bokt.nl

foto: dressuurstalvanbaalen.nl
De hengst Feinsinn NRW (Fidermark x Bolero x Grande) is verkocht aan de Nederlandse amazone Kim Vugts. Feinsinn is goedgekeurd bij het Westfaalse stamboek en was al enige tijd in eigendom van Johann Hinnemann en Coby van Baalen.
"Samen met Coby was ik op zoek naar een goed paard, om straks Young Riders mee te gaan starten. Met mijn andere paard, Rodrigo (v. Rotspon), ging ik naar Johann om te trainen. Met hem maak ik binnenkort de overstap naar het ZZ licht. Bij Johann kreeg ik daar de gelegenheid om een aantal paarden uit te proberen. In eerste instantie mocht ik op Feinsinn, zodat Johann ook eens kon kijken hoe ik op een ander paard reed. Het klikte echter erg goed en ook Coby was te spreken over de combinatie,"aldus Kim, die erg blij is met haar nieuwe aanwinst.
De combinatie reed afgelopen weekend hun eerste Z2 wedstrijd en won deze gelijk met ruim 66%. "Fin is wel erg hengst," zegt Kim, "maar hij blijft gelukkig goed te bewerken en te vertrouwen. Op stal is het een echte knuffel. We gaan hard trainen en kunnen hopelijk snel ZZ licht en Young Riders starten. Ik hoop nog ver met hem te komen."
Tekst: Shanna Alderliesten