Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:54

http://www.horsetalk.co.nz/news/2007/09/078.shtml
horsetalk.co.nz

De online dressuurwedstrijdorganisator Interdressage.com werkt sinds kort nauw samen met de website Audiodressage.com. Samen hebben zij een concept ontwikkeld dat het mogelijk maakt om een wedstrijd te rijden met een MP3-speler in de oren.

Dankzij dit concept zullen voorlezers spoedig verleden tijd zijn. "Je kunt nu je proef oefenen en rijden zonder de hulp van een voorlezer", aldus Jane Holt, oprichter van Audiodressage. "Het enige wat je hoeft te doen is de proef op je MP3-speler te zetten, en op je paard te klimmen."
Binnen 4 tot 6 weken zal het mogelijk zijn om de eerste audio versies met Interdressage proeven legaal te downloaden van Audiodressage.

Deze mogelijkheid is vooral heel behulpzaam voor ruiters met bijvoorbeeld dyslexie of een hoorprobleem. Ook is het ideaal voor mensen die meestal alleen werken en daardoor niet naar de "gewone" wedstrijden kunnen gaan. Interdressage.com ging in mei dit jaar van start met het organiseren van online dressuurwedstrijden. Ruiters nemen thuis een dressuurproef op en sturen deze in, de proeven worden beoordeeld door een deskundige jury.
Op deze manier wordt het ook mogelijk om in je eigen vertrouwde omgeving een officiële dressuurproef te rijden.

_Anneruth

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:57

Het lijkt me super! Hoef je nooit meer perse met groom op pad! Vraag me wel af of dat er bij de KNHS ooit doorkomt..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:00

kan ik ook starten Haha! , lijkt me wel grappig,

Cyntje

Verdrietig Dus mijn 'baantje' als voorlezer is bekeken?

Clown Huilen van het lachen

Nazarma

Ja leuk idee, maar wat als je verkeerd rijd, of je paard wegschiet, waardoor je te laat bent, en de mp3 speler gewoon verder gaat met "voorlezen" lijkt me niet dat je dat ding even op stop kunt zetten ofzo mocht er iets mis gaan. Of met het binnenkomen, moet je even op je dooie gemak dat ding aan gaan zetten, nou lijkt me niks voor mij hoor, geef mij maar gewoon een "ouverwetse" voorlezer, dan al dat multimedia Clown Lachen

Bovendien; je mag nu al niet met oortjes rijden, er kunnen mensen mee gaan kl*ten, en een audio indoen inplaats van mp3, en zo instructie`s ontvangen van een instructeur. (als ze de proef uit hun hoofd kennen) Ik denk idd niet dat dit er bij de knhs doorkomt.
Laatst bijgewerkt door Nazarma op 10-09-07 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Lijkt me een goede oplossing!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:01

Rhodos schreef:
Het lijkt me super! Hoef je nooit meer perse met groom op pad! Vraag me wel af of dat er bij de KNHS ooit doorkomt..

inderdaad wel handig, maar ik denk hetzelfde over de KNHS

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:02

Yes !!!
niemand op stal kan namelijk een proef voor lezen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:03

aan de ene kant is dit natuurlijk ideaal maar ik dacht er ook meteen aan "wat als er iets fout gaat"
En je moet ook nog precies op het tempo blijven van hoe het is voorgelezen, ga je langzamer of sneller dan kom je al niet goed meer uit..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:03

Haha, dat heb ik een jaar geleden ook al uitgevonden Tong uitsteken
Het is alleen moeilijk om met goede timing alles voorgelezen te krijgen. Want als je paard bijv de ring uitbreekt, en je weer terug moet rijden dan ben je alweer bij het volgende onderdeel. Moet je wel een goed geheugen hebben Nagelbijten / Gniffelen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:04

Goed idee!! Vooral voor het oefenen..
Alleen voor wedstrijden ben ik het idd met Nazarma eens..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:04

Je moet je tape dus opsturen naar de jury...Als je paard wegschiet of wat dan ook dan maakt het niet uit. Dan spoel je de tape terug en begin je weer opnieuw. Het is toch niet live wat de jury ziet. Beetje vreemd. Kan je een perefecte proef proberen te rijden en dat opsturen naar de jury. Als iedereen dat gaat doen wil niemand meer jury zijn: een beetje de hele dag naar tapes kijken van mensen die rijden ipv naar een evenement gaan met veel mensen en paarden en daar jureren...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:07

Ik vind het maar onzin allemaal. Doe mij maar een voorlezer en een normale wedstrijd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:07

Huh? Stybba, volgens mij bedoel jij iets anders Knipoog . Het is de bedoeling van die audio speler dat je die gewoon in je oor doet tijdens je proef op wedstrijden, zodat je geen voorlezer hoeft te hebben.
Thuis een proefje opnemen en opsturen naar de jury lijkt me niet de bedoeling Clown .
Overigens lijkt het me wel handig, kun je ook thuis makkelijk in je eentje een proef oefenen Lachen .

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:09

Stybba schreef:
Je moet je tape dus opsturen naar de jury...Als je paard wegschiet of wat dan ook dan maakt het niet uit. Dan spoel je de tape terug en begin je weer opnieuw. Het is toch niet live wat de jury ziet. Beetje vreemd. Kan je een perefecte proef proberen te rijden en dat opsturen naar de jury. Als iedereen dat gaat doen wil niemand meer jury zijn: een beetje de hele dag naar tapes kijken van mensen die rijden ipv naar een evenement gaan met veel mensen en paarden en daar jureren...

Wáár heb jij het over?

Ilzjuh

Cayenne schreef:
Interdressage.com ging in mei dit jaar van start met het organiseren van online dressuurwedstrijden. Ruiters nemen thuis een dressuurproef op en sturen deze in, de proeven worden beoordeeld door een deskundige jury.

Op deze manier wordt het ook mogelijk om in je eigen vertrouwde omgeving een officiële dressuurproef te rijden.

daniella74

Stybba schreef:

Zo kan ik wel eindelijk ook de GP gaan halen. Beetje knutselen en klaar is mijn carriere.
Ik vind dit zulke flauwe kul en ik acht de KNHS echt wijs genoeg om dit er nooit door te laten komen. Persoonlijk vind ik dit weer echt iets voor een bepaalde groep ruiters om dit aan te moedigen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:10

Rinske schreef:
Huh? Stybba, volgens mij bedoel jij iets anders Knipoog . Het is de bedoeling van die audio speler dat je die gewoon in je oor doet tijdens je proef op wedstrijden, zodat je geen voorlezer hoeft te hebben.
Thuis een proefje opnemen en opsturen naar de jury lijkt me niet de bedoeling Clown .
Overigens lijkt het me wel handig, kun je ook thuis makkelijk in je eentje een proef oefenen Lachen .

Haha dan zou iedereen mischien wel heel snel veel wp rijden!! Haha!
Aangezien thuis een vertrouwde omgeving is..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:11

dit staat in de post: Ruiters nemen thuis een dressuurproef op en sturen deze in, de proeven worden beoordeeld door een deskundige jury.
komt bij mij toch echt over dat ze t zo bedoelen... kan ook aan mij liggen hoor Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:11

rakkertje13 schreef:
Stybba schreef:

Wáár heb jij het over?

Nee hoor, ze heeft gelijk:

Citaat:
"We are trying to give more riders the chance to compete, and the feedback we are receiving is that we are really helping riders overcome their competition nerves by enabling them to compete from home," says Hawkridge. "The fact that they can compete in a secure environment and receive detailed analysis of their test from respected judges and instructors, is proving very beneficial to a lot of riders who say they would otherwise lack the confidence to get out there and do it for real. I think the audio versions of our tests are going provide even more benefits for our competitors."

Je mag dus thuis rijden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:12

stybba, denk dat je het niet begrijpt.
het gaat erom dat ipv een liedje je luistert naar iemand die je proef voorleest.

Ilzjuh

Ik denk dat veel mensen niet goed gelezen hebben, of dat het er gewoon heel krom staat, zo komt het bij mij toch ook over hoor.
Dan vind ik dat ze gelijk het hele wedstrijdgevoel weg zouden nemen trouwens.

Ilzjuh

denice schreef:
stybba, denk dat je het niet begrijpt.
het gaat erom dat ipv een liedje je luistert naar iemand die je proef voorleest.

Ik denk dat jij een paar zinnen hebt overgeslagen bij het lezen. Haha!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:13

Een dressuurproevenboekje als soort van audioboek voor op mn ipod lijkt me dan wel weer erg handig om te oefenen, want daar wil niemand me mee helpen Boos!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:14

Je mag inderdaad thuis je proef rijden, en deze later opsturen. Dan wordt de proef beoordeeld.