Politie drijft loslopende paarden bijeen met afzetlint

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie drijft loslopende paarden bijeen met afzetlint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 18:55

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/57053
blikopnieuws.nl

De politie in Oosterbeek is in de nacht van donderdag op vrijdag enige tijd in de weer geweest met een achttal loslopende paarden. De dieren konden uiteindelijk worden gevangen en zijn met behulp van een stalhouder met een veewagen tijdelijk ondergebracht in afwachting van de eigenaar.

Even na middernacht werd gemeld dat er op de Utrechtseweg tussen landgoed Mariendaal en de bebouwde kom van Oosterbeek een aantal paarden los over de rijbaan zouden lopen. Omstanders zouden de dieren in een wei hebben gedreven waarna ze door de politie niet meer werden aangetroffen. Na weer enkele meldingen troffen agenten de dieren uiteindelijk op de Van Toulon van der Koogweg aan. Aangezien er in de directe omgeving geen weide beschikbaar was werden de paarden met behulp van afzetlint bijeengehouden en door een gewaarschuwde stalhouder opgehaald.

Voorzover bekend heeft zich nog geen eigenaar gemeld van de paarden.

lana_te

Re: Politie drijft loslopende paarden bijeen met afzetlint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:57

ag! als die dieren maar goed terecht komen! mss heeft die man/vrouw de paarden los gelaten omdat ze niet meer konden verzorgd worden door de eigenaar.

wie weet! goed dat het goed is afgelopen Lachen

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:17

jeeetje, dat je niet doorhebt dat je eigen paarden niet meer staan waren ze horen te staan.. het lijkt me inderdaad dat de eigenaar zich niet wil melden ofzo? Lachen

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:20

lana_te schreef:
ag! als die dieren maar goed terecht komen! mss heeft die man/vrouw de paarden los gelaten omdat ze niet meer konden verzorgd worden door de eigenaar.

Nou dit lijkt me wel ver gezocht, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Er kunnen verschillende redenen zijn dat ze los liepen en waarschijnlijk staan de paarden niet bij de eigenaren aan huis dat ze er daarom later achter komen dat hun paarden weg zijn.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:29

aardig van de stalhouder dat die ze is komen halen ,
en natuurlijk goed werk van de politie
hoop dat de eigenaar zich snel meld ,
zo niet heeft de stalhouder er een paar paardjes bij Haha!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:33

Seni schreef:
jeeetje, dat je niet doorhebt dat je eigen paarden niet meer staan waren ze horen te staan.. het lijkt me inderdaad dat de eigenaar zich niet wil melden ofzo? Lachen

Er zijn natuurlijk ook mensen die moeten werken he? Knipoog Dus logisch dat ze niet doorhebben dat hun paarden loslopen...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:33

jammer dat er geen foto's zijn,speurtochtje via bokt kan nooit kwaad Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:52

uniekhorse schreef:
lana_te schreef:

Er kunnen verschillende redenen zijn dat ze los liepen en waarschijnlijk staan de paarden niet bij de eigenaren aan huis dat ze er daarom later achter komen dat hun paarden weg zijn.

Inderdaad mijn paard liep bijvoorbeeld in een natuurgebied en als ze dan daar snachts los breken kom je er ook niet direct achter.
Er komt elke dag wel iemand even kijken, maar dat is soms ook pas tegen de avond!

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:38

daantjuhhh schreef:
lana_te schreef:

Inderdaad mijn paard liep bijvoorbeeld in een natuurgebied en als ze dan daar snachts los breken kom je er ook niet direct achter.
Er komt elke dag wel iemand even kijken, maar dat is soms ook pas tegen de avond!

Idd...dit heb ik ook wel met mijn paarden meegemaakt.
en precies zoals daantjuhhh zegt, stonden ook deze paarden van mij in een natuurgebied van 300 hectare groot.
Elke dag prima controle, soms trof je ze niet aan omdat ze helemaal aan de andere kant stonden en beloopbaar is dat stuk niet, dan maar 1 dagje overslaan en de volgende dag kijken of je ze kan vinden. Zo gaan er wel 1a2 dagen over heen zonder dat je als eigenaar enig verkeerd besef hebt dat ze uitgebroken zijn.
Nee, ik zie dit (topic-nieuws) niet als een eigenaar die van zijn paarden af wil om bijv. de vele kosten van ze maar puur uit ontwetendheid en dit kan dus ''iedere'' paardeneigenaar overkomen.
Ook mijn verhaal is op het nieuws en hier op bokt.nl geweest en onthoud heel goed...de helft klopt maar van het verhaal dan dat het in werkelijkheid is.....pffff de media tegenwoordig, laat ze wat nuttigs doen Vork Koe

groetjes,
Liza

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:50

mijn paarden hebben ze ook eens losgelaten, ik wa sop weg naar mn werk en werd gebeld door een boer. paardjes liepen al uurtje rond.
je weet nooit wat gebeurd is, en denk dat eigenaar niet eens in gaten heeft, betekend niet dat hij gelijk slechte eigenaar is, of dat hij ze niet meer wil...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:02

Dat is vet dichtbij!
Vandaag liepen de merries hier ookal los, iemand had het hek open gezet..

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:45

Nessie schreef:
Dat is vet dichtbij!
Vandaag liepen de merries hier ookal los, iemand had het hek open gezet..

Die heb ik lopen vangen Haha!

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:37

Jaaaa de mijne liep er ook bij! Ik schrok me rot van het verhaal! Twee paardjes toch nare verwondingen hoorde ik. Wat een rotstreek om het hek open te zetten! Nu moet DJ het maar goed op slot doen!!! Ik heb het over het verhaal van die loslopende merries, niet over het bericht van TS. Dat is een beetje vaag verhaal. Eigenaar zal zich toch nog wel melden. Misschien loopt er iemand rond die dat dus voor de grap doet: hekken open zetten! Boos!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 03:05

Voor het geval de eigenaren op vakantie zouden zijn: Welkom thuis! Leuke ontdekking als je paarden ertussenuit zijn Tong uitsteken

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:08

Ik hoop idd dat de eigenaar snel ondekt dat hij nu paardloos is Knipoog

Op bokt zou iemand vast wel de paarden herkennen...

zoek actie beginnen? Clown

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:29

lana_te schreef:

waarom direct zo speculeren? Daar kan heel veel ellende van komen, besef je dat? Niet vervelend naar jou bedoeld hoor.

Als de paarden 's nachts ontsnappen, kan ik me wel voorstellen dat je het niet merkt. Ik slaap 's nachts....neem aan de eigenaar van deze paarden ook.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:17

als er meerdere paarden los gelopen hebben wat ik begrijp dat er bij merries het hek open gezet is dan is er iemand in die omgeving dus lekker bezig .

snap nou niet de lol ervan om hekken open te zetten waar paarden achter staan , waarom blijven ze nu niet gewoon met hun poten van eigendommen af !
ze weten de helft niet van de schade die ze aanrichten bah .

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:16

Sparky10 schreef:
als er meerdere paarden los gelopen hebben wat ik begrijp dat er bij merries het hek open gezet is dan is er iemand in die omgeving dus lekker bezig .

snap nou niet de lol ervan om hekken open te zetten waar paarden achter staan , waarom blijven ze nu niet gewoon met hun poten van eigendommen af !

Ook dit is speculeren.
Dit weet je niet. het kan. Maar het kan ook dat één paard door de afrastering heen is gegaan en de rest ging mee. Hebben wij ook eens gehad toen er een luchtballon landde. Eén van de paarden was zo in paniek dat hij dwars door alles heen ging. de rest ging mee. gelukkig zagen we het en hadden wij ze te pakken voor ze de weg op gingen. Maar zo kunnen paarden dus ook loskomen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:21

ja maar daar in de buurt zijn meerdere hekken los gezet dus je gaat het haast toch echt denken niet ?

Tammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:34

Gelukkig dat er geen ongelukken zijn gebeurt Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:47

polly2 schreef:
Sparky10 schreef:

Ook dit is speculeren.
Dit weet je niet. het kan. Maar het kan ook dat één paard door de afrastering heen is gegaan en de rest ging mee. Hebben wij ook eens gehad toen er een luchtballon landde. Eén van de paarden was zo in paniek dat hij dwars door alles heen ging. de rest ging mee. gelukkig zagen we het en hadden wij ze te pakken voor ze de weg op gingen. Maar zo kunnen paarden dus ook loskomen.

Ja zo maakten wij een buitenrit en kwamen we ergens in de middle of no where een kudde jaarlingen (50 stuks ongeveer) tegen in een grote weide.
We reden er gewoon rustig langs, maar die hele kudde gallopeerde heen en weer langs onze paarden heen, en toen stopte er 1tje NET TE LAAT!
Kortom daar gaat een kudde van 50 stuks... gelukkig liepen ze een andere weide in die afgerastert was!
En het viel mij ook rezue mee hoe mijn (normaal zo heette) paard zo rustig bleef. Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:59

Sparky10 schreef:
ja maar daar in de buurt zijn meerdere hekken los gezet dus je gaat het haast toch echt denken niet ?

In dat geval kun je inderdaad een vermoeden hebben.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:37

Mischien stomn van mij maar kan het niet te maken met de airborne wandeltocht. dat men met parkeerplekken bezig was en niet aan denk dat er misschien dieren in staan???

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:06

Gelukkig dat er geen ongelukken zijn gebeurt , er gebeurt vaak dat mensen het leuk vinden om hekken van weilanden op te maken , is toch zielig van die mensen.