toekomst komen.

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:32

Echt vreselijk.
Ik snap niet dat zoiest kan gebeuren.

Cookie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:34

wat erg zeg dat dat soort dingne kunnen gebeuren.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:54

Vreemd verhaal? Ik vraag me af hoe dat gebeurd kan zijn.. Ben verder niet zo thuis in endurance, maar ik neem aan dat de finish niet dicht bij een openbare weg ligt?

Of wat het misschien opzet?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 04:48

Hier wordt het iets duidelijker uitgelegd:
Citaat:
On Tuesday, the two leaders of the day were finishing the race just before 2 p.m. when they collided with a car traveling a blacktop road south of Canton.

Jim Johnston, undersheriff of McPherson County, said the two riders had passed the finish line about a half-mile back and kept riding.

"I don't know exactly what happened, if they got caught up in the excitement and just kept going or what happened," Johnston said Wednesday.

Rider Teresa Wilcox, 41, of Chadwick, Mo., disagrees that she and rider Sandy Olsen, of Edmond, Okla., were a half-mile past the finish line. From her Wichita hospital room, Wilcox said she doesn't remember seeing a marked finish line.

"We weren't sure where the finish line was," said Wilcox, who had already won two day's races in this year's ride. "We assumed it was right there."

At one point, as the horses -- Mr Valentine and Foxfire -- were still running, she saw the blue Buick coming on the road. But it was too late to stop the horses in time.

Bron: Wichita Eagle

Het gebeurde dus een heel eind na de finish. Lijkt me dat je de finish niet zo maar mist, maar misschien was het niet goed aangegeven.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:26

Dit is gewoon een verschrikkelijk ongeluk Huilen